Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag skulle vilja veta vad man kan räkna med att det finns för förutsättningar när man dyker upp på en festival och har planerat att köra en del av materialet till fördiginspelade bakgrunder. Till bakgrunderna kommer endast gitarr och sång spelas. Jag vill själv kunna styra vilken låt som ska spelas, när det ska startas och stoppas då några ska köras helt akustiskt. Om jag tar med en vanlig cd-spelare med vanliga hi-fi kontakter på schenen kan jag då räkna med att teknikern snabbt kan koppla in den till systemet och få det att fungera. Eller är det bättre med en walkman av denna typ som jag har med hörlursutgång och usbkontakt. Helt enkelt vilka sladdar finns att tillgå på schenen.

Annons
Postat

Det jag skulle göra är att använda en minitele kabel från cdn till två telekablar som du kopplar via linebox. på så sätt får du ju full kontroll. Det är ju konstigt om dom inte har några lineboxar men kolla för säkerhetsskull.

Postat (redigerat)
Tror ni att hörlursutgången från mini discen suger?

Ja. Men det gör förmodligen PA:t också, så ingen kommer märka nåt. 🙂

Tänk positivt (?) ...öh.

Redigerat av tbruce
Postat

brukar finnas en line out som du kanske kan använda istället.

Postat

Nej, den fungerar bra som line out också. (och alla nya Hi-MD har line out bortplockad av den anledningen)

Men du måste tänka på nivåerna!

...och linebox, så att du inte blir ovän med PA-teknikern 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.