Jump to content
Annons

Databasproblem orsakade nertid


Björn Olsberg

Recommended Posts

En säkerhetsuppdatering till den databas som ligger till grund för forumet orsakade att svenska tecken blev korrupta - trots att uppdateringen var märkt stabil. Till på köpet hade distributören tagit bort den tidigare versionen. Därför tog det också lite extra tid att få tillbaka forumet fungerande.

Nu är uppdateringarna klara och svenska tecken fungerar igen.

En liten trist följd av allt är att inlägg från strax innan lunch och en timme framåt är borta, då vi fick återgå till en säkerhetskopia av databasen. Vi ber om överseende för detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Man hann ju nästan få abstinensbesvär - och till råga på allt börja man fundera på om man rentav skulle göra lite nytta några minuter på jobbet också... 🙂 Tack och lov att det fixade sig, så slipper man fundera på sådana obehagligheter. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En säkerhetsuppdatering till den databas som ligger till grund för forumet orsakade att svenska tecken blev korrupta - trots att uppdateringen var märkt stabil. Till på köpet hade distributören tagit bort den tidigare versionen. Därför tog det också lite extra tid att få tillbaka forumet fungerande.

jag tror dig iallafall.

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten trist följd av allt är att inlägg från strax innan lunch och en timme framåt är borta, då vi fick återgå till en säkerhetskopia av databasen. Vi ber om överseende för detta.

Fan också, jag som skrev så mycket klokt(?) som nu blev raderat. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

En liten trist följd av allt är att inlägg från strax innan lunch och en timme framåt är borta, då vi fick återgå till en säkerhetskopia av databasen. Vi ber om överseende för detta.

Fan också, jag som skrev så mycket klokt(?) som nu blev raderat. 🙂

jag gjorde några av mina bästa inlägg under den tiden.

det är synd och skam.

Link to comment
Dela på andra sajter

Itzhak, det råkar inte vara så att du skrev fyra sedan länge bortglömda ord som tillsammans bildar nyckeln till all världens kunskap och förklarar människans ursprung?

Nu får vi andra aldrig veta var vi egentligen kommer från.. *suck* 🤪

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

Itzhak, det råkar inte vara så att du skrev fyra sedan länge ord bortglömda ord som tillsammans bildar nyckeln till all världens kunskap och förklarar människans ursprung?

Nu får vi andra aldrig veta var vi egentligen kommer från.. *suck* 😱

/Majken

jag vill gärna tro att det var just så.

det enda jag minns är att jag konstruerade ett jordklot, men vad har jag för nytta av det nu..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...