musik (oregistrerad) Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 (redigerat) Hej! Nu lĂ€mnar vi trĂ„den om tv-program med förhandstittar pĂ„ melodierna och om den semifinal som var i förrgĂ„r och fokuserar pĂ„ sjĂ€lva finalen som Ă€ger rum idag! Mina favoriter Ă€r: Ryssland, Armenien, Irland, Spanien, Sverige och Finland. Ăven Makedonien och Booze gĂ„r efter en Vinare var hyfsade bidrag. Hoppas inte att: Litauen, Moldavien, Ukraina eller Kroatien vinner. đź :musik Redigerat 20 maj 2006 av musik
Linus Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Jag vill plocka bort Spanien (fruktansvĂ€rt trĂ„kig) ur din lista och ersĂ€tta med Norge (weeeeehooooo)! Sen Ă€r jag givetvis glad om Sverige vinner! Men vem Ă€r inte det? đź
tbruce Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Sen Ă€r jag givetvis glad om Sverige vinner! Men vem Ă€r inte det? đź Jag... dĂ„ kommer ju mediauppbĂ„det vara Ă€nnu vĂ€rre nĂ€sta Ă„r... đ
Pluffo Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Sen Ă€r jag givetvis glad om Sverige vinner! Men vem Ă€r inte det? đź Jag, för dĂ„ kommer hela cirkusen hit nĂ€sta Ă„r đ
Linus Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Sen Ă€r jag givetvis glad om Sverige vinner! Men vem Ă€r inte det? đź Jag, för dĂ„ kommer hela cirkusen hit nĂ€sta Ă„r đ Ja? đđđ±
musik (oregistrerad) Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Jag vill plocka bort Spanien (fruktansvĂ€rt trĂ„kig) ur din lista och ersĂ€tta med Norge (weeeeehooooo)! Sen Ă€r jag givetvis glad om Sverige vinner! Men vem Ă€r inte det? đź Jag kanske fastnade lite för Spanien, eftersom jag bara hört delar av den vid tvĂ„ tillfĂ€llen. Hör jag hela lĂ„ten kanske det blir för mycket... đ
Pluffo Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Sen Ă€r jag givetvis glad om Sverige vinner! Men vem Ă€r inte det? đź Jag, för dĂ„ kommer hela cirkusen hit nĂ€sta Ă„r đ Ja? đđđ± Och det vill VI ALLA slippa!
KillwithSkill Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Tror inte vi tar hem det alls. Det Ă€r för mycket kvartstonsmusik. Vem minns inte englands jĂ€vla arablĂ„t förra Ă„ret. FRĂ N england? đź Snacka om att försöka sno röster. TĂ„l inte kvartstoner. LĂ„ter skit. BĂ„de Estland och Belgien som hade "radiovĂ€nliga" lĂ„tar kom inte med. Vad Ă€r det som sĂ€ger att Carola dĂ„ tar hem det? Visst hon sjunger skiten ur alla dĂ€r nere. Hon Ă€r i en helt annan division mot dom andra. Carola Ă€r pĂ€rlor för svin.
tbruce Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Sen Ă€r jag givetvis glad om Sverige vinner! Men vem Ă€r inte det? đź Jag, för dĂ„ kommer hela cirkusen hit nĂ€sta Ă„r đ Ja? đđđ± Och det vill VI ALLA slippa! Ord.
