Jump to content
Annons

FINAL MELODIFESTIVALEN

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Hej!

Nu lÀmnar vi trÄden om tv-program med förhandstittar pÄ melodierna och om den semifinal som var i förrgÄr och fokuserar pÄ sjÀlva finalen som Àger rum idag!

Mina favoriter Àr:

Ryssland, Armenien, Irland, Spanien, Sverige och Finland.

Även Makedonien och Booze gĂ„r efter en Vinare var hyfsade bidrag.

Hoppas inte att:

Litauen, Moldavien, Ukraina eller Kroatien vinner.

😼

:musik

Redigerat av musik
Annons
  • Svar 273
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta Àmne

Postat mest i detta Àmne

Postat

Jag har bara hört Carola och Lordi.

Postat

Jag vill plocka bort Spanien (fruktansvÀrt trÄkig) ur din lista och ersÀtta med Norge (weeeeehooooo)!

Sen Ă€r jag givetvis glad om Sverige vinner! Men vem Ă€r inte det? 😼

Postat

Jag... dĂ„ kommer ju mediauppbĂ„det vara Ă€nnu vĂ€rre nĂ€sta Ă„r... 😎

Postat

Jag, för dĂ„ kommer hela cirkusen hit nĂ€sta Ă„r 😎

Postat

Jag, för dĂ„ kommer hela cirkusen hit nĂ€sta Ă„r 🙂

Ja? đŸ˜ŽđŸ˜„đŸ˜±

musik (oregistrerad)
Postat
Jag vill plocka bort Spanien (fruktansvÀrt trÄkig) ur din lista och ersÀtta med Norge (weeeeehooooo)!

Jag kanske fastnade lite för Spanien, eftersom jag bara hört delar av den vid tvÄ tillfÀllen. Hör jag hela lÄten kanske det blir för mycket...

😎

Postat

Ja? đŸ˜ŽđŸ˜„đŸ˜±

Och det vill VI ALLA slippa!

Postat

Tror inte vi tar hem det alls. Det Ă€r för mycket kvartstonsmusik. Vem minns inte englands jĂ€vla arablĂ„t förra Ă„ret. FRÅN england? 😼 Snacka om att försöka sno röster. TĂ„l inte kvartstoner. LĂ„ter skit. BĂ„de Estland och Belgien som hade "radiovĂ€nliga" lĂ„tar kom inte med. Vad Ă€r det som sĂ€ger att Carola dĂ„ tar hem det? Visst hon sjunger skiten ur alla dĂ€r nere. Hon Ă€r i en helt annan division mot dom andra. Carola Ă€r pĂ€rlor för svin.

Postat

Ja? đŸ˜ŽđŸ˜„đŸ˜±

Och det vill VI ALLA slippa!

Ord.

Postat

Man fÄr vÀl se hur det gÄr...

Synd att Estland sorterades borti semifinalen - för det var en bra lÄt (trots en liten ABBA-stöld...), som var betydligt bÀttre Àn den mediokra lÄten som Sverige deltar med...

Om jag kommer ihÄg rÀtt, sÄ Àr följande lÄtar sÄdana som jag gÀrna ser pÄ höga placeringar: Ryssland, Albanien, Bosnien/Herzegovina, Grekland, Israel och Irland (Irland med viss tvekan - för det lÀt inte alls lika bra under semifinalen som i videon man fick se tidigare...).

Carolas lÄt bör nog hamna nÄgonstans runt 10:e plats eller lÀgre. BÀttre Àn sÄ förtjÀnar inte lÄten.

Finland och Lithauen? Ja - vad sĂ€ger man? SkrĂ€p som borde ha rensats bort i semin, men det finns ju folk som röstar pĂ„ konstigheter bara för att protestera pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt... 😼

musik (oregistrerad)
Postat

Estland - vilken var det? Den kan inte ha imponerat pÄ mig...

*hÀmtar papperet och kollar vad jag satte*

Just det, satte 2:a pÄ den. UnderkÀnd alltsÄ.. SÄ Àven Island. T.ex.

P.s. Skriv nu inte mer i "den dÀr andra trÄden", det Àr ju FINAL nu!!

😄🙂😼😉

:musik

Postat
....

Finland och Lithauen? Ja - vad sĂ€ger man? SkrĂ€p som borde ha rensats bort i semin, men det finns ju folk som röstar pĂ„ konstigheter bara för att protestera pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt... 😉

SĂ„ om jag inte tycker som du sĂ„ protesterar jag? 😼

Jag tycker nog lithauen var en frisk flÀkt. skönt med nÄt som bryter av lite. Who let the dogs out stilen Àr ganska festlig imo. Finland Àr oxo en egen pryl iom att de tar ut svÀngen rejÀlt. coolt!

Jag hoppas dock att Carola inte vinner, dÄ lÄten inte Àr den bÀsta o hennes livs-syn Àr sÄ lÄngt ifrÄn min egen. Ni tycker sÀkert att det inte skall ha betydelse men det har betydelse eftersom hon efter en vinnst fÄr Àn mer plats i media att sprida sin perverterade syn pÄ tro o mÀnniskor. Jag hade uppskattat om hon inte fÄtt den chansen. Hon har redan skadat sÄ pass mÄnga mÀnniskor med sina Äsikter att det rÀcker.

Mina favvo Àr Finland, Lithauen, Ukraina o Grekland. / Mikke

Postat
....

