Jump to content
Annons

DeeTee - Underwaterworlds


Recommended Posts

på begäran från en annan tråd där jag la en länk till detta stycke, ber om ursäkt för det Karl!

kanva intressant att få höra vad folk gillar denna musik-stil. Trodde själv att den inte höll så jag blev lite överraskad av det positiva gensvaret.

Inspelningen är från senare del av 90-talet.

Fostex B16, Akai S1000, Wavestation EX, Rolands Råtta ( R-8 ) o nån Dx-7:a tror jag.

Låten gjordes bara som låtförslag och blev aldrig färdig. Det skulle på körer o gitarr oxo men vi la ner det o börja på nåt nytt efter ett tag.

det som låter som små kristaller i bakgrunden är en brusbort-tagnings defekt.

LÅTNAMN: Underwaterworlds

ARTIST/GRUPP: DeeTee

GENRE: Synth Pop/Rock

LÅTLÄNGD: 6.40

KOMPOSITÖR: DeeTee

PRODUCENT: DeeTee

EV. MEDVERKANDE: DeeTee

INSPELNINGSÅR: 1996

STATUS: Skiss med sång o råmix

LÅTLÄNK: UNDERWATERWORLDS

Låten har en inledning, bare out! 🙁

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Snygg låt, bra sång (svengelsk förstås som de flesta på forumet 🙂 ), snyggt arr. Men...sticket! Gillar inte. När jag hade gungat in kommer detta! Jag blev livrädd! Tänk på att du har med känsliga musiker att göra här! 🙁 (Spontana tankar efter en lyssning).

Link to comment
Dela på andra sajter

Yääy! Knarkat! Me like!

En liten ytte-pytte-detalj först. Jag stör mig på de andningar som hörs i början, efter långa pauser i sången...Att ett sångparti börjar med ett stort "aaahh" känns inte speciellt snyggt, men, men...🙂

Jag gillar det här. Det låter rätt orginellt i mina öron.

Men vad händer vid 4:21? Såhär kan du ju inte göra. Helt plötsligt går det från finstämd lugn sång till totalt skrålande. Här får du sjunga om tycker jag och ta i lite mindre 😆

Annars är det bra det här! Jag sparar den här för framtida lyssningar. Bra jobbat!

Edit: oj, läste första inlägget nu och insåg att det kanske inte är så stor idé att komma på förslag med ändringar. Nåväl, vad som är skrivet är skrivet 😆

Redigerat av Pluffo
Link to comment
Dela på andra sajter

introt slänger mig tillbaka till JMJ och London planatorium -78...nice

jag lyssnade ju igår också...och nu efter andra lyssningen kan jag höra UK och Gabriel i denna ensalig blandning men bra.....sången är en smaksak helt bra tonalt men saknar en nerv i utrycket.....overall bra....hoppas du lägger ut kommande nyinspelningar 🙂🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Ja fint som bara den den blir väl klar eller, våga bara annat 🙂 kort sagt det här är mycket bra. Pån igen bara kavla upp ärmarna bara, det så kallade lite mer högljudda partiet är helt ok inget snack om saken så lung och fin där bara det ska vara kvar helt klart.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker extremt mycket om det här. Sången har en särdeles speciell karaktär, den som man oftast brukar dela upp i antingen hat eller kärlek. Det finns något flippat fjolligt över den, lite teatraliskt och vad jag hör, så är "svengelskan" nästan

obefintlig. Det skall vara någon stavelse någonstans isåfall. No problems! Härlig falsett. Visst är det mäktigt, men jag står hellre uppe på toppen av Kebnekajse och blickar ut än att glo rakt in i väggen. 🥰 De stora ljuden gör sig verkligen här,

man kan riktigt se världen där under vattnet.

Ja, 4.21 finns en brist, dock inte i kompositionen, utan i ljudbilden. Jag skulle ha

dragit ner sången ett par bits där och ha ett aggresivare komp. Men men...

Skönt slut.

Ja, life is a mystery utan tvekan!

Full pot!

Nad

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för alla åsikter. Jag var tveksam till att lägga upp låten eftersom, ja ni vet, en del låtar är som ens egna barn. Man vill inte ha kritik på dem.

Men jag är glad jag gjorde det.

😱

Dank u!

/ Mikke

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...