sixties Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 (redigerat) Nu Ă€r det dags för nĂ€sta studiofestival som har Tema: REMIX/COVER. Du har 4 tidigare festival vinnareÂŽs bidrag att vĂ€lja pĂ„. Antingen gör du en remix med hjĂ€lp av de filer (sĂ„ng, gitarr osv.) som finnas att hĂ€mta, eller som en ren cover dĂ€r du gör en egen tolkning av nĂ„gon av lĂ„tarna. HĂ€r kommer reglerna: 1. Ditt bidrag skall vara en cover/remix av nĂ„gon av kompositionerna i valfri genre (Tex. hĂ„rdrock, techno, hiphop, dansband! DU vĂ€ljer sjĂ€lv!) 2. Du skall sjĂ€lv stĂ„ för produktion. I övrigt gĂ„r det bra att samarbeta med andra (t.ex. sĂ„ngare och musiker). 2. MaxlĂ€ngd ca 3 min ( för att ge folk en chans att orka lyssna igenom alltihopa). 3. ditt bidrag Ă€r i 192 bit-rate, lika för alla. 4. Ditt bidrag skall döpas med ditt "anvĂ€ndarnamn" och lĂ„t titeln" 5. max ett bidrag per deltagare, för hoppningsvis blir det mĂ„nga bidrag och folk mĂ„ste fĂ„ en chans att orka lyssna pĂ„ alla. đ 6. Ditt bidrag ska vara opublicerat/outgivet. SĂ„ inga upplĂ€gg pĂ„ demoforumet före avslutad röstning. HĂR HĂMTAR DU DE 4 LĂ TARNA i mp3 format som DU HAR ATT VĂLJA PĂ : De 4:a remix/cover bidragen som mp3 14mb BIDRAGENÂŽS FILER HĂMTAR DU NEDAN: Special_offer.zip 78mb (akkegitarr,elgitarr1,2,3,4,5,sĂ„ng1,2,minimoog,midispĂ„r,mp3spĂ„r,theremin, text)Bpm 131 Long_faces.zip 71mb (elgitarr, bas, trummor,sĂ„ng,körsĂ„ng,text) Bpm120 Personal playground.zip 97,5 mb (bas,elgitarr, introgitarr, sĂ„ng, trummor, text) Bpm 115 Kalifornien.zip 60mb(spĂ„r se innlĂ€gg lĂ€ngre ner)Bpm 95 AnmĂ€lan: Man anmĂ€ler sig genom att skicka in ett bidrag innan deadline. FĂ€rdiga bidrag mailas till TUFFTUFFTUFF, eller PM:A en lĂ€nk dĂ€r han kan hĂ€mta ditt bidrag. AnvĂ€nd gĂ€rna yousendit.com, sendthisfile.com eller liknande om ni inte har eget serverutrymme (skicka till er sjĂ€lva och pm:a lĂ€nken till oss). Efter deadline kommer alla bidrag att lĂ€ggas upp för lyssning och omröstning under ca.2 veckor. Vinnaren fĂ„r Ă€ra, berömmelse, och ansvaret för nĂ€sta studiofestival. Deadline: Onsdag 07 juni, kl.23.59. förlĂ€ngd inlĂ€mnings tid pga att Osberg vill skriva nĂ„tt i tidningen om festivalen, sĂ„ kanske nĂ„gra fler hinner vara med! Röstning: Det blir i en egen trĂ„d med den vanliga poĂ€ngsĂ€ttningen 6,4,2,1 poĂ€ng och gĂ€rna motiveringar. Man röstar givetvis efter eget huvud pĂ„ de lĂ„tar man gilllar mest. Texter finns i zipfilerna till nĂ„gra bidrag annars hĂ€r: Personal playground. See you at home, sexy in that thong Iâm gonna turn into stone before you realise Turn me on, take of the covers See I draw the line Iâm ready when itâs my time B b b bounce and moan (m m m moan) When you feel my bone (b b b bone) See I draw the line Iâm ready when itâs my time And here I am waiting for you (Oooo) And I will be your personal playground My body too Juicy and pure, when I knock on your