Jump to content
Annons

Den egentliga tonarten?


Recommended Posts

Kanonbra! Inte så lite Beatles, vilket är helt i min stil. Tycker dock att trummorna saknar Ringos tryck. Och så borde de olika partierna struktureras upp bättre. Göras tydligare. Detta påminner oxå lite grann om 10 cc. Sången kunde också göras lite mer varierad. Just nu låter det lite enahanda. Jag antar att du är ensam om denna produktion. Men jag skulle vilja höra nån annan röst i låten. Du vet, Lennon + Paul

Tummen upp! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Håller väl med alla ovan....det låter mycket Beatles och det är ju kul....körerna sitter smäck...leadvoxen i början tycker jag skulle vara lite mer spröd och lite lättare på dom hårda konsonanterna....annars hur bra som helst.... soundmässigt hamnar du någonstans mellan sgt p och dark side....very good :rolleyes:😉

Tack Karl, jo detta är nog lite av Beatlesgenre, men hårda konsonanter...? Jag känner till mjuka och hårda vokaler men mjuka och hårda konsonanter har jag glömt hur man delar in 😉 Det var ju så länge sen man läste sånt 😆 Men det ligger nåt i att man kanske skulle börjat sången lite sprödare. Roligt att du gillade låten 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Kanonbra! Inte så lite Beatles, vilket är helt i min stil. Tycker dock att trummorna saknar Ringos tryck. Och så borde de olika partierna struktureras upp bättre. Göras tydligare. Detta påminner oxå lite grann om 10 cc. Sången kunde också göras lite mer varierad. Just nu låter det lite enahanda. Jag antar att du är ensam om denna produktion. Men jag skulle vilja höra nån annan röst i låten. Du vet, Lennon + Paul

Tummen upp! 😆

Jo, det finns nog mycket som kan göras bättre 😎 Då detta är programmerade trummor är det svårt att få samma tryck i spelet som Ringo eller livetrummis över huvudtaget :rolleyes: När det är fler stämmor än en så blir det mycket bättre med olika röster, men nu är jag bara en 😉 så jag får nöja mej med att sjunga in rubbet själv. Det hade annars varit väldigt skoj att vara några stycken på sången! Jag tackar för feedbacken och gläds åt din tumme 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj... stämmorna får mig att tänka på ex. Pink Floyd sångaren och gitarristen David Gilmours senaste släpp, On an Island.... ojojoj... riktigt ball var detta!!!! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj... stämmorna får mig att tänka på ex. Pink Floyd sångaren och gitarristen David Gilmours senaste släpp, On an Island.... ojojoj... riktigt ball var detta!!!! 🙂

Måste erkänna att jag inte lyssnat mycket på Pink Floyd, men jag ska ta och göra det! Är dom fortfarande igång? 🙂 Eller kanske dom kör vidare på egen hand 😛 Kul att detta var ball i alla fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

Vilken överraskning att denna låt från försommarn åter dyker upp, Wernborg!

Jo, tofumannen, visst har du rätt om tornarter. Man måste ju ha en tornartstetikett på en låt om den ska framföras av flera personer så alla spelar samma tornart 🤪

Tackar 1pabloo, roligt att du gillar det! Har alltid gillat dina mixar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...