Jump to content
Annons

hallå..


novation (oregistrerad)

Recommended Posts

novation (oregistrerad)

Ok, why not:

Kille 28 år från Göteborg, lirar elektronisk dansmusik och fått höra att stilen går under "Melodisk Trance". Jaja whatever, spelar säkert roll för dem som har koll.. 😳 oO(Inte jag iaf..)

Sysslat med just dansmusik i cirkus 8-9 år nånting, innan dess var det synthmusik/synthpop som gällde. Började med en gammal analogsynth med träsidor (Kawai SX-210) som var riktigt bra för att lära sig hur en synth i grunden är uppbyggd. allt stod ju på panelen, bara att skruva hejvilt.. Efterhand blev det mer prylar... mer sladdar... mer brus.. och mer klagande grannar.. och en snygg Atari 520st som alltid luktade smält plast och bränt damm.. 😄 och alla dessa disketter.. vilka tider. 😄

Efter några år blev det PC, större mixerbord (Soundcraft Spirit Studio 32) fler synthar, 300 kilometer sladdar, ännu mer brus - och en noisegate. 😉 Dyr lokalhyra... klagande flickvän.. Kraschade hårddiskar, och alla dessa:

"Men va f** funkar det inte nu för?! - Jag har ju inte gjort nåt!.. 😳 "

Så man fick försöka bli sin lilla egna IT-tekniker mitt i allt musikskapande..

Åtminstone lära sig vad drivrutiner och dylikt var..

Har efterhand gått över till mer och mer PC-baserat, tycker det är smidigare.. slipper hitta rätt ljud på alla maskiner.. "Save as" och det låter samma dagen efter.

Kompletterar med lite extern utrustning, mixer, kompressor, aural exciter och reverb. Har nyligen börjat spela in en del sång/röster för att komplettera den annars elektroniska kylan.. men trancemusik blir det, och kommer så förbli ett bra tag framöver..

Jepp!

ps. forumet är inte helt fel.. mycket kunskap - men ibland svår att hitta.. ds

/novation

Bilden jag lagt upp blev väl... 😳 Riktigt sååå smal är jag inte.. tips på lämpliga bildformat/storlek för att få rätt proportioner?

Redigerat av novation
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen!

hehe inget elakt menat men ja har trott att du va typ 14-17 år... vet inte om de e namnet eller om ja blandar ihop dej me nån annan... 😄

kul me en gbgare som pysslar me trance iaf! 😳

ska bli spännande o höra dina produktioner!

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)
välkommen!

hehe inget elakt menat men ja har trott att du va typ 14-17 år... vet inte om de e namnet eller om ja blandar ihop dej me nån annan... 😄

det verkar de tro på systemet oxå 😳 fast jag har skägg..

Link to comment
Dela på andra sajter

välkommen!

hehe inget elakt menat men ja har trott att du va typ 14-17 år... vet inte om de e namnet eller om ja blandar ihop dej me nån annan...  😄

det verkar de tro på systemet oxå 😳 fast jag har skägg..

haha 😳

fast det börjar väl mer bli en komplimang för dej nu va? 😳

btw... råkar du möjligtvis dela studio me 2 andra killar i frölunda?

Redigerat av Carl_B
Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)

det verkar de tro på systemet oxå 😄 fast jag har skägg..

haha 😳

fast det börjar väl mer bli en komplimang för dej nu va? 😳

btw... råkar du möjligtvis dela studio me 2 andra killar i frölunda?

ja är man såååå gammal som jag så... 😳

men nope, delar bara med en.. och det är långt från frölunda det..

fast numera får jag bättre ljud i min hemstudio som jag bara delar med mina kära dammråttor..

Link to comment
Dela på andra sajter

novation (oregistrerad)
Välkommen

hmm..fick oxå känslan att du var en osnuten pojkspoling 😉 ..måste vara namnet..

/D

fasen.... 🙂 måste byta nickname...

hehe 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bilden jag lagt upp blev väl...  😳 Riktigt sååå smal är jag inte.. tips på lämpliga bildformat/storlek för att få rätt proportioner?

Jag har oxå undrat över vad det är för proportioner bilden förväntas ha... har för mig jag laddade upp med "lika x lika" punkter men bilden förvanskades ändå.. 😲

Hur som helst.... Välkommen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...