Jump to content
Annons

Världspremiär!....eller iaf forumpremiär...eller


Recommended Posts

* LÅTNAMN: I´ll be good (to you)

* ARTIST/GRUPP: The Giljoteens

* GENRE: Garagerock / 60-talspunk....ähhh rock n roll

* LÅTLÄNGD:sisådär 2.5 min

* KOMPOSITÖR:The Giljoteens

* PRODUCENT:

* EV. MEDVERKANDE:The Giljoteens

* INSPELNINGSÅR:-06

* FORMAT: Mp3

* STORLEK:

* STATUS: Färdigt inspelad skiva - halvfärdig mix

* LÅTLÄNK:)

06_Sp_r_6.mp3

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Ouupss upptäckte att det blev nåt asjobbigt digitalhack vid konverteringen...får kanske göra om det.

Hursomhelst är jag tacksam för all konstruktiv kritk jag kan få, själv är jag inte 100% nöjd med mixarna (kan lägga upp någon annan låt också) men jag tycker att vi fick till ett ganska bra grundljud...

(det är alltså inte jag som har rattat ljudet)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att höra nytt material från ett av sveriges bästa band. 😄

Det första jag reagerar på är det låga orgel ljudet, det MÅSTE upp!

Tycker virveln känns lite svag också. Annars är det ett ganska rent (odistad) ljud men ändå med lite tryck. ska lyssna mer och återkommer med mer synpunkter!

Blir det Massimo på Misty lane som släpper denna också eller har ni nått annat bolag på gång?

lägg gärna upp fler låtar!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är full av beundran att ni kan låta som om det vore från 60-talet. Kunde ha vart nån Stoneslåt som dom inte velat spelat in av nån anledning. Beundransvärt med tanke på den tekniska utveckling som skett även för oss hemmapulare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack så mycket för kommentarerna, jag håller helt med om att orgeln ska höjas och jag tror att vi måste eq:a trummorna för att få fram virveln lite...

Här är en till låt, lite mer akustisk, men jag känner att den skulle behöva lite mer ös. Några förslag?

Hmmm....nu går det tydligen inte att ladda upp filen....får ordne med det imorgon....ska sova nu

Redigerat av SyntaxError
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...