Jump to content
Annons

Tips på keyboardlektioner...


Hellpig

Recommended Posts

OK, jag har ett midikeyboard men är egentligen mer gitarrist. Faktum är att jag knappt alls kan spela keyboard. Jag har kollat några siter för att löra mig ackord men av någon anledning låter det bara skit när jag försöker mig på detta...

Så - finns någon bra site därute med nybörjarlektioner? Tro inte att jag inte har sökt, för det har jag utan större framgång. Att hitta kommersiella tjänster är inga problem men det skulle förvåna mig om det inte döljer sig någon trevlig idealists projekt därute någonstans. 😄

Något liknande gitarrens tabulatur vore också trevligt då jag är lat - för lat för att lära mig noter. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

kära vän

Tanka hem piano for dummies eller köp boken. Fantastisk.

Sen kan du i google video söka på piano lessons och titta lite. Sen kan du söka i detta forum så ska du se att det finns mängder av länkar.

www.musictheory.net etc...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för tipset... 🙂 Att söka här lyckas aldrig riktigt bra för mig. Sist jag letade efter något så fick jag inte en träff på mina sökord. Kopierade sökorden och körde en google istället och fick jag träff på Studios forum. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...