Jump to content
Annons

Dämpa insignal


Hellpig

Recommended Posts

Tja, jag skall våga mig på att fråga om ännu en något som man förmodligen kan hitta i handboken, men jag hittade inte det. Annars hade jag ju inte frågat, häpp!

Well - grejen är denna - om jag vill spela in med exempelvis Amplitude så kör jag gitarren via min PodXT. Och det går ju bra bortsett från att jag hör en mix av den odistade insignalen och den distade utsignalen från Amplitude och så vill jag inte ha det. Har letat i handbok och program men lyckas inte... finns någon som kan tänka sig att hjälpa till?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Mr Underhill (oregistrerad)

Om du har "högtalarsymbolen" på kanalen aktiverad i cubase så måste din rena signal komma från ljudkortets interna mixer.

Muta kanalen på ljudkortets kontollpanel så att den bara går till Cubase och inte ut till ljudkortsmixern. 😳

Rock on! / Mr U

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad har du för ljudkort och hur är ljudkortet konfigurerat? Använder den ASIO och har du ställt in alla kanaler korrekt i Cubase VST Connections?

Har du "bockat av" Direct monitor i Cubase? Annars skickas ljudet ut igen direkt i hårdvaran d.v.s Amplitube kommer inte göra ett smack med gitarrsignalen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror Herr Nedomkull har något här... fan vad dum man är ibland. Eller? Jag måste testa innan jag idioitförklarar migsjälv. Ah, vad fan. Det kan jag bjussa på ändå, jag är en idiot. Det är säkert ljudkortets rena signal som jag hör...

Ljudkortet är ett Maudio FW410 för den delen. Tack för svaren, nu skall jag testa om det är ljudkortet!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...