Jump to content
Annons

Söndagmorgon


Fridh

Recommended Posts

låtnamn: söndagmorgon

artist: patrick fridh

genre: svensk livet runt 30-pop

playing time: 4.00

kompositör: patrick fridh

producent: patrick fridh med annan keps

medverkande: patrick fridh sjungandes in i ibook-mik

inspelningsår: 2006

format: mp3

storlek: 3,7 MB

status: färdig demo

Svensk pop, vad tror ni?

låtlänk: bortplockad.

Redigerat av Fridh
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
starboy (oregistrerad)

Funkigt och skitsnyggt PF!

Några konsonanter sticker iväg i diskanten på voxen.

Annars inget att anmärka på ljudmässigt.

Summa summarum; hitvarning.

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

svensk livet runt 30-pop

😕

Udda låt (inte nödvändigtvis nåt dåligt). Svår att få grepp om (inte nödvändigtvis nåt dåligt det heller). Jättesvårt att höra vad du sjunger (dåligt). Men det svänger (bra).

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Stundtals lysande med ett häftigt sväng ett minus dock för för lågt mixad sång och lite för blippbloppigt sound på en del instrument. Annars är den kanonbra.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

ska spela in ny sång när jag fixat nya ljudkortet... 😄 här är sången lagd i ibookens mik som sagt... 😄

söndagmorgon i februari

klockan e fem jag kom just hem

hittar dej i säng me en annan

de e för jävligt

säg mig varför händer detta mig

säg mig varför...

så är den... simple as that... 😄

kommer nog en update inom soon, är inne på värsta svensk pop-kreations-prylen just nu, tycker det är skitkul... TACK för comments'en!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett skönt arrangemang som bara saknar den där sista finishen för att få bort det lite instängda ljudet o den otydliga sången. 🙂😆

😆

Edit: herregud, höll på att glömma smiliesar :rolleyes:

Redigerat av martinm
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

kool att höra killar! ja, soundet är skit... nya monitorer å nytt ljudkort på tis/ons, sen blir det nytt ljud i skällan och ombearbetning av denna låt bl a

(presonus firebox + krk rokit 6 fick det bli)

ska väl nämna i förbifarten att jag annars just skickat en demo till scritti politti i hollywood och de fick detta:

http://alla-letade-och-sedan-fann.de/david

fortsätt å lyssna å kommentera i denna tråd vetja

Redigerat av Fridh
Link to comment
Dela på andra sajter

Cool låt, jag tycker inte det är någon rdirekt hit-varbning som vissa andra påpekar, men det är en cool låten. Jag gillar harmonierna och riktigt coola lead-fills/solon hela låten igenom 😄 Antar att du är pianist 😉

Jag kan också säga att du nog kommer bli riktigt nöjd med dina krk rp6. Jag har använt mina nu i cirkus ett halvår och är supernöjd. Lite för mycket botten dock, men det är nog på grund av mitt rum. För jag tog med dem till en grammisvinnande producent år 2003 som vi känner i familjen, och han tyckte dem lät skitbra för det billiga priset, och där var basproblemet borta.

Bra låt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Gött gung! Skön sång, skulle vara kul om vocodern var lite snällare. Najs, najs!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ohaaa... Unik låt men.. Fram med sången en aning till. Hmm.. tror tammetusan att jag får ta och skaffa mig en I-book.. Micken är ju suverän på den.. Har hört den den förut OCH.. Jag är imponerad verkligen av mickens kvaliteer 😕

Skön låt!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

😆 koolt koolt

såg i veckan att scritti kommer med en ny platta nu förresten men det blir singer / songwriter... men david gamson å green gartside ska visst göra nåt scritti-aktigt snart också... david gamson är killen jag snackar med just nu mailwise... han är syntlegenden & kungen...

nåväl!

fler som har låt-åsikter? 😆 ska ju spela in... nytt... här... 😆 vilken dag som helst nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en härlig låt med mycket spelglädje i. blir glad,rycks med i kroppen.

När jag då hör texten så stämmer det inte för mig. Jag kan liksom inte förena den glädjen och rytmen som finns i musiken med den bitterheten som texten uttrycker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kände mig tvungen att kommentera på den här trots att det inte är min smak. Vissa av ljuden ger pink floyd vibbar som bara den 😱. Sången som andra anmärkt på är svår att höra, det tog en tredjedel av låten innan jag fattade att det var svenska 😏. Men städar du upp den lite så ska det nog bli bra.

Känns mycket 80tal över den här låten alltså, men samtidigt väldigt soft och fräscht.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...