Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons

Jag har egentligen inte sĂ„ mycket input att ge dig, dĂ„ jag "knappt" anvĂ€nder det 🙂

Men det fungerar bra pÄ min P3 500MHz burk, som stÄr som filserver dÀr hemma. Den stÄr pÄ, och rörs aldrig med andra ord. Hade nog varit smartare med Linux.

Jag har hur som helst inte haft nÄgra problem alls med burken. Men dÄ har jag inte kört nÄgra avancerade program. Fildelning, och CD brÀnning Àr i princip det enda jag kör.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jo jag kör det pÄ min laptop som ett andra XP till musik programen!

Funkar klockrent med protools, reason, cubase le, Mbox vilket Àr det jag har pÄ den bÀrbara.

Och det tar bara 54mb nÀr den har bootat upp!! mycket bra. gjorde stor skillnad i prestanda frÄn mitt vanliga xp som jag har till allt annat som internet mm.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

JAg har testat en installation nu, men det funkar inte sÄ bra. Verkar inte som om mitt ljudkort M-audio 1010 vill dra igÄng...

Men XP bootar extremt snabbt och det kÀnns stabilt som fn,, tills jag skall anvÀnda ljudkortet..

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Vart fÄr man tag pÄ det dÄ?

Tiny XP finns sÄvitt jag vet endast pÄ olagliga sajter. Men det gÄr utmÀrkt att göra samma sjÀlv med nLite som Àr gratis. Den strippar din XP-installationsskiva efter dina preferenser och gör en ny. LÀs mer pÄ www.nliteos.com.

Det ska Àven gÄ att integrera externa drivrutiner med nLite, som till exempel ljudkorts- och grafikdrivrutiner. Har dock inte provat detta.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag diggar Unattended Windows!

Bra beskrivna guider till hur du slipstreamar en Windowsskiva med program som nLite.

Dessutom finns det listat hur man lĂ€gger in service packs, sĂ€kerhetsuppdateringar, drivrutiner, och framförallt... hur man installerar Windows med Documents&Settings och swapfil pĂ„ egen partition. đŸ˜±

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Tiny XP har jag faktiskt inte hört talas om förrĂ€n nu. 😛

LĂ„ter onekligen mycket intressant. Men Ă€r det olagligt? Jag har ju faktiskt ett köpt Windows XP... đŸ˜±

Hmm, dÄ kanske jag skulle ta och kolla in Olsbergs och Linus lÀnkar istÀllet.

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag diggar Unattended Windows!

Bra beskrivna guider till hur du slipstreamar en Windowsskiva med program som nLite.

Dessutom finns det listat hur man lĂ€gger in service packs, sĂ€kerhetsuppdateringar, drivrutiner, och framförallt... hur man installerar Windows med Documents&Settings och swapfil pĂ„ egen partition. 😳

Är Unattended Windows ocksĂ„ gratis?

GÄr det Àven att lÀgga Programmappen pÄ en egen partition med hjÀlp av UW?

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Är Unattended Windows ocksĂ„ gratis?
Det Ă€r inget program. Den Ă€r en helt vanlig webbsida med hjĂ€lpguide (bilder och beskrivningar). 😳

Vad gÀller programmappen sÄ Àr svaret, ja! Winnt.sif Àr ett textscript som innehÄller nö( r )dvÀndig information om installationen, och om du inte vill sitta och redigera textfilen för hand kan du anvÀnda programmet nLite. nLite tar hand om att Àndra i scriptfilen och skapa en ny installationscd.

Ladda hem programmet nLite som Björn lÀnkade till, och följ guiderna pÄ hemsidan jag lÀnkade till.

Sen Ă€r du snart igĂ„ng med att kasta in allt frĂ„n SATA-drivrutiner, Acrobat, Firefox, Winzip och 500 sĂ€kerhetsuppdateringar och ta bort onödiga komponenter till en ny & frĂ€sch installationscd som gör rubbet. 😳

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag sÀger 5 GB för Windows och 6 GB för swap/tempfiler och Documents&Settings

Resten tar du till partitionen med alla program och filer.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Verkar gryymt bra.. eftersom jag har en dator med 6 gb hĂ„rddiskr och 350 mhz prosessor. 🙂 . NĂ„gort som jag verkligen mĂ„ste testa 😄

Edit: Finns det ingen risk för att det blir problem med drivrutiner?

Redigerat av Nexustwins
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Kom pĂ„ en sak till... 😏

Det smidigaste Ă€r vĂ€l att börja med "beginner" guiden och sedan fortsĂ€tta med "intermediate" och "advanced"? Eller har jag fattat helt galet... 😏

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Har du laddat ner och installerat (slipstreamat) alla hotfixarna?
Nepp! Bara service packs ÀnsÄlÀnge...
Det Ă€r en jĂ€kla massa filer att ladda ner!! 😏
Precis. 😏

Kör du engelskt Windows finns det pack att ladda hem med alla uppdateringar, sÄ dÄ Àr det inte sÄ jobbigt.

Men anvÀnder man svenskt Windows kommer det ta dagar att ladda hem alla fixar, iaf sÄ lÀnge som man mÄste anvÀnda MS ostrukturerade webbsida.

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Hmm, okej... 🙂

Programmappen fattar jag hur jag Àndrar (C: -> E:), men vad ska jag skriva istÀllet för "%SystemDrive%\Documents and Settings" om jag vill ha detta pÄ D-driven?

Jag har Àven en parameter som heter "Temporary folder" som det stÄr "%USERPROFILE%\Lokala instÀllningar\Temp" efter. Ska denna ocksÄ Àndras (till motsvarande D:)?

Du ser ut att ha en Àldre version av nLite Àn jag. Det Àr inte riktigt samma menyer.

Ledsen om jag Ă€r trög. 🙂😄

Redigerat av BaldByChoice
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Jag har ungefÀr samma frÄga som BaldByChoice:

Jag har tvÄ partitioner (C, D) och vill endast formatera C-disken + bevara partitions-instÀllningarna (inget pÄ D-disken tas alltsÄ bort). Kan NLite ordna med detta?

Redigerat av Naith
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...