Jump to content
Annons

A wonderful world


Recommended Posts

Svänger riktigt bra. Basen är fräck både ljud och spel - fast det är för mycket pump på den eller på allt kanske det är?

Syntstaccatoinslag (vilket ord) överlag för volymstarka och ibland lite väl mycket. Särskilt i refrängen tar syntmassorna udden av sången.

Känns bra och luftigt i en annars rätt tät ljudbild när det vid 1:27 det blir sparsamt. Kunde det inte bara fått vara perc, bas och sång lite längre där?

Break eller en utlyckt åt något håll? Ja gärna men "... med en massa whå whå whååås och trummor." Ja jag vet inte jag. Först fattade jag inte vad som menades. Tänkte på en fotbollspublik, sen en grupp fulla människor som skriker det typiskt svenska "ååhh ååhhåhhåå ååååhhhaaa". Men ok det är körerna som redan ligger i låten. Men jag avstår gärna från mer av dem. Inte fel i stilen kanske men de är med så att det räcker och blir över... redan.

Skit i roboten - inflationen är redan hög.

Men framförallt svängigt som tusan!

Hehehe... du tycker en hel del för att ha dåligt gehör får jag säga 😄

Det är i stort sett bara synpunkter på "soundet".. som folk har, å det är ju min sämsta sida :rolleyes:

Tack för att du tyckte att det svängde i alla fall.

/ Totalt gehör

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Och trots att det låter så "rätt" så saknar jag faktiskt din personliga tolkning av 80-talets engelska main-stream pop.

Hade jag velat ha en "personlig" tolkning, så hade jag förmodligen sjungt låten själv.. :rolleyes:

Tack för ditt inlägg

Mvh

/ Stefan

Du missade poängen, eller sa uttryckte jag mig otydligt. Det var en kommentar om frågan om det är en hit du gjort. 😛

Tänk på låtarna i Grease. De förmedlar en känsla av 50-tal och 50-talsmusik inte genom att vara skrivna, spelade, sjunga och arrade som man gjorde då, Utan genom att de på olika sätt influeras, lånar och tolkar element från 50-tals musik Och det är så hits skapas! 😄

Tank pa att det finns ett otal band som mer eller mindre framgångsrikt spelar tidstypisk och autentisk rock´n roll, skriver låtar som är helt rätt och kanske skulle haft hit-potential 1957, så når de sällan utanför kretsen av folk som gillar stora jänke-bilar.

😄

Så det är bara att bestämma dig, om du vill bli en kultfigur bland människor som kör runt i Siroccos och Sierror , klär sig i pastellfargade klader med axelvaddar och berusar sig på spanskt lantvin, eller om du vill gora hits. 😄

Ett intressant inlägg...

Vad är det som gör att det låter väldans mycket 80-tal?

Är det musiken då, soundet liksom?

eller är det sångstilen, typen av melodier?, texten?

Sanningen är att jag har skrivit text o melodi, men inte gjort musiken...

Hade ingen som helst tanke på varken 70, 80, 90, eller 2000-talet, ville bara göra en bra melodi... men nu har man ju blivit upplyst ordentligt 😆

Forumet är en mycket bra plats att "testköra" på som sagt.

Tack igen

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

Grym rakt igenom... :-)

Ser fram emot den färdigmixade verren ...

Blir det remixsnack på denna - så vilja jag gärna klippa sönder den *ler*

/Pete

Det var trevligt att höra!

Den både mixas och remixas på flera håll just nu...

man e änna liten nyfiken själv på hur slutresultatet blir. 😄

/ Stefan

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)
Här kommer en första om-mixning, något bättre tycker jag själv...

fast jag ser nog fram emot remixen mer 🙂

/ Stefan

Mycket bättre, tycker jag.

Riktigt bra, på riktigt 🙂

/cheers

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...