Jump to content
Annons

Broghard

Recommended Posts

Annons

Koppla in den i stereo. Då låter den bäst när du sitter och jammar.

Vid inspelning skulle jag slå av alla effekter i Podden (chorus, delay, reverb och sånt) och endast använda förstärkarsimuleringen. Då räcker det att spela in gitarren i mono, dvs jag skickar left till datorn. Effekter lägger jag i mixen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du spela in med den på datorn så bör du koppla den med USB. Det blir bäst kvalité på ljudet då.

Det går lika bra att köra bra audiokablage, man hör ingen skillnad. En sak är viktigt: Glöm inte att ställa in POD:en för "line". Annars låter det inte bra, vare sig Du kör USB eller Audio.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska du spela in med den på datorn så bör du koppla den med USB. Det blir bäst kvalité på ljudet då.

Det går lika bra att köra bra audiokablage, man hör ingen skillnad. En sak är viktigt: Glöm inte att ställa in POD:en för "line". Annars låter det inte bra, vare sig Du kör USB eller Audio.

Testadde USB och sen till mono på mixern å det stämmer för mig är det ingen skillnad det som är nackdel är att man måste avsluta programet efter man valt rätt ljudkort (usb) sen starta updet..

Jag kör helt klart på mono till mixern..

Skoj med den nya flashen 3.01 nya amps å grejjor =)

// Broghard

Link to comment
Dela på andra sajter

Du har bättre koll på din pod xt om du rattar med hjälp av datorn.

Man ser tydligare hur den är inställd med line6edit, ett program man får via hemsidan.

Det är lite omständigt att installera för att man behövde line6 monkey först. (så vitt jag förstod, men kolla hemsidan)

Men när det väl är inne är det värt besväret.

Ett hett tips.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...