Jump to content
Annons

Alternativ Melodifestival


steflund

Recommended Posts

Vill först bara yttra mig om låten som Carola vann med... sjukt menlös. Visst, säkert bra hantverk och helt "rätt" (tydligen då så många röstade på den), men villken sunkig låt.

Är det bara jag som saknar riktig orkester i sammanhanget? Och en opartisk jury som tar ut låtar med Knut från mora för att det är en bra låt och inte alla de där Dinosaurierna som sitter där och samlar damm på podiet!

Kan vi inte styra upp en alternativ melodifestival likt "SMASK" (Svensks MusikAkademikers Sång Kåntest) eller så, som vi försöker sälja in på ngn kanal som ZTV/Kanal5/tv4 eller så... fixar och trixar med entusiaster som vill återta det gamla formatet med riktig orkester och utrymme för bra musik.

Här på forumet finns ju både kunskapen och kontakter inom ljud, bild, scen, dans snack och konfityr av allehanda slag. Finanser... jag tror att det finns krafter som vill skapa en motpol till den extremt värdelösa melodifestivalen, och intressen både hos tv-bolag som musikindustrin. Jag misstänker att Anders Berglund kanske inte skulle vara svår att få med på liknande projekt, då jag vet att han saknar det "riktiga" formatet.

Vad säger ni? Är jag ute å cyklar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

hade ju såklart varit kul, men det finns inte tillräckligt med kompetens på det här forumet tyvärr.

PS. SMASK är jävligt grymt. Har ni möjlighet att se det så köp biljetter. I Göteborg går delfinalen av stapeln den 24/4, biljetter finns på Ticnet. DS

Link to comment
Dela på andra sajter

hade ju såklart varit kul, men det finns inte tillräckligt med kompetens på det här forumet tyvärr.

PS. SMASK är jävligt grymt. Har ni möjlighet att se det så köp biljetter. I Göteborg går delfinalen av stapeln den 24/4, biljetter finns på Ticnet. DS

Tror du inte kompetensen finns här? Med tanke på vissa av rävarna och dess företag så tror jag verkligen att det finns, gemene medlem kanske inte snittar upp till det, men bra många.

Alla får ju dra sitt strå till stacken, jag kan fixa folk tror jag... också övertala, och kanske rent tvinga. >🙂 Men får jag med mig 10 hungriga rackare så går det att fixa.

Link to comment
Dela på andra sajter

hade ju såklart varit kul, men det finns inte tillräckligt med kompetens på det här forumet tyvärr.

PS. SMASK är jävligt grymt. Har ni möjlighet att se det så köp biljetter. I Göteborg går delfinalen av stapeln den 24/4, biljetter finns på Ticnet. DS

Tror du inte kompetensen finns här? Med tanke på vissa av rävarna och dess företag så tror jag verkligen att det finns, gemene medlem kanske inte snittar upp till det, men bra många.

Alla får ju dra sitt strå till stacken, jag kan fixa folk tror jag... också övertala, och kanske rent tvinga. >😄 Men får jag med mig 10 hungriga rackare så går det att fixa.

Jag bekänner till tron att om inte gör saker gratis om man kan tjäna pengar på det. Jag tror inte heller att duktiga studiomänniskor är särskilt intresserad av detta forum eftersom de troligtvis redan vet det mesta som tas upp här som är av intresse för dom.

Men visst, här finns talang - helt klart!

Link to comment
Dela på andra sajter

Smask är ju ett roligt spektakel (faktiskt vart med), men begränsat till att det ju bara är folk från musikhögskolorna som får vara med, ett liknande spektakel med folk från "överalltifrån" skulle vara kul. Borde inte SKAP vara inttresserade av att vara med på ett liknande projekt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Undra om residens får va med i den festivalen

tänkte isåfall att alla i Orkester klär ut sej till

Bert karlsson eller Christer Björkman

med deras papp-huuven .......

Men seriöst , vi kommer aldrig få chans i den andra lekstugan

Vi borde se om de finns Pengar på Tele visioner av sanna mått ?

dom kanske bara delar ut pengar till Osanna Såpor

som får Synden att börja buddla i våra ådror ....

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...