Jump to content
Annons

Paranoia


Recommended Posts

* LÅTNAMN:Paranoia

* ARTIST/GRUPP:Projekt ej döpt än

* GENRE:Hmm, nedstämd metal kanske?

* LÅTLÄNGD: 4:24

* KOMPOSITÖR:Johan Ahlqvist

* PRODUCENT:Johan Ahlqvist

* EV. MEDVERKANDE:

* INSPELNINGSÅR:2006

* FORMAT: MP3

* STORLEK: 4.2MB

* STATUS: I princip klar skiss(utan sång)

* LÅTLÄNK: http://rapidshare.de/files/20171728/paranoiapreview.mp3.html

Det här är ett projekt som jag precis börjat jobba med nu. Allt är inspelat i min "hemstudio"(synd att kalla det för studio kanske) och trummorna är gjorda i Drumsite.

Tänkte se vad ni kan ge för konstruktiv kritik på det hela. Jag har fått bra kritik hittils på det och i helgen ska jag träffa en basist som ska vara med på projektet.

Jag är dålig på det här med genre, så nedstämd metal kanske inte är bästa beskrivingen för det hela. Men det är ngt åt det hållet. Hoppas det är ngt som faller några i smaken iaf och att den inte sågas längs med fotknölarna 😳.

Ber om ursäkt för rapidshare länken, men forumet ville tydligen låta mig ladda upp min mp3.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
kallesj (oregistrerad)

OK!

Genre: trash/metal

Låten:

Jag tycker om den här typen av musik som f*n, du har lyckats få till ett par riktigt goda Exodus-riff där, med låten uppdelad i flertalet faser, Betyg: gött som f

*n!

Utförande:

Tyvärr så drar de syntetiska trummorna ner helheten rejält, "drivet" saknas lite tyvärr på grund av detta, Betyg (om man bortser från trummorna) OK!

Mixning / produktion:

Kolla upp om du kan få någon trummis till att lägga trummor som en ny bas och ge den här låten en ny chans. Mitt tips är att inte rota mer med mixningen förrän du har den möjligheten.

Totalt sett så ger jag demon "med beröm godkänd!", men det är mycket beroende på riffen och typen av musik.

Redigerat av kallesj
Link to comment
Dela på andra sajter

kallesj: Kul att du gillade den!

Trummorna låter inte alltför bra nu nej men det ska fixas till om jag inte hittar en riktig trummis. Just nu är de bara exporterade till en wav fil och är inte rörda på ngt sätt. Så om det blir svårt att hitta en trummis och det måste bli programmerade trummor så exporteras allt till egna spår och kan på så sätt bli mycket bättre, inte lika bra som riktiga trummor förståss men dugligt iaf. Annars kanske samplingar kan vara ngt, som t ex bättre baskagge och pukor.

Vet inte om det märktes alltför väl i den här mixen men jag spelade inte in basen till mer än halva låten. Under helgen ska jag lära en basist låten och sen ska det bli inspelning av basen med.

Exodus? Nu kommer jag låta väldigt dum här men, jag har hört namnet innan men aldrig bandet. Är det ngt som kanske vore värt för mig att kolla upp?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter helt ok ju! Coolt gitarrljud! Hur är gitarrerna inspelade?

Exodus? Nu kommer jag låta väldigt dum här men, jag har hört namnet innan men aldrig bandet. Är det ngt som kanske vore värt för mig att kolla upp?

Helt klart! Exodus är ju en av dom stora thrashpionjärerna tillsammans med Metallica, Megadeth, Slayer och Anthrax.

Nya skivan är rätt cool, med Paul Bostaph (ex Slayer) på trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Steinberg: Gitarrerna är inspelade igenom en gammal Roland VS840(porta) där de får disten, sen går det in i en Behringer Tube ultragain som färgar ljudet en del och sen är det rätt in i ljudkortet.

Låter ju bra, får definitivt kolla upp Exodus!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...