Jump to content
Annons

Stulet ?


fogden2000

Recommended Posts

Annons

Har du frågat?

Kan vara en bra grej att göra innan man låter fantasin skena iväg.

Han behöver ju inte vara en tjyv, kan finnas en massa anledningar till saker och ting.

Kanske fått det som betalning, eller någon form av byteshandel, kanske hittat det i en park eller kanske vunnit det i pris i någon meningslös musiktidningstävling.

Berätta gärna om du får reda på varför!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp det i god tro. 😏

Det gäller inte längre vad jag vet, förr fick man behålla sakerna, numer tar de ifrån en det. Det sätter ju större press på köparen också att kräva kvitto och kontaktinformation, vilket jag tror är bra. Folk kunde alltid luta sig tillbaka på det trygga "i god tro".

Rätta mig gärna om jag har fel (ska kolla med advokatpolarna också för säkerhets skull).

Fogden<<< Skall du köpa och är osäker kräv kvitton eller köp det i butik. Tråkigt att måsta hålla på och smyga tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp det i god tro.  😳

Det gäller inte längre vad jag vet, förr fick man behålla sakerna, numer tar de ifrån en det. Det sätter ju större press på köparen också att kräva kvitto och kontaktinformation, vilket jag tror är bra. Folk kunde alltid luta sig tillbaka på det trygga "i god tro".

Rätta mig gärna om jag har fel (ska kolla med advokatpolarna också för säkerhets skull).

Fogden<<< Skall du köpa och är osäker kräv kvitton eller köp det i butik. Tråkigt att måsta hålla på och smyga tycker jag.

Hör med Sounden. Han har fått lära sig en hel del om att köpa i god tro på sista tiden...

Link to comment
Dela på andra sajter

Köp det i god tro, även om god tro inte gäller i lagens mening.

Hur ska du kunna veta om det är stulet eller inte?

Och om det är stulet, hur stor tror du chansen är att polisen knackar på din dörr för det? Lika med noll skulle jag vilja påstå! 😳

köper man grejer i andra hand så kan man ju aldrig veta om det är stulet. Så om man är orolig, så ska man nog bara köpa nytt i butik.

Men inte ens då kan du faktiskt vara riktigt säker!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade nån minut över så jag gjorde ett litet experiment. Jag ringde på en av de nämnda annonserna i studiesyfte. Här är samtalet, i något förkortad form:

Du har ett Cubase SX till salu?

- Ja, det stämmer.

Hur kan det vara så billigt?

- Jag har fått det vet du, av en kompis, det är fint med så bra kompisar.

OK, var bor du, var skulle jag kunna hämta det?

- Spånga, men jag jobbar inne i stan, så du skulle kunna hämta det där.

Jaha, var jobbar du så kan jag komma dit?

- Vid Hötorget, men jag är ute och rör på mig rätt mycket, så du får ringa på mobilen, så kommer jag ut på Hötorget så kan jag lämna över det där.

OK, jag ska fundera på saken, jag hör av mig.

- Ja det är det en massa som säger, men inte ringer dom igen.

Slut på samtalet.

Redigerat av Violiner
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
hur stor tror du chansen är att polisen knackar på din dörr för det? Lika med noll skulle jag vilja påstå! 😎

Det kan jag nog inte riktigt skriva under, Polisen knackade på igår och hämtade

min G5:a som jag hade köpt beggad för 1,5 år sedan.

😎

Redigerat av sounden
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade nån minut över så jag gjorde ett litet experiment. Jag ringde på en av de nämnda annonserna i studiesyfte. Här är samtalet, i något förkortad form:

Du har ett Cubase SX till salu?

- Ja, det stämmer.

Hur kan det vara så billigt?

- Jag har fått det vet du, av en kompis, det är fint med så bra kompisar.

OK, var bor du, var skulle jag kunna hämta det?

- Spånga, men jag jobbar inne i stan, så du skulle kunna hämta det där.

Jaha, var jobbar du så kan jag komma dit?

- Vid Hötorget, men jag är ute och rör på mig rätt mycket, så du får ringa på mobilen, så kommer jag ut på Hötorget så kan jag lämna över det där.

OK, jag ska fundera på saken, jag hör av mig.

- Ja det är det en massa som säger, men inte ringer dom igen.

Slut på samtalet.

Haha! Den här killen har INTE rent mjöl i påsen!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade nån minut över så jag gjorde ett litet experiment. Jag ringde på en av de nämnda annonserna i studiesyfte. Här är samtalet, i något förkortad form:

Du har ett Cubase SX till salu?

- Ja, det stämmer.

Hur kan det vara så billigt?

- Jag har fått det vet du, av en kompis, det är fint med så bra kompisar.

OK, var bor du, var skulle jag kunna hämta det?

- Spånga, men jag jobbar inne i stan, så du skulle kunna hämta det där.

Jaha, var jobbar du så kan jag komma dit?

- Vid Hötorget, men jag är ute och rör på mig rätt mycket, så du får ringa på mobilen, så kommer jag ut på Hötorget så kan jag lämna över det där.

OK, jag ska fundera på saken, jag hör av mig.

- Ja det är det en massa som säger, men inte ringer dom igen.

Slut på samtalet.

Haha! Den här killen har INTE rent mjöl i påsen!

Nä, fast han har tydligen bra kompisar som ger bort t.ex. Cubase SX till varandra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...