door And when I leave youâll be begging for more Turn me on take off the covers Baby donât be hasty, Baby please be nasty And honey Iâll deliver (deliver) Iâll make your body quiver (quiver) See I draw the line Iâm ready when itâs my time And here I am waiting for you (Oooo) And I will be your personal playground My body too See you at home, sexy in that thong Iâm gonna turn into stone before you realise Turn me on, take of the covers See I draw the line Iâm ready when itâs my time B b b bounce and moan (m m m moan) When you feel my bone (b b b bone) See I draw the line Iâm ready when itâs my time Kalifornien (G) text + musik Ole Jensen ======================================= (Tempo=95) Ackord Ă€r typ - G, A7, C, G F#m, C, Em, A G, D, Em, A, C, D, G Vandrar i ett regn, tĂ€nker; - Inte nu igen, det Ă€r mĂ„ndag Sommaren e hĂ€r, men jag undrar var e vĂ€rme och sol? Skulle vara skönt, om det vore lite vackert vĂ€der Inte bara regn och rusk, som sommarn i fjol Men det finns en plats dĂ€r solen alltid skiner Jag har för mig att jag hört det i en sĂ„ng Jag tror jag Ă„ker till Kalifornien Och lĂ€mnar alla grĂ„a moln och reser pĂ„ en gĂ„ng SlĂ€pper ut vĂ„r katt, men han vĂ€grar att gĂ„ ut och vĂ€nder Borde ocksĂ„ stanna inne, men jag mĂ„ste gĂ„ ut TĂ€nker att jag skulle kunna gĂ„ pĂ„ vita strĂ€nder KĂ€nna pĂ„ den varma sanden utan strumpor och skor Men det finns en plats dĂ€r solen alltid skiner Jag har för mig att jag hört det i en sĂ„ng Jag tror jag Ă„ker till Kalifornien Och lĂ€mnar alla grĂ„a moln och reser pĂ„ en gĂ„ng Jag tror jag Ă„ker till Kalifornien Och lĂ€mnar alla grĂ„a moln och reser pĂ„ en gĂ„ng vet inte om jag glömt nĂ„got men sĂ€g till sĂ„ fixar jag det. đ DĂ KĂR VI!! Redigerat 8 juni 2006 av sixties
Snow Brigade Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Bara en frÄga. Kan man inte fÄ hela lÄten som mp3 om man vill göra en cover?Blir lite bökigt med alla wav-filer. Fast de finns kanske kvar pÄ trÄdarna för respektive studiofestival?
sixties Postat 27 april 2006 TrÄdstartare Postat 27 april 2006 Bara en frÄga. Kan man inte fÄ hela lÄten som mp3 om man vill göra en cover den först lÀnken Àr de 4 lÄtarna som mp3, har förtydligat det först inlÀgget.
Snow Brigade Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Bara en frÄga. Kan man inte fÄ hela lÄten som mp3 om man vill göra en cover den först lÀnken Àr de 4 lÄtarna som mp3, har förtydligat det först inlÀgget. Oj, se dÀr. Finemang.
tbruce Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Ăntligen! TvĂ„ synpunkter/frĂ„gor dock: Skulle vara bra om ni skrev ut hur stor varje nerladdning Ă€r. Sen vill jag ocksĂ„ veta vad, exakt, som Ă€r i zipparna, Ă€r det fristĂ„ende wavar med alla kanaler eller? Kanske Ă€r bra att erbjuda en separat nerladdning med bara sĂ„ng, eftersom ganska mĂ„nga som tĂ€nker sig att göra remixer förmodligen Ă€r mest intresserade av den biten.