Finland och Lithauen? Ja - vad sĂ€ger man? SkrĂ€p som borde ha rensats bort i semin, men det finns ju folk som röstar pĂ„ konstigheter bara för att protestera pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt... 🙂

SĂ„ om jag inte tycker som du sĂ„ protesterar jag? 😄

Exakt! Jag har rĂ€tt, medan de som tycker annorlunda Ă€n jag alltid har fel! 😄

Nej - sÄ Àr det förstÄs inte, men jag har sett pÄ mÄnga hÄll att folk tÀnker rösta pÄ Finland bara för att stÀlla till med skandal i ESC - och inte alls för att de tycker att lÄten Àr bra. Ett sÄdant beteende jag tycker Àr minst sagt löjligt. Om man inte alls gillar programmet, sÄ finns det ju ingen som helt anledning att bry sig...

Tycker du att den lÄten Àr bÀst och om du kÀnner för att ringa och rösta, sÄ ska du förstÄs göra det.

Jag kommer inte att rösta alls, som en ren principsak. Jag anser nÀmligen att jag betalar tillrÀckligt mycket i TV-licens för att slippa extra kostnader vid sÄdana evenemang, sÄ jag har vÀgrat ringa och rösta sedan de började ta betalt för röstningen för nÄgra Är sedan.

Postat

Bara ett par minuter kvar nu.

Hela forumet tystnar vĂ€l för resten av kvĂ€llen, eftersom alla sitter klistrade framför melodifestivalen - trots att mĂ„nga inte vill erkĂ€nna att de faktiskt tittar pĂ„ spektaklet och uppskattar det pĂ„ nĂ„got mĂ€rkligt sĂ€tt, trots allt som Ă€r fel med evenemanget, uttagningen av lĂ„tar och allt möjligt annat omkring det... 😛

ErkĂ€nn nu! Det Ă€r ju trots allt ganska kul att se det eftersom det Ă€r en stor happening med mĂ„nga lĂ€nder som deltar - och det kĂ€nns inte riktigt bra om man missar det... 😉

Postat (redigerat)
ErkĂ€nn nu! Det Ă€r ju trots allt ganska kul att se det eftersom det Ă€r en stor happening med mĂ„nga lĂ€nder som deltar - och det kĂ€nns inte riktigt bra om man missar det... 😛

Visst har jag sett det mÄnga gÄnger. Men det Àr en intressant temakvÀll i 2:an om mat och grödor, kÀnns vÀldigt fascinerande med bÄde vÀlkÀnt, halvkÀnt och hur kan det vara sÄ om vartannat. GM-mat, girighet, skuldsatthet och sjÀlvmord m.m. Jag stannar nog kvar dÀr.

ESC vet man pÄ nÄgot sÀtt hur det Àr. Inget nytt men mer av samma. Men jag skall lÀsa med intressa vad ni skriver.

Redigerat av DÄligtGehör
Postat

Ahh 😕 varför tittar jag ens pĂ„ skiten ... tycker det har vart hemskt dĂ„lig kvalite hittils.

jaja nu Ă€r det Carola iaf... 😄

Postat

jag ska rösta pĂ„ Lordi. Tycker inte att det Ă€r löjligt att rösta pĂ„ dom för att dom Ă€r kassa, dom e roliga för fan 😕

Postat
jag ska rösta pĂ„ Lordi. Tycker inte att det Ă€r löjligt att rösta pĂ„ dom för att dom Ă€r kassa, dom e roliga för fan 😕

Joo..de Àr helt ok...men kan fortfarande inte fatta att de brÀnde en halv miljon pÄ pyroteknik. För de fyrverkerierna....sÄg inte sÄ mycket ut pÄ tv...

Postat

Var det i litauens bidrag de sjöng "vote for the champions" eller nÄtt liknande?

I vilket fall. Gud vad tragiskt att en sÄ kass lÄt ens fÄr vara med. Har aldrig hört pÄ maken förut.

NĂ„vĂ€l. Även om jag inte tycker om carola eller hennes lĂ„t sĂ„ önskar jag henne lycka till nu.

Postat

Åhhh!!

Snacka om att vara glömsk! Var hemma hos nĂ„gra polare nu ikvĂ€ll Ă„ glömde av festivalen helt TROTS att jag och flera av de i min omgivning har snackat om det flera gĂ„nger idag! Lyckadet sjĂ€lvklart komma hem bara nĂ„gra minuter efter att Carola gjort sin grej sĂ„ nu gĂ„r jag Ă„ lĂ€gger mig.. 😎

FĂ„r vĂ€l se imorgon vem som vann... 😎

Nattinatt!

Postat

HÀftigt med lite Finsk "kletig" (mÄnga lÄtideal man kÀnde igen) hÄrdrock i ledningen.. Det kan jag ta.. Men visst f**n ska Carola vara 2a dÄ.. För det Àr en bra lÄt med bra framtrÀdande.

I Ă„r Ă€r hĂ„rdrock schlager 😎 (and the world tumbles, according to music genres)

Postat
HÀftigt med lite Finsk "kletig" (mÄnga lÄtideal man kÀnde igen) hÄrdrock i ledningen.. Det kan jag ta.. Men visst f**n ska Carola vara 2a dÄ.. För det Àr en bra lÄt med bra framtrÀdande.

I Ă„r Ă€r hĂ„rdrock schlager 😎 (and the world tumbles, according to music genres)

Visst vill vi ha mer hĂ„rdrock.... men lordis lĂ„t Ă€r ju kass!!! 😎

Postat

Som det ser ut nu kommer nog Lordi att vinna. För övrigt var Litauens na-na-na lĂ„t rolig som knĂ€ckte alla schlagay fantaster 😎

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.