Jump to content
Annons

Mauro Scoccos låt Nelly!


Reverend_Raw

Recommended Posts

Mauro Scoccos låt Nelly, va fan handlar den om egentligen?

Texten går alltså så här (fet text!) med min analys mellan raderna!

Nelly tror att världen inte längre finns

om hon blundar tillräckligt hårt

Och Nelly ser att varje hjärta har ett hem

men det kan ta tid att hitta, det kan va svårt

och Nelly ler nervöst när hon träffar människor hon känner

Hon säger att solen och vinden och regnet

är hennes enda vänner

Helt klart verkar ju bruden va minnst autistisk och troligast utveklingstörd och manisk! Att hennes uppfattning av omvärlden är skev råder det ju inga tvivel om.

En kväll satt nån i trappan och nynna melodi

Jag fråga vad hon hette när jag gick förbi

Bor hon ens i kåken? Va säjer bostadsrättsföreningen om att det sitter nynnande dårar i trapphuset?

Hon sa Nelly, jag heter Nelly

Nelly, jag heter Nelly

Jag visst, hon är speciell

Vi satt och tittade på TV en kväll

Hon sa om vi kommer till himlen när vi dör

så ska vi sitta på ett moln som änglarna gör

ska vi visa oss för barn om kvällen

och tända alla ljusen i karusellen

Men säg Nelly, vill du verkligen ha svar

på alla dessa frågor

Inte nog med att dåren kom in i trapphuset, Mauro Scocco släpper in hon i sin lägenhet. Varför ska hon sitta på molnen SOM en ängel? Betyder det att hon får va och sitta på molnen Som en ängel utan att vara det som nån andraklassens medborgare. Det värsta av allt är väl egentligen anledningen till detta utspel i TV soffan, det verkar ju som Mauro Scocco inte alls tittade på TVn utan slickade fitta!

Jag minns den första gången när vi träffades

Hon har aldrig slutat faschinera mig sen dess

Hon sa Nelly, jag heter Nelly

Nelly, jag heter Nelly

Teorin om hennes eventuella autism stärks ju av det faktum av att hon i pressade situationer upprepar vad hon heter likt en robot!

Men säg ingenting

Var inte rädd

Och kom som du är

gör vad du vill

på ditt eget sätt

Hon sa Nelly, jag heter Nelly

Nelly, jag heter Nelly

Hon sa Nelly, jag heter Nelly

Nelly, jag heter Nelly

Vem är Nelly? Är det en brud med Autism? Är hon utveklingstörd? Är det ett apatiskt flyktingbarn? Bor hon i huset? Har hon ens åldern inne och Mauro Scocco egentligen en snuskgubbe? Varför umgås Mauro Scocco med trappuppgångskufar Mauro Scocco? Håller Nelly tätt eller kallas hon för Smelly-Nelly? Kommer Mauro Scocco att släppa in uteliggare i sitt hem också och vad kommer egentligen det att ha för inverkan på värdet på bostadsrätterna i området?

Mauro Scocco (som ser jävligt sur ut för det mesta) verkar inte vara ett allt för sunt umgänge för lilla Nelly. Vad Nelly behöver är fasta regler och dissiplin framför allt och inte oralsex i TV soffan hos snuskgubbar. Mauro Scocco borde hitta vänner i sin egen ålder som inte är hemlösa eller utveklingsstörda!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Danny Cort (oregistrerad)

😄

Du har för mycket fritid, Rev.

Det är väl bra att Scocco tar hand om samhällets utstötta?

Men du har rätt i att Mauro inte umgås med folk i sin egen ålder, han hänger faktiskt en del med min mamma. På riktigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

MrPhil (oregistrerad)

tycker låten borde heta gnälli'...

o andra sidan trodde jag att re-la-la-laxa hette "rädda alla laxar"... ger en ny dimension till den låten! 😏

Redigerat av MrPhil
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Jag tycker faktiskt Nelly är en riktigt bra låt, fast kanske mest pga själva stämningen/ljudbilden - bra melodier dessutom. Jag tycker låtar som man kan tolka på olika sätt är hästlängder bättre än dem som har en rak tråkig låt med t ex texten "I Love You" eller "You're Beautiful" i refrängen. Om man väljer att tolka det som en porrnovell så bekräftar det bara att man är kåt. 😉 Jag tror budskapet med låten är att även uteliggare kan vara bra människor, men det är ju bara en tolkning. Å sen är det ju skillnad mellan att analysera och överanalysera... Komiskt kan ju vad som helst bli egentligen.

Redigerat av Kricke
Link to comment
Dela på andra sajter

tycker låten borde heta gnälli'...

o andra sidan trodde jag att re-la-la-laxa hette "rädda alla laxar"... ger en ny dimension till den låten!  😆

Det var som fan. Då har du och hustrun samma hörselfel. Jag höll på att garva på mig när hon sjönga det. Men jag sa inget. Man ville ju att andra skulle få garva också. 🙂

Eller kan det bli som när dottern var liten och inte visste vad "raska" eller ens räv var. Hela julen sjöng hon "rövenraskaöverisen" som en nonsens-ramsa, med kraftigt rullande R och stark betoning på "risen". Roade hela släkten faktiskt. Sådan mor, sådan dotter...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...