O-Jay Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Okej. Min lĂ„t Kalifornien Ă€r pĂ„ ca 60 MB đ SpĂ„ren Ă€r: Akustisk (stereo) Bas (mono) Elgit solo (mono) Orgel (mono) Percussion (mono) Trummor (mono) (borde kanske varit stereo men...) SĂ„ng (mono) Jag ser gĂ€rna att nĂ„gon annan provar att sjunga đ
Florian le Sage Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Varför fĂ„r man inte vĂ€lja en egen/valfri lĂ„t att göra en cover pĂ„??? FörstĂ„r inte riktigt andemeningen om det skall vara sĂ„ styrt...i sĂ„ fall borde det ju heta enbart remixtĂ€vling-eller... đ
Signert Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Varför fĂ„r man inte vĂ€lja en egen/valfri lĂ„t att göra en cover pĂ„??? Pga att upphovsrĂ€ttsskyddat material inte fĂ„r lĂ€ggas upp pĂ„ forumet. DĂ€rför anvĂ€nds medlemmarnas egen musik. FörstĂ„r inte riktigt andemeningen om det skall vara sĂ„ styrt...i sĂ„ fall borde det ju heta enbart remixtĂ€vling-eller... đ Det gĂ„r ju utmĂ€rkt att göra en cover pĂ„ nĂ„gon av dessa fyra lĂ„tar. Eller en remix. Man anvĂ€nder sĂ„ mycket man vill av det redan inspelade materialet. đ
sixties Postat 27 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 april 2006 (redigerat) FörstĂ„r inte riktigt andemeningen om det skall vara sĂ„ styrt...i sĂ„ fall borde det ju heta enbart remixtĂ€vling-eller... alla studiofestiavaler har ett tema som tvingar deltagaren att följa vissa givna regler för att det tvingar en att testa nya saker, göra saker anorlunda tĂ€nka pĂ„ annat sĂ€tt sĂ„ man lĂ€r sig nya saker och utvecklas. đ Redigerat 27 april 2006 av sixties
tbruce Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 FĂ„r man blanda material frĂ„n flera av lĂ„tarna? đ
Florian le Sage Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 (redigerat) Pga att upphovsrĂ€ttsskyddat material inte fĂ„r lĂ€ggas upp pĂ„ forumet. DĂ€rför anvĂ€nds medlemmarnas egen musik. hmm,har för mig att detta inte gĂ€ller för just covers...snarare om man lĂ€gger upp originalet,nĂ€r jag vĂ€ljer att lĂ€gga en cover pĂ„ min kommande skiva tex Ă€r det ju inget snack om upphovsrĂ€tt etc sĂ„ lĂ€nge man anger tonsĂ€ttare/textförfattare korrekt,man pröjsar bara en ncb-avgift baserat pĂ„ hur mĂ„nga exemplar man avser trycka/sĂ€lja etc,behövs inga tillstĂ„nd,har precis talat med den högst ansvarife pĂ„ ncb om detta för ett par veckor sedan,otur för er i alla fall,ni missar en riktig rökare pĂ„ en gammal goding fr. 60-talet,men vĂ€lkommen att köpa skivan e. 25/5! đ Redigerat 27 april 2006 av Florian le Sage
sixties Postat 27 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 april 2006 ni missar en riktig rökare pĂ„ en gammal goding fr. 60-talet Vi hör gĂ€rna en riktig rökare pĂ„ nĂ„n av de fyra lĂ„tarna du har att vĂ€lja pĂ„. đ
Signert Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 Om nÄgon bara vill anvÀnda enstaka spÄr frÄn mitt bidrag (Special Offer), t.ex. sÄngen, sÄ pm:a mig sÄ skickar jag över det (sÄ slipper ni tanka ner hela zippen).
sixties Postat 27 april 2006 TrÄdstartare Postat 27 april 2006 kan Àven göra om nÄgra spÄr till mp3 om nÄgon modemare Àr sugen att vara med. skriv itrÄden om det finns intresse för sÄnt.
pwayne Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 (redigerat) 1. Ditt bidrag skall vara en cover/remix av nĂ„gon av kompositionerna i valfri genre (hĂ„rdrock, techno, hiphop, dansband! DU vĂ€ljer sjĂ€lv!) FĂ„r man bara vĂ€lja ur dessa fyra "genrer"??!! eller var det bara ett exempel?? đł En frĂ„ga till; Man skulle inte kunna fĂ„ reda pĂ„ exakta bpm:na pĂ„ orginalen tro?? Det brukar bli lĂ€ttare dĂ„.... đ± Redigerat 27 april 2006 av pwayne
sixties Postat 27 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 april 2006 FĂ„r man bara vĂ€lja ur dessa fyra "genrer"??!! eller var det bara ett exempel?? det var exempel, poĂ€ngen var att det inte behöver lĂ„ta likt originalet utan att man fĂ„r fria hĂ€nder att göra en egen tolkning. Det ska bli kul att höra vad alla lyckas göra med bidragen. đł
pwayne Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 En frĂ„ga till; Man skulle inte kunna fĂ„ reda pĂ„ exakta bpm:na pĂ„ orginalen tro?? Det brukar bli lĂ€ttare dĂ„.... đ± sĂ„ frĂ„gan inte missas eftersom jag editerade den och fick ett alltför föredömligt snabbt svar av Sixties innan jag editerat! đł
sixties Postat 27 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 27 april 2006 (redigerat) Man skulle inte kunna fĂ„ reda pĂ„ exakta bpm:na pĂ„ orginalen tro?? Det brukar bli lĂ€ttare dĂ„.... la till BMP efter varje bidrag i första inlĂ€gget, det stĂ„r i varje text fil som finns i zipfilerna man laddar hem. BPM ska det ju vara, sĂ„ gĂ„r det nĂ€r man har brĂ„ttom! đ tack mutto Redigerat 28 april 2006 av sixties
Mutto Postat 27 april 2006 Postat 27 april 2006 hujedamig, jag ska nog kunna pilla om nÄgon av dessa till mjukmysig electrohouse.. watch me do it. bra festival!
