Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted

Hade vart kul att se Dave Weckl alltså. Tyvärr är jag ju inte över 20 som är gränsen i Göteborg. 😲

APRIL 21 STOCKHOLM (Sweden) FASCHING JAZZKLUBB

APRIL 22 GOTEBORG (Sweden) NEFERTITI

🙂

Annons
Posted
Vem är Dave Weckl? :rolleyes:

En väldigt duktig fusiontrummis, som tyvärr oftast spelar båt-jazz (alltså typ temamusiken till serien "Love Boat")... trots detta är det rätt intressant.

Posted
Hade vart kul att se Dave Weckl alltså. Tyvärr är jag ju inte över 20 som är gränsen i Göteborg. :rolleyes:

Äh, på Nef kommer du säkert in ändå. De brukar inte vara så hårda vid insläpp till konserterna, är du bara över 18 så går det säkert bra.

Posted
Hade vart kul att se Dave Weckl alltså. Tyvärr är jag ju inte över 20 som är gränsen i Göteborg. 😏

Äh, på Nef kommer du säkert in ändå. De brukar inte vara så hårda vid insläpp till konserterna, är du bara över 18 så går det säkert bra.

Jag är 15 😆😆😆

Posted
Vem är Dave Weckl? 😏

En väldigt duktig fusiontrummis, som tyvärr oftast spelar båt-jazz (alltså typ temamusiken till serien "Love Boat")... trots detta är det rätt intressant.

Å fan. Båt-jazz. Schysst genre. 😆

Posted

Jag spelade en låt med Dave Weckl Band som "slutprov" i gymnasiet, på trummor. Efter att ha suttit i en vecka för att få till det så vill jag aldrig mer lyssna på honom. 😱

Posted

usch!!! Har verkligen fått nog av musiker-musik! Lyssnade som fan förut tills det slog mig, varför då?

Men det kanske hade en liknande betydelse som punken hade när man började med musik! typ en fas som man var tvungen att gå igenom för att bli bättre!

• 2 weeks later...
Posted
usch!!! Har verkligen fått nog av musiker-musik! Lyssnade som fan förut tills det slog mig, varför då?

Men det kanske hade en liknande betydelse som punken hade när man började med musik! typ en fas som man var tvungen att gå igenom för att bli bättre!

Hmm, hur menar du nu? Har du kommit längre i din musikaliska utveckling än alla de som lyssnar på och gillar Weckl? 😛

Posted

Hmm, hur menar du nu? Har du kommit längre i din musikaliska utveckling än alla de som lyssnar på och gillar Weckl? 🙁

Kanske än weckl själv? 😄

Posted

Hmm, hur menar du nu? Har du kommit längre i din musikaliska utveckling än alla de som lyssnar på och gillar Weckl? 😄

Kanske än weckl själv? 😄

Oj, det var inte illa! En världsmusiker på forumet 😄

Ok, dags att sluta nu tror jag 🙁

Posted (edited)
Ikväll smäller det! 19.30 på Nef!

Det var jävligt bra. Så tajt och svängigt band, världsklass på samtliga.

edit* På fasching i sthlm alltså 😕

Edited by johahl