Jump to content
Annons

Kanske min tur nu...


bassman

Recommended Posts

Hallå allihopa.

Nu har man ju varit här ett tag, så det kanske är på tiden att man berättar vem man är. 28 år och bor på en gård i utkanten av Malmö. Här har jag också byggt min lilla studio.

Började som liten knatte med kornett (nästan som trumpet), följt av piano. I tonåren blev jag sugen på att lira rock och då blev det elbas, och det har följt mig sen. Spelat i många band och gick via folkhögskola och musikhögskola. Jobbar nu som musiklärare i Lund och kombinerar det med spelningar med några band och frilansjobb med lite blandade artister.

Har alltid drömt om att ha en egen studio. Hade för länge sedan min gamla kassettporta och sen blev det ett studio-16 kort till min amiga 4000. Amigan dog väl mer eller mindre ut, så sen blev det PC och Cubase. Har ganska nyligen uppdaterat till ett begagnat ProTools TDM system som jag kör på en mac, men har fortfarande kvar PC:n och Cubase och kör VST-instrument på.

Spelar väl mest in i pop/rock genren med livetrummor, men det blir väl lite av varje. Jag har ett bandprojekt som heter "zeb" och vi spelar in en hel del nu i min studio. Jag har haft en låt ute här bland demoinspelningarna och det kommer väl snart någon mer.

Tycker att detta är ett kul forum med mycket trevligt folk som gärna delar med sig av sina erfarenheter och åsikter. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...