Jump to content
Annons

Hörseltest utan att behöva gå till doktorn


surikatmamma

Recommended Posts

http://advsys.net/ken/util/heartest.exe

Det är alltså ett litet program som spelar upp ljud vid olika frekvenser, från 1 till 22050 Hz, så alla med en fet sub och någorlunda bra högtalare kan kolla hur pass bra de hör. Själv verkar jag höra ända upp till 22050, trodde att jag hörde mycket sämre så det var en glad överraskning, om det går att lita på programmet vill säga.

Det är inget virus, jag lovar.

Redigerat av surikatmamma
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Va?

Det är alltså ett litet program som spelar upp ljud vid olika frekvenser, från 1 till 22050 Hz, så alla med en fet sub och någorlunda bra högtalare kan kolla hur pass bra de hör. Själv verkar jag höra ända upp till 22050, trodde att jag hörde mycket sämre så det var en glad överraskning, om det går att lita på programmet vill säga.

Det är inget virus, jag lovar. 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, är det inte så att en vuxen människa bara hör upp till ca: 18000 Hz? oxh ofta lägre än då!

Får känslan av att det är en jätte god ide men att den inte riktigt går att lita på!

Rätta mig om jag har fel!

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?

Det är alltså ett litet program som spelar upp ljud vid olika frekvenser, från 1 till 22050 Hz, så alla med en fet sub och någorlunda bra högtalare kan kolla hur pass bra de hör. Själv verkar jag höra ända upp till 22050, trodde att jag hörde mycket sämre så det var en glad överraskning, om det går att lita på programmet vill säga.

Det är inget virus, jag lovar. 😱

HAHAHAHAHAHA!

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Ja, hör du ända upp till 22050 Hz så är du antingen en hund eller kommer från en annan planet...

;-)

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Men, är det inte så att en vuxen människa bara hör upp till ca: 18000 Hz? oxh ofta lägre än då!

Får känslan av att det är en jätte god ide men att den inte riktigt går att lita på!

Rätta mig om jag har fel!

Hehe då är jag vuxen 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

det beror ju såklart på hur bra ljudkort och hur bra lurar man har. Vissa lurar kanske skorrar på 17000Hz när tonen som egentligen skall spelas är 22000Hz? Alla ljudkort kan säkert inte spela upp ljud med 22000Hz rätt (aliasing som får övertoner att låta som toner med betydligt lägre frekvens).

Annars är det bara att gratulera de som hör över 20kHz! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?

Det är alltså ett litet program som spelar upp ljud vid olika frekvenser, från 1 till 22050 Hz, så alla med en fet sub och någorlunda bra högtalare kan kolla hur pass bra de hör. Själv verkar jag höra ända upp till 22050, trodde att jag hörde mycket sämre så det var en glad överraskning, om det går att lita på programmet vill säga.

Det är inget virus, jag lovar. 🙂

HAHAHA!! 🙂

Det här kan va nåt kanske?

Nyheter

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?

Det är allsång, ett lill porrgram som spolar upp ljus vid olika sekvenser, från 1 till 22050 Hasch, så Ulla med en pet kub och nougat bra tröghalare kan kola hur passerade kör. Själv värker jag köra ändan upp till 22050, bodde att jag körde smycke ände så det var en bad övningskörning, om det bår att leasa på porr ammet vill böja.

Det är bingen sinus, jag lövar. 🙂

Jaha... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?

Det är allsång, ett lill porrgram som spolar upp ljus vid olika sekvenser, från 1 till 22050 Hasch, så Ulla med en pet kub och nougat bra tröghalare kan kola hur passerade kör. Själv värker jag köra ändan upp till 22050, bodde att jag körde smycke ände så det var en bad övningskörning, om det bår att leasa på porr ammet vill böja.

Det är bingen sinus, jag lövar. 😆

Jaha... 😳

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

Link to comment
Dela på andra sajter

Va?

Det är allsång, ett lill porrgram som spolar upp ljus vid olika sekvenser, från 1 till 22050 Hasch, så Ulla med en pet kub och nougat bra tröghalare kan kola hur passerade kör. Själv värker jag köra ändan upp till 22050, bodde att jag körde smycke ände så det var en bad övningskörning, om det bår att leasa på porr ammet vill böja.

Det är bingen sinus, jag lövar. 😄

Jaha... 😆

🙂

Den här tråden muntrade upp min dag! Tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hörde till 22050

Skit coolt program vi har precis haft om ljud i skolan på NO´n om hertz och såna där grejer och det stämde bra med attt människans hörsel område är mellan 20hz-20000hz

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...