Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare..

Har ett problem i Fl 6 som jag inte fattar alls. Köpte ett M-audio radium 49 keyboard härom veckan och tänkte att jag skulle köra det i Fl 6. Chi fick jag för det funkade inte alls i början. Försökte på massor av olika sätt. Ändrade kanal, port, växlade mellan mitt audiophile kort och keyboarden som midi inställning, testade alla variationer i windows inställningarna, laddade hem nya drivrutiner m.m.

Tillslut satt jag bara och aktiverade olika funktioner i midi inställingarna samtidigt som jag tryckte på keyboarden. Efter ett tag funkade det helt plötsligt. Självklart blev jag glad, med det varade inte länge. Helt plötsligt funkade det inte längre igen. Så det är alltså detta som är felet. Jag får keyboarden att funka tillfälligt i några sekunder (det varierar hur länge varje gång) varje gång jag avaktiverar det och aktiverar det igen. Skitskumt!!

Snälla hjälp! det verkar inte som nån haft detta felet tidigare i detta forumet. Kan det va fel på keyboardet? eller är det sått skumt med Fl 6?

//Desperat jävel!

Annons
Postat

Jag kör den via usb och har installerade den med cdn först. Sen testade jag med nya drivrutiner från nätet. Ingen skillnad.

Postat

Har du klickat i den lilla enable-rutan i "MIDI input"-dialogen? Den är ny i FL6 och det tog mig en stund att hitta den.

Postat

jajemen, har testat allt typ. Det är nämligen när jag kryssar i enable rutan som keyboarden funkar en stund sen lägger ljudet av. Sen när jag kryssar ur den och i den igen händer samma sak igen. D.v.s. att den funkar en stund igen och se lägger av.

Ingen som har en aning vad som är fel?

Tappar den kontakten med ljudkortet? med programmet? fattar inget..

Postat

Jag kör också med ett sådant keyboard och med FL6. jag har inga som hällst probs. Mitt funkar utan att installera några drivisar från ngn cd eller från internet. mitt Xp installerade allt åt mig direkt efter att jag hade kopplat in det. Fast man måste slå på synthen innan man startar FL. Och fösta gången du startar FL så måste du in på Midi inställningarna och trycka på "Active" för Keyboardet

Hoppas detta hjälper...😳

Postat

testa att installera om fruity. kör du crackat testa att ladda hem en anan version, har du köpt det, maila imageline och fråga dom.

maila också m-audio och se om dom har något svar.

eftersom du har ett av dom mest köpta midikeyboards och ett av dom mest använda programmen så borde dom utan problem funka ihop.

Postat

Ok!

Jag testade att köpa en vanlig midi-sladd och körde med en ac 9 volts adapter. Den funkade perfekt. Ibland blir man så jävla trött på ny teknik. Man tycker att usb ska funka vid det här laget.

Men jag har iallafall lärt mig ganska mycket om hur midi funkar under vägens gång, alltid nått även om man slitit av sig håret 5 gånger.

Postat
Ok!

Jag testade att köpa en vanlig midi-sladd och körde med en ac 9 volts adapter. Den funkade perfekt. Ibland blir man så jävla trött på ny teknik. Man tycker att usb ska funka vid det här laget.

Men jag har iallafall lärt mig ganska mycket om hur midi funkar under vägens gång, alltid nått även om man slitit av sig håret 5 gånger.

kan det vara så att du kör med USB 1.0 och inte 2.0? Har du SP1 ellr SP2 på din dator?

Jag vet att mitt gammla klav sluta svara på usb men funka med midi, kan vara usbporten som är skadad eller något

Postat

Jag har en väldigt ny data med 4 usb 2.0 portar och ingen funkade med klaviaturet. Har SP2 på datorn. Kan ju vara det. Fast förmodligen vill det bara inte funka på just min dator. Det brukar ju vara så ibland. Windows vettö.... skit!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.