Jump to content
Annons

Hur öppna AAF-fil?


Emil

Recommended Posts

Har spelat in trummor i en studio idag och fick låtarna på DVD i AAF-format. Nu när ja kommit hem upptäcker jag att Logic Express 7 inte kan öppna dessa (denna funktion finns tydligen bara i Pro). Finns det något annat sätt att öppna dem, något gratisprogram eller liknande (till mac då)? Nåt program som packar upp projektfilen så jag åtminstone kommer åt ljudfilerna?

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag citerar lite:

AFF An abbreviation for Advanced Authoring Format, AAF is a file interchange format optimized for the postproduction/authoring environment. AAF is Open Source, meaning that it's available to manufacturers for free to implement into their systems. The Advanced Authoring Format (AAF) is an interchange toolkit and exists to get video, audio and metadata from one system to another. It can wrap video, audio, data, and even references to external assets along with instructions on how to render this material into a finished program. For example, a file might contain a 30-minute sequence along with instructions on how to cut it down to 5 minutes ... along with an external reference to text reports or still photographs located on a separate system. AAF was created primarily by Avid with assistance from other companies including Microsoft, BBC, Sony, NOB, Quantel, Discreet and others.

Vet inte om det hjälper men eftersom AFF är ett open source-format så har dom sin utvecklingshemsida här: http://aaf.sourceforge.net/

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)

Tack Hego!

Nån som vet om Digital Performer kan öppna aaf-filer förresten? Har en gammal bekant som kör det och isf skulle ja kunna öppna dom och bounca varje spår för sig åtminstone.

Hittade inget om de på Motus hemsida.

Redigerat av Phobos
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...