Claes Holmerup Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Man fĂ„r vĂ€l se hur det gĂ„r... Synd att Estland sorterades borti semifinalen - för det var en bra lĂ„t (trots en liten ABBA-stöld...), som var betydligt bĂ€ttre Ă€n den mediokra lĂ„ten som Sverige deltar med... Om jag kommer ihĂ„g rĂ€tt, sĂ„ Ă€r följande lĂ„tar sĂ„dana som jag gĂ€rna ser pĂ„ höga placeringar: Ryssland, Albanien, Bosnien/Herzegovina, Grekland, Israel och Irland (Irland med viss tvekan - för det lĂ€t inte alls lika bra under semifinalen som i videon man fick se tidigare...). Carolas lĂ„t bör nog hamna nĂ„gonstans runt 10:e plats eller lĂ€gre. BĂ€ttre Ă€n sĂ„ förtjĂ€nar inte lĂ„ten. Finland och Lithauen? Ja - vad sĂ€ger man? SkrĂ€p som borde ha rensats bort i semin, men det finns ju folk som röstar pĂ„ konstigheter bara för att protestera pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt... đź
musik (oregistrerad) Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Estland - vilken var det? Den kan inte ha imponerat pĂ„ mig... *hĂ€mtar papperet och kollar vad jag satte* Just det, satte 2:a pĂ„ den. UnderkĂ€nd alltsĂ„.. SĂ„ Ă€ven Island. T.ex. P.s. Skriv nu inte mer i "den dĂ€r andra trĂ„den", det Ă€r ju FINAL nu!! đđđźđ :musik
MikkeĂland Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 .... Finland och Lithauen? Ja - vad sĂ€ger man? SkrĂ€p som borde ha rensats bort i semin, men det finns ju folk som röstar pĂ„ konstigheter bara för att protestera pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt... đ SĂ„ om jag inte tycker som du sĂ„ protesterar jag? đź Jag tycker nog lithauen var en frisk flĂ€kt. skönt med nĂ„t som bryter av lite. Who let the dogs out stilen Ă€r ganska festlig imo. Finland Ă€r oxo en egen pryl iom att de tar ut svĂ€ngen rejĂ€lt. coolt! Jag hoppas dock att Carola inte vinner, dĂ„ lĂ„ten inte Ă€r den bĂ€sta o hennes livs-syn Ă€r sĂ„ lĂ„ngt ifrĂ„n min egen. Ni tycker sĂ€kert att det inte skall ha betydelse men det har betydelse eftersom hon efter en vinnst fĂ„r Ă€n mer plats i media att sprida sin perverterade syn pĂ„ tro o mĂ€nniskor. Jag hade uppskattat om hon inte fĂ„tt den chansen. Hon har redan skadat sĂ„ pass mĂ„nga mĂ€nniskor med sina Ă„sikter att det rĂ€cker. Mina favvo Ă€r Finland, Lithauen, Ukraina o Grekland. / Mikke
Claes Holmerup Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 .... Finland och Lithauen? Ja - vad sĂ€ger man? SkrĂ€p som borde ha rensats bort i semin, men det finns ju folk som röstar pĂ„ konstigheter bara för att protestera pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt... đ SĂ„ om jag inte tycker som du sĂ„ protesterar jag? đ Exakt! Jag har rĂ€tt, medan de som tycker annorlunda Ă€n jag alltid har fel! đ Nej - sĂ„ Ă€r det förstĂ„s inte, men jag har sett pĂ„ mĂ„nga hĂ„ll att folk tĂ€nker rösta pĂ„ Finland bara för att stĂ€lla till med skandal i ESC - och inte alls för att de tycker att lĂ„ten Ă€r bra. Ett sĂ„dant beteende jag tycker Ă€r minst sagt löjligt. Om man inte alls gillar programmet, sĂ„ finns det ju ingen som helt anledning att bry sig... Tycker du att den lĂ„ten Ă€r bĂ€st och om du kĂ€nner för att ringa och rösta, sĂ„ ska du förstĂ„s göra det. Jag kommer inte att rösta alls, som en ren principsak. Jag anser nĂ€mligen att jag betalar tillrĂ€ckligt mycket i TV-licens för att slippa extra kostnader vid sĂ„dana evenemang, sĂ„ jag har vĂ€grat ringa och rösta sedan de började ta betalt för röstningen för nĂ„gra Ă„r sedan.
