Jump to content
Annons

Dust - Digging our grave


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Digging our grave

* ARTIST/GRUPP: Dust

* GENRE: Hårdrock

* LÅTLÄNGD: 3:01

* KOMPOSITÖR: Musik: Johan Ahlqvist Text: Johan Ahlqvist/Michael Pantzar

* PRODUCENT:Johan Ahlqvist

* INSPELNINGSÅR: 2006

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 2.76MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK: Dust - Digging our grave

Detta är en låt från vårat snart klara demo "Ready to Rock" som innehåller 9st låtar. Dust består endast av mig och micke. Jag spelar alla guror, bas, skriver texter, försöker sjunga lite backup och programmerar även lite av trummorna ibland. Micke är på sång, den mesta trumprogrammeringen och skriver på ett ungefär hälften av texterna.

Hoppas ni gillar låten trots ett kanske uttjatat tema i texten.

Jag får av ngn anledning fortfarande inte ladda upp mina mp3´s trots att storleken är under det tillåtna. Så därför la jag upp det via rapidshare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad har du för internetleverantör? Man brukar ju få ett gäng med megabyte så att man åtminstånde lägga ut en eller par mp3or. Jag har BBB och är är det bara att skriva exempelvis ftp:// ftp.bredband.net/mittkontonamn/låtensnamn.mp3

Man får då logga in med dom vanliga inloggningarna för internet. Det måste gå att göra liknande med andra leverantörer.

Sen är det bara att klicka och dra låten in i det fönster så laddas låten upp. Eller Ctrl+C och Ctrl+v

Redigerat av KillwithSkill
Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska gå att bifoga här. Har jag gjort varje gång.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den där sidan sög ju fett. Skaffa ett gmail-konto och utnyttja deras mailserver som filserver. Eller gick inte det? Jag såg något om det någonstans... letar...

Edit:

Hitta något om detta här:

Gdrive

Redigerat av Hellpig
Link to comment
Dela på andra sajter

Den där sidan sög ju fett. Skaffa ett gmail-konto och utnyttja deras mailserver som filserver. Eller gick inte det? Jag såg något om det någonstans... letar...

Edit:

Hitta något om detta här:

Gdrive

Jag måste bara tacka för det där! Visste inte om den funktionen 🙂 Gmail rules, hehe.

Link to comment
Dela på andra sajter

jävligt go låt, men sångarn måste våga släppa loss mer!!!

Mer melodi på sången, mer tryck i sången.

Tänk KYUSS, SPERITUAL BEGGARS"mantra", MONSTER MAGNET osv...

Ljudet ska jag inte säga så mycket om eftersom jag måste lyssna i mono, då min högra är trasig. 😳

Men gitarren, lät inte den lite vass? Sen så tycker jag låten slutar lite konstigt.

Skulle vilja höra fortsättningen på det goa solot. solot blir föresten väldigt enformig mot slutet. Detta måste ni abslolut fixa till tycker mitt rock´n´roll öra! 😎

Och vart tog det goa svänget vägen efter första versen?? Det vill jag höra låten rakt igenom.

Link to comment
Dela på andra sajter

AXL: Kul att du nästan gillade låten ^^.

Ska se om jag kan svara på det mesta. Sångaren har inte sjungit så mycket och behöver fortfarande lite träning, men han är på god väg iaf. Håller med dig om sången iaf.

Att du tycker att låten tappar sväng i andra versen är lite synd, själv tycker jag den håller svänget igenom låten bra 😠. Men man kan ju inte göra alla glada tyvärr.

Angående solot så slutar det faktiskt där, men märkte att faden var lite knas när jag lyssnade nu. Det blev lite lustigt avslut på låten där.

Tack för dina kommentarer 😕.

Link to comment
Dela på andra sajter

AXL: Kul att du nästan gillade låten ^^.

Ska se om jag kan svara på det mesta. Sångaren har inte sjungit så mycket och behöver fortfarande lite träning, men han är på god väg iaf. Håller med dig om sången iaf.

-PUSH HIM BARA!!

Att du tycker att låten tappar sväng i andra versen är lite synd, själv tycker jag den håller svänget igenom låten bra 🙂. Men man kan ju inte göra alla glada tyvärr.

-Nä, synd det... hahaha...

Angående solot så slutar det faktiskt där, men märkte att faden var lite knas när jag lyssnade nu. Det blev lite lustigt avslut på låten där.

-Jag menade i å för sig inte faden, utan det kanske skulle va gött men en refräng till??

Tack för dina kommentarer 🙂.

-Varsegod!!

Vad konstigt det blev...

😕😠

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha du tyckte låten var för kort, då förstår jag. Jag resonerade som så att riffen inte skulle hålla sig för att förlänga låten.

Nu hänger inte jag med, tycker du att riffen inte håller sig? Isåfall vet jag inte varför ni gjort låten klar? Skulle inte jag gjort.

Riffen håller absolut! Men med bättre sång och mer sväng:-) så kommer allt att lyfta, det är helt solklart för mig!!

(och lite andra omarringar...)

Redigerat av AXL THE ROCKER
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...