Jump to content
Annons

åsikter om Mackie monitorer


Mr. Math

Recommended Posts

Är lite sugen på att köpa monitorer, i dagsläget mixar jag å allt vad det är i mitt logitech z680. Först och främst tycker jag det är ett jävligt bra ljud i systemet, men jag har blivit rekommenderad av en bekant audiofil att införskaffa ett par monitorer istället....kommer jag verkligen märka så mkt skillnad? Han säger att mixningen kommer bli bra mkt bättre, men jag är skeptisk...tycker det känns lite -"kejsarens nya kläder" över produkterna bara för att de heter monitorer.

hur som helst; jag vill satsa ganska bra om ja nu ska skaffa nåt. Audiofilen rekommenderade MACKIE HR624. Har någon provat dessa och kan uttrycka sig om ljudet? Följdfråga, är det nästan värt att gå direkt på storebrorsan HR824 istället?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det finns högtalare som är lika korrekta som monitorer så till viss del är det bara säljsnack men dom kostar å andra sidan lika mycket!

Monitorer är gjorda för att återge "korrekt" ljudbild, inte ge lyssningströtthet samt har ofta inbyggda skyddskretsar. Hade jag gjort musik i fina

hifihögtalare hade jag nog brännt högtalarelementen vid det här laget, då det är lätt hänt att ett eq-reglage dras upp till max eller att något annat

hemskt händer i en hemmastudio 😉! Personligen föredrar jag Genelec och Dynaudio över Mackie, sedan finns även Adam och Ino Audio som båda

lär göra bra studiomonitorer!

Redigerat av Hans
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...