Claes Holmerup Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Bara ett par minuter kvar nu. Hela forumet tystnar vĂ€l för resten av kvĂ€llen, eftersom alla sitter klistrade framför melodifestivalen - trots att mĂ„nga inte vill erkĂ€nna att de faktiskt tittar pĂ„ spektaklet och uppskattar det pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt, trots allt som Ă€r fel med evenemanget, uttagningen av lĂ„tar och allt möjligt annat omkring det... đ ErkĂ€nn nu! Det Ă€r ju trots allt ganska kul att se det eftersom det Ă€r en stor happening med mĂ„nga lĂ€nder som deltar - och det kĂ€nns inte riktigt bra om man missar det... đ
DĂ„ligtGehör Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 (redigerat) ErkĂ€nn nu! Det Ă€r ju trots allt ganska kul att se det eftersom det Ă€r en stor happening med mĂ„nga lĂ€nder som deltar - och det kĂ€nns inte riktigt bra om man missar det... đ Visst har jag sett det mĂ„nga gĂ„nger. Men det Ă€r en intressant temakvĂ€ll i 2:an om mat och grödor, kĂ€nns vĂ€ldigt fascinerande med bĂ„de vĂ€lkĂ€nt, halvkĂ€nt och hur kan det vara sĂ„ om vartannat. GM-mat, girighet, skuldsatthet och sjĂ€lvmord m.m. Jag stannar nog kvar dĂ€r. ESC vet man pĂ„ nĂ„got sĂ€tt hur det Ă€r. Inget nytt men mer av samma. Men jag skall lĂ€sa med intressa vad ni skriver. Redigerat 20 maj 2006 av DĂ„ligtGehör
J.Westling Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Ahh đ varför tittar jag ens pĂ„ skiten ... tycker det har vart hemskt dĂ„lig kvalite hittils. jaja nu Ă€r det Carola iaf... đ
Pazo Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Carola var grymm! đ Tukriet svĂ€nger sketafint jue !đ
KillwithSkill Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Grymt imponerande av Carola att ta höjningen i ETT andetag. Det Ă€r det som skilljer proffsen frĂ„n amatörerna. JĂ€vlar va bra gjort! đ
adama Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 jag ska rösta pĂ„ Lordi. Tycker inte att det Ă€r löjligt att rösta pĂ„ dom för att dom Ă€r kassa, dom e roliga för fan đ
Zyan Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 jag ska rösta pĂ„ Lordi. Tycker inte att det Ă€r löjligt att rösta pĂ„ dom för att dom Ă€r kassa, dom e roliga för fan đ Joo..de Ă€r helt ok...men kan fortfarande inte fatta att de brĂ€nde en halv miljon pĂ„ pyroteknik. För de fyrverkerierna....sĂ„g inte sĂ„ mycket ut pĂ„ tv...
Dogbuerner Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Var det i litauens bidrag de sjöng "vote for the champions" eller nĂ„tt liknande? I vilket fall. Gud vad tragiskt att en sĂ„ kass lĂ„t ens fĂ„r vara med. Har aldrig hört pĂ„ maken förut. NĂ„vĂ€l. Ăven om jag inte tycker om carola eller hennes lĂ„t sĂ„ önskar jag henne lycka till nu.
MJInc Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Nu Ă€r det röstat. Kunde inte bestĂ€mma mig sĂ„ det blev en röst för bĂ„de RumĂ€nien, Bosnien&Herz samt Finska Lordi! đđđ //Micke...
J.Westling Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Men nej!Inte finland! Dom kommer att vinna ju.... đ
RoBERT Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Ă hhh!! Snacka om att vara glömsk! Var hemma hos nĂ„gra polare nu ikvĂ€ll Ă„ glömde av festivalen helt TROTS att jag och flera av de i min omgivning har snackat om det flera gĂ„nger idag! Lyckadet sjĂ€lvklart komma hem bara nĂ„gra minuter efter att Carola gjort sin grej sĂ„ nu gĂ„r jag Ă„ lĂ€gger mig.. đ FĂ„r vĂ€l se imorgon vem som vann... đ Nattinatt!
Pazo Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Men nej!Inte finland! Dom kommer att vinna ju.... đ đ
hegobald Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 HĂ€ftigt med lite Finsk "kletig" (mĂ„nga lĂ„tideal man kĂ€nde igen) hĂ„rdrock i ledningen.. Det kan jag ta.. Men visst f**n ska Carola vara 2a dĂ„.. För det Ă€r en bra lĂ„t med bra framtrĂ€dande. I Ă„r Ă€r hĂ„rdrock schlager đ (and the world tumbles, according to music genres)
J.Westling Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 HĂ€ftigt med lite Finsk "kletig" (mĂ„nga lĂ„tideal man kĂ€nde igen) hĂ„rdrock i ledningen.. Det kan jag ta.. Men visst f**n ska Carola vara 2a dĂ„.. För det Ă€r en bra lĂ„t med bra framtrĂ€dande. I Ă„r Ă€r hĂ„rdrock schlager đ (and the world tumbles, according to music genres) Visst vill vi ha mer hĂ„rdrock.... men lordis lĂ„t Ă€r ju kass!!! đ
Anarchos Postat 20 maj 2006 Postat 20 maj 2006 Som det ser ut nu kommer nog Lordi att vinna. För övrigt var Litauens na-na-na lĂ„t rolig som knĂ€ckte alla schlagay fantaster đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.