Jump to content
Annons

Är Nuendo helt buggfritt motför Cubase?


Musiker81

Recommended Posts

Hej

Jag har Cubase SX på PC och har haft problem med en bugg som kommer fram när jag håller på och arbetar mycker med olka project typ det kommer fram en ruta där det står ett allvarligt fel har inträffat i log eller logg och så måste man stänga Cubase och starta om det. Min fråga är om det är samma sak i Nuendo eller om Nuendo är helt buggfritt? Är det någon som vet? Om inte ens Nuendo är buggfritt så funderar jag på att gå över till Pro tools. Jag är as förbannad faktiskt. När jag för en gångs ska bygga ut mina grejer till studio kvalitet så buggar det as mycket.

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Tycker du att jag ska byta från Cubase SX till något slags Pro tools system eftersom det byggar en del. Om du tycker jag ska byta till Pro tools vilket Pro tools system motsvarar i kvalitet mitt ljudkort: RME Hammerfall DSP 9632. Det kostade 5600kr nytt. Jag är inte beredd att lägga ut hur mycket som helst. Är Digi002 rack att rekommendera?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju lite dumt att bara ge upp när du nu har lagt ut så mycket pengar. I en annan tråd har jag givit dig rådet att notera så mycket som möjligt om krascherna och vända dig till den support du har rätt till.

Jag tycker med andra ord inte att du ska byta till något annat innan du har uttömt alla möjligheter.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått bort buggen jag installerade om Cubase. Hur mycket proffsigare är Nuendo mot för Cubase SX. Det enda jag vet det är att Nuendo stödjer 192Khz och Cubase SX stödjer 96Khz. Är det