tbruce Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Har aldrig deltagit i studiofestivalerna innan, men jag antar att det Àr okej att publicera halvfÀrdiga bidrag i demoinspelningsforumet för kritik/hjÀlp/stjÀlp?
sixties Postat 28 april 2006 TrÄdstartare Postat 28 april 2006 Har aldrig deltagit i studiofestivalerna innan, men jag antar att det Àr okej att publicera halvfÀrdiga bidrag i demoinspelningsforumet för kritik/hjÀlp/stjÀlp? Det Àr inte OK, Det har alltid varit sÄ att bidragen man skickar in ska vara opublicerade/outgivna och det inkluderar internet och demoforumet. (la till det till reglerna) Alla tÀvlar anonymt i omröstningen (anvÀndarnamnen visas efter avslutad röstning) och det Àr ju inte sÄ kul om man redan har hört flera av bidragen pÄ demoforumet. men ta hjÀlp av bekantskapskretsen eller pm:a nÄgon/nÄgra pÄ forumet som du tycker gör bra grejer för synpunkter eller ev. sammarbete. man kan ju hjÀlpas Ät med olika saker.
Cloudsurfer Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Ah jag hade ju föredragigt om gururna hade vart i midi istĂ€llet đ men men jag fĂ„r klara mig Ă€ncĂ„ đ
tbruce Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Att göra det anonymt Ă€r en bra tanke, men blir det inte Ă€ndĂ„ uppenbart vilka som har gjort vilka covers t ex? Finns en risk iaf, att man kĂ€nner igen röster osv. Jeje, den risken fĂ„r man vĂ€l ta. đ
sixties Postat 28 april 2006 TrÄdstartare Postat 28 april 2006 Att göra det anonymt Àr en bra tanke, men blir det inte ÀndÄ uppenbart vilka som har gjort vilka covers t ex? Finns en risk iaf, att man kÀnner igen röster osv. Jeje, den risken fÄr man vÀl ta. Visst finns det dom som har en en stil eller röst man kÀnner igen, men det kan ju vara ett sammarbete sÄ det behöver ju inte vara den som sjunger som gjort lÄten. huvudsaken att man röstar pÄ de lÄtar man tycker mest om oavsett vem som gjort dem.
sixties Postat 28 april 2006 TrĂ„dstartare Postat 28 april 2006 Skriv gĂ€rna nĂ„tt i trĂ„den, ni som Ă€r sugna pĂ„ att vara med sĂ„ ser man hur stort intresset Ă€r och fler kanske upptĂ€cker Festivalen och vill vara med. đ
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 Fett! Det hÀr skall bli skoj! MP3-paketet Àr pÄ vÀg ner nu!
MusicGene Postat 28 april 2006 Postat 28 april 2006 BMP? Per capita? đ đ Han menade sĂ„klart BPM, beats per minute. Ska du besserwissra dig sĂ„ kan du ju iallafall ha lite kött pĂ„ benen sjĂ€lv. BMP Ă€r förkortning pĂ„ bl.a Windows BitMaP. Det finns mej veterligen ingen anvĂ€ndning av nĂ„gon av BMPs förkortningar som skulle kunna vara per capita. DĂ€remot finns ju den vanliga förkortningen BNP, BruttoNationalProdukt (i princip vĂ€rdet av ett lands konsumtion av produkter och tjĂ€nster), som gĂ€rna mĂ€ts per capita. fö var det ju kul att man hört de flesta av lĂ„tarna i tĂ€vlingen tidigare đ±
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.