Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Ja.. Nu kommer jag med ett strandat arbete som jag tĂ€nkte att vi kunde jobba lite tillsammans pĂ„. det Ă€r bara att sĂ€ga till att du har den och ladda ned. Ladda sedan upp den inom 24 hr sĂ„ det rullar, om inte sĂ„ blir fortsĂ€tter vi pĂ„ den gamla filen. 🙂

Regler:AnvĂ€nd bara grejjor som gĂ„r att packa ned i en zip fil D.v.s inga externa vst synther, endast sytrus 2. Samples Ă€r helt fritt att lĂ€gga till men anvĂ€nd med mĂ„tta.. 🙂

Spara alltid i en Fl-zip fil (vÀlj det nÀr du sparar som vanligt).

Det var nog allt.. 😆

Ps. Fl-6 Ă€r det som anvĂ€nds 😛

LĂ€nk: https://www.studio.se/index.php?act=Attac...=post&id=392839

Redigerat av Nexustwins
Annons
Postat

SÄdant hÀr Àr alltid trevligt. Nu har jag inte FL Studio sÄ jag kommer stÄ snÀllt brevid och titta pÄ men det ska bli spÀnnande att höra vad ni som anvÀnder detta program kan knÄpa ihop.

Rock on! ( Standardavslutningen pÄ varje inlÀgg ikvÀll )

Postat
SÄdant hÀr Àr alltid trevligt. Nu har jag inte FL Studio sÄ jag kommer stÄ snÀllt brevid och titta pÄ men det ska bli spÀnnande att höra vad ni som anvÀnder detta program kan knÄpa ihop.

Ja jag tycker sjĂ€lv det ska bli mycket spĂ€nnande. Men e det nĂ„gon som ska börga snart 😆

Postat

Du det blir nog jobbigt att stĂ„ sĂ„ lĂ€nge... om ingen svarar snrt =) du har ju stĂ„t i mins 2 timmar nu 😆

Postat

Vad e det jag inte fattar nu.. har du startat ett sk projekt i FL utan externa vsti's?

Som vi skickar runt o betar av bit för bit?

LĂ„ter onekligen kul fĂ„r jag sĂ€ga.. 😳

Postat
Vad e det jag inte fattar nu.. har du startat ett sk projekt i FL utan externa vsti's?

Som vi skickar runt o betar av bit för bit?

LĂ„ter onekligen kul fĂ„r jag sĂ€ga.. 🙂

Ja.. helt rĂ€tt, Inga externa vst:er. samples gĂ„r att anvĂ€nda fritt. Om du dĂ„ packar ner den i en zip fil 😼.

Om du har fl kanske du akn ta första biten? 🙁

Postat
Synd att jag fortfarande kör Fl 5 😎

😼 Köp Fl-6 dĂ„ 🙂

Postat
Synd att jag fortfarande kör Fl 5  😼

😉 Köp Fl-6 dĂ„ 🙂

Orka 😄 4:an och 5:an funkar svinbra 🙂

Inte jÀmfört med FL6..

Jag gör ett försök med lÄten, den kÀnns lite udda med 5 takter mÄ jag sÀga..

Postat
Synd att jag fortfarande kör Fl 5  😄

🙂 Köp Fl-6 dĂ„ 🙂

Orka 😛 4:an och 5:an funkar svinbra 😄

Inte jÀmfört med FL6..

Jag gör ett försök med lÄten, den kÀnns lite udda med 5 takter mÄ jag sÀga..

hehe.. Bara att Ă€ndra om som du vill. du har ju bollen 🙂

Ps. Glömm inte att skriva in ditt anmn i Notebooken pĂ„ master channel 😄.

Postat

Hurra! Mer stafetter! 😠

Har tyvĂ€rr inte FL, men jag gör som Pluffo: Tittar pĂ„. 🙂

Postat
Hurra! Mer stafetter! 😠

Har tyvĂ€rr inte FL, men jag gör som Pluffo: Tittar pĂ„. 🙂

Ja stafetter e kul kanske kan göra en till i reason men dĂ„ mĂ„ste jag updatera för att va med 🙂

Postat
Synd att jag fortfarande kör Fl 5  😎

😕 Köp Fl-6 dĂ„ 🙂

6:an ochsĂ„ 🙂😛😄😕

Postat

Notebook i channels.. nu blev det invecklat.. aja, upp med skitet nĂ€r du har gjort din bit 😕

Postat
Notebook i channels.. nu blev det invecklat.. aja, upp med skitet nĂ€r du har gjort din bit 😛

Va ska jag ladda upp nĂ„got Ă€r det inte du? filen ligger högst upp ju đŸ˜Čâ˜șïžđŸ˜‰

Postat

Kan tyvĂ€rr inte medverka, det Ă€r för mkt FL och för lite RAM för att detta ska kunna funka hĂ€r đŸ„°

Postat
Kan tyvĂ€rr inte medverka, det Ă€r för mkt FL och för lite RAM för att detta ska kunna funka hĂ€r 🙁

kan du inte ens börja dÄ?

