Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

E-mu:s nya pci-ljudkort 0404 har prestanda som Ätminstone pÄ papperet ser mycket lovande ut: tvÄ analoga in- respektive utgÄngar (tele), spdif, midi och dsp-kraft (!) som lÄter dig köra de medföljande effekterna utan att belasta datorns huvudprocessor i onödan. Maximal upplösning Àr 24 bitar/96 kilohertz.

Priset Àr 1295 kronor inklusive moms och Luthman Àr distributör i Sverige.

Annons
Postat (redigerat)

Meh! Jag skulle ju 😎🙂😉

Jag fyller pÄ!

EMU slÀpper sitt nya 24/96 kHz PCI-kort "0404".

Kortet Àr utrustad med 2 st. analoga I/O (1/4 tele), Digital I/O (bÄde optisk och koaxial)och Midi I/O.

Det uppmÀtta vÀrdet i applikation pÄ PC Àr 110 dB SNR.

Som om detta inte vore nog (med tanke pÄ att kortet bara kostar 1295:- ink moms.) sÄ har 0404 precis som sina storebröder (1212M, 1820, 1820M) inbyggda DSP effekter med tillhörande DSP mixer.

I programpaketet som medföljer ingÄr följande:

Steinberg Cubasis VST och WaveLab Lite, SFX Machine LT, och en bantad variant av Minnetonkas diskWelderℱ BRONZE.

Pris: 1295:- ink. moms.

Redigerat av PĂ€r Ekberg
Postat

En lĂ€nk till tillverkaren Ă€r bra för alla lata mĂ€nniskor 😎

Postat

PÀr Ekberg: För böveln, E-MU har slÀppt en rackmontering till 1820 och ni har nÄn slags ljudkort som bild pÄ luthman sidan. Vad Àr detta? Fixa genast! Jag vill ha en bild pÄ rackgrunkan sÄ jag kan dregla lite och skramla min alltför tomma sparbössa :rolleyes:

/Majken

Postat (redigerat)
PÀr Ekberg: För böveln, E-MU har slÀppt en rackmontering till 1820 och ni har nÄn slags ljudkort som bild pÄ luthman sidan. Vad Àr detta? Fixa genast! Jag vill ha en bild pÄ rackgrunkan sÄ jag kan dregla lite och skramla min alltför tomma sparbössa :rolleyes:

/Majken

🙂

Extremt klantigt av mig! HÀr Àr en bild

😛

Redigerat av PĂ€r Ekberg
Postat

Psst... PÄ diverse forum ryktas det om att EMU kommer slÀppa nya drivrutiner innehÄllandes en vst-wrapper för att anvÀnda den inbyggda dsp-kraften i kortet - i program som Cubase. Men detta Àr obekrÀftat!

Postat

Det verkar onekligen bra...

...men jag vÀntar tills jag sjÀlv har testat kortet innan jag börjar dregla. Att distrubitören sjÀlv sÀger att kortet Àr bra var vÀl inte sÄ ovÀntat.

Postat

Är det nĂ„gon som vet vilken version av Cubasis som medföljer? Om det Ă€r nĂ„n gammal stenĂ„ldersversion de bara vill bli av med eller om det Ă€r den nyaste versionen...

• 2 mĂ„nader senare...
feffe (oregistrerad)
Postat

PÄ mÄndag köper jag detta kort =)

Se vad det gÄr för =)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.