Jump to content
Annons

EZ Drummer problem.


Bone

Recommended Posts

Köpte EZ drummer i fredags och tycker att det är helt lysande, det funkar klockrent sånär som på en detalj. Jag har haft strul med mitt M-audio FW 410 kort länge och har testat exakt allt som går (patchar, biosinställningar och nyligen en total formatering och ominstallation av hela datorn) förutom att köpa ett nytt Firewire pci-kort och att stänga av nätverksporten. Så jag tänkte idag att jag skulle testa att inaktivera nätverkskortet och starta igång cubase med en lite tyngre låt för att se om nätverkskortet var det som orsakade problemen.

Men när jag skulle öppna EZ drummer så poppar authorizemenyn upp och säger att jag måste registrera mitt EZ drummer för att få det att funka, trots att jag redan gjorde det i fredags. Det händer bara när jag inaktiverar nätverkskortet, någon som vet om man måste ha nätverkskortet på eller om det går att fixa på något sätt?

*Edit* Jag glömde att skriva att jag har provat koden som jag fick i fredags men den funkar inte.

Redigerat av Bone
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Har haft samma problem. En tanke som slog mig är ifall EZ vill authoriza över nätet.. Har dock inte läst någon manual så jag vet inte. Väldigt irriterande var det då man inte alltid vill vara uppkopplad när man gör musik.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick det här svaret från supporten

Hi,

Have you upgraded to v1.01? If not, this should solve your problem.

Download

it from the website.

Regards

James

-----------------

J.Thompson

Toontrack Music - Technical Support

Tog hem uppdateringen, men problemet kvarstår. Mailade till dom igen får se om dom kan hitta någon lösning.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller så får man avinstallera EZ Drummer och ominstallera det med nätverkskortet avslaget alternativt använda den 2:a aktiveringen som man har för att aktivera EZ drummer när nätverkskortet är avslaget. Men båda dom alternativen känns lite sura. Jag har fortsatt kontakt med supporten, skriver här om jag får nåt nytt besked.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också mailat dem. Jag kör ju "strippat" WinME utan nätverk och webläsare installerat på min låda. Nätverkskort vet den helt enkelt inte vad det är, så jag har ju några frågor att få svar på innan jag kanske slänger pengar i sjön... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja eller så får man avinstallera EZ Drummer och ominstallera det med nätverkskortet avslaget...

Skulle tro att detta är den bästa ideen faktiskt...fick svar från Toontrack där James sa följande: "You do not need web access on your computer, but you would need to write

down the code and access the authorization from another computer somewhere."

Det verkar vara ditt Win som muppar sig (ändringar i konfigurationen när du inaktiverar nätverkskortet) gissar jag... 😠

Redigerat av slaptap
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Fick svar från supporten. Jag måste tydligen registrera min dator med nätverkskortet inaktiverat. Så jag måste använda båda koderna på samma dator 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm! 😮

Innebär dessa registreringar alltså att man endast kan registrera två gånger? D.v.s. om datorn skulle krascha två gånger så är det kört?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle vara intressant om någon hade svar på det här innan jag köper paketet.. Hittade inget bra svar på Toontracks egna forum eller i deras FAQ heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm!  😄

Innebär dessa registreringar alltså att man endast kan registrera två gånger? D.v.s. om datorn skulle krascha två gånger så är det kört?

/Daniel

Det verkar som de använder samma system som Tracktion. Isåfall kan man mycket väl registrera mer än två gånger. Det är bara det att när man registrerar en dator så behålls den datorns ID på ditt konto på deras website. Så du kan lagra två ID där samtidigt. Men skulle du byta dator eller installera om eller nått sånnt så är det bara att ta bort ett av dem och registrera på nytt.

edit: misstänker att de blir lite frågande om detta händer en gång i veckan däremot 😛

Redigerat av rainydays
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm!  😉

Innebär dessa registreringar alltså att man endast kan registrera två gånger? D.v.s. om datorn skulle krascha två gånger så är det kört?

/Daniel

Det verkar som de använder samma system som Tracktion. Isåfall kan man mycket väl registrera mer än två gånger. Det är bara det att när man registrerar en dator så behålls den datorns ID på ditt konto på deras website. Så du kan lagra två ID där samtidigt. Men skulle du byta dator eller installera om eller nått sånnt så är det bara att ta bort ett av dem och registrera på nytt.

edit: misstänker att de blir lite frågande om detta händer en gång i veckan däremot 😉

Aha! Okay! ..

För grejen är den att jag troligtvis kommer byta ut hela studiodatorn inom inte allt för lång tid, och annars känns det onödigt att skaffa EZDrummer innan dess; för att inte ödsla en registrering i onödan.

Men om det funkar som du säger så är det ju inga problem...

Det kan inte vara så att den koden man får när man registrerar på siten går att spara och använda igen vid en ny installation då?

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...