Postat

Nej jag hoppar, för det första var det inte alls min typ av musik, för det andra har jag rĂ€tt mycket att stĂ„ i. SĂ€kert nĂ„n annan som bĂ„de Ă€r mer sugen och har mer tid 😆

Postat
Nej jag hoppar, för det första var det inte alls min typ av musik, för det andra har jag rĂ€tt mycket att stĂ„ i. SĂ€kert nĂ„n annan som bĂ„de Ă€r mer sugen och har mer tid 😆

okay.. men hittils verkar ingen anna vara sugen 😆

Postat
Nej jag hoppar, för det första var det inte alls min typ av musik, för det andra har jag rĂ€tt mycket att stĂ„ i. SĂ€kert nĂ„n annan som bĂ„de Ă€r mer sugen och har mer tid 🙂

okay.. men hittils verkar ingen anna vara sugen 😳

Nej det ser mörkt ut pĂ„ Kameruns avbytarbĂ€nk.. 😕

Postat

Jag kanske kan kika pÄ det nÀr jag kommer hem frÄn Birdie. SÄnt dÀr Àr ju alltid skoj.

Postat
Synd att jag fortfarande kör Fl 5  😆

đŸ˜± Köp Fl-6 dĂ„ 🙂

6:an ochsĂ„ đŸ™‚đŸ˜›đŸ˜„đŸ˜±

Min Pro-53 buggar ur nÀr jag byter till FL6 ;/... sÄ hÀnger fortfarande i FL5 iofs.

Postat
Synd att jag fortfarande kör Fl 5  😄

😄 Köp Fl-6 dĂ„ 🙂

Orka 😄 4:an och 5:an funkar svinbra 😼

jag vet att du kör fl sÄ dunkapÄ nu:P

Postat

Jag laddade hem FL-demon och kunde lyssna pÄ bollen.

Det lĂ„ter mĂ€rkligt att ni byter oftast ackord pĂ„ 3:an i takten och lĂ„ter det klinga en takt. 😆

Det kĂ€nns som instrumenten Ă€r förskjutna en halv takt mot trummorna... ja, förutom i takt 8 dĂ„ ni bara hĂ„ller ut ackordet en halv takt sĂ„ att loopen gĂ„r jĂ€mt ut i 8 takters intervall. 😉

För övrigt blev jag glatt överraskad av synten Sytrus 😄

Postat
För övrigt blev jag glatt överraskad av synten Sytrus 😕

đŸ˜Č !

Postat (redigerat)
Jag laddade hem FL-demon och kunde lyssna pÄ bollen.

Det lĂ„ter mĂ€rkligt att ni byter oftast ackord pĂ„ 3:an i takten och lĂ„ter det klinga en takt. 😕

Det kĂ€nns som instrumenten Ă€r förskjutna en halv takt mot trummorna... ja, förutom i takt 8 dĂ„ ni bara hĂ„ller ut ackordet en halv takt sĂ„ att loopen gĂ„r jĂ€mt ut i 8 takters intervall. 😄

För övrigt blev jag glatt överraskad av synten Sytrus 😄

jadu.. LĂ„ter lite mĂ€rkligt sĂ„hĂ€r i efterhand, Vad tĂ€nkte jag pĂ„? 😄

Men det Ă€r ju sĂ„nt som den som tar bollen ska fixa 😄... đŸ˜Č

Edit:Synthen sytrus finns att köpa separat pĂ„ www.sytrus.com TyvĂ€rr Ă€r den ganska dyr och kostar 179 dollar. 😄 .

Köp den hÀr:http://takeway.e-officedirect.com/takeway....e=NEW&UserName=

Redigerat av Nexustwins
  • 2 mĂ„nader senare...
Postat

om detta fortfarande e aktuellt sĂ„ kan jag fortsĂ€tta 😳 men ja mĂ„ste dock veta hur man laddar upp filen hit sen ! 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.