Jump to content
Annons

Barca vann men Arsenal bjöd upp


Recommended Posts

Jag känner mig nöjd. Tycker att båda lagen ville spela. Arsenal överaskande starka i första halvlek. Tänk om Sverige hade en sådan högerback.

Utvisning och hjälp nu blir matchen låst... och visst annorlunda men ändå spännande. Önskade att Arsenal kunde hålla i men underbart att Iniesta får komma in min absoluta mittfältsfavorit numera samt att Larsson får komma in och göra små mirakel.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Hej!

Mmm...bra match! Synd om Arsenal i och med utvisningen. Domaren dömde dock den och de flesta andra händelser enligt regelboken. Konstigt att vissa då har åsikter om domaren efteråt, men det var nog bara ren frustration från Henrys sida över att ha förlorat?!

En trevlig match. Spännande.

Hoppas VM-matcherna också ger god underhållning!

😉

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Mmm...bra match! Synd om Arsenal i och med utvisningen. Domaren dömde dock den och de flesta andra händelser enligt regelboken. Konstigt att vissa då har åsikter om domaren efteråt, men det var nog bara ren frustration från Henrys sida över att ha förlorat?!

En trevlig match. Spännande.

Hoppas VM-matcherna också ger god underhållning!

En vettig domare hade uppmärksammat barca-spelaren som rusade fram och slog in bollen i öppet mål. En vettig domare hade godkänt målet och gett Arsenal-målvakten gult kort. En vettig domare hade inte gett Henry gult kort för en perfekt timad brytning. En vettig domare hade inte dömt frispark till Arsenal när afrikanen bjöd upp till dans på ett sätt som annars bara italienare kan.

Jag tyckte domaren var urusel, åt båda hållen. Det var inte många rätt han fick.

Fotbollen var riktigt inspirerande fram till utvisningen då spelet låste sig och matchen blev tråkig runt 20 minuter in. Och när Arsenal får ledningmålet blev det ju spel mot ett mål. Tyckte det var ganska tråkigt. Runt 60-minuter blixtrade spelet till igen och Arsenal bjöd på bra kontringsfotboll men det dog ju när kvitteringen för barca väl kom.

För att avsluta i en lite mer positiv ton så kan vi ju i alla fall komma överens om att både Ljungberg och Henke var strålande och det bådar gott för VM! Fan vad jag längtar!

puss,

~ f

Redigerat av force_fEd
Link to comment
Dela på andra sajter

En vettig domare hade uppmärksammat barca-spelaren som rusade fram och slog in bollen i öppet mål.  En vettig domare hade godkänt målet och gett Arsenal-målvakten gult kort.  En vettig domare hade inte gett Henry gult kort för en perfekt timad brytning.  En vettig domare hade inte dömt frispark till Arsenal när afrikanen bjöd upp till dans på ett sätt som annars bara italienare kan.

Jag tyckte domaren var urusel, åt båda hållen.  Det var inte många rätt han fick.

Som tur är avgjorde han dock inte matchen, vilket han gjort om Arsenal vunnit med målet på frisparken.

Trodde matchen skulle dö helt efter utvisningen och ännu mer efter Arsenals mål, men som tur var fick Barca in bollen. Otroligt trist att se ett lag bygga mur framför eget mål.

Tycker resultatet var rättvist, sett över matchen och hela säsongen. Arsenal gjorde ju en kanonmatch hemma mot Juve, men Barca var bättre sett över säsongen, imho.

längtar också till VM. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tyckte dommarn var helt okej...

Kunde ju vart en värre om man säger så...

Sen är det alltid lätt att skylla saker på dommarn.. Mycket av det som sägs är egentligen bara nonsens..

Det var en rättvis match.. Rätt lag vann..

Dock tycker jag att sista målet, så borde målvakten nästan tagit den bollen..

Mellan benen är ju inte alls vanligt i fotboll...

Men å andra sidan - Det är lätt att skylla på målvakten (tro mig, jag har själv vart fotbollsmålvakt) :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

ForcE fED:

"En vettig domare hade inte dömt frispark till Arsenal när afrikanen bjöd upp till dans på ett sätt som annars bara italienare kan."

Glömde den incidenten. Ja, det såg misstänkt fel ut! Och på det sättet var det skönt att inte det gav Arsenal pokalen.

P.s. Har förresten haft tankegångar på senaste tiden om att antingen Champions League- eller VM-finalen kommer att avgöras på ett fatalt domarmisstag. Nu blev det ju inte så med Champions League-finalen, så... d.s.

:rolleyes:

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Barca! Ja, vad ska man säga? Tycker att båda lagen gör en riktigt bra match, dock synd att leehman (stavning?) blir utvisad...1-1 hade väl varit rättvist, med tanke på att Barca har grym tur vid sista målet, dock var framspelningen av Henke av absolut världsklass, men avslutet var väl inte alls så bra...Men men ett mål är ett mål och rätt lag vann ju 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Summa summarum en skitkul match. Även jag fick väl lite sur magkänsla vid utvisningen dock. Summa summarum klart sevärt. Kul för Henke med en kanonavslutning och superseger så här på karriärens höst 😄

Alla glada!

Edit: Jag ser att jag laddat upp en fullständigt smaklös upprepning på "summa summarum". Brukar jag göra så?

Redigerat av Vallhagen
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Domarn skulle ha väntat!

Hur som helst är jag jävligt glad för Henkes skull! Fatta vad mäktigt.. Redigt hyllad i media ute i Europa också! Det förtjänar han 🙂

Skönt att få hem han nu! 😄

Hoppas vi får se många matcher av samma kvalité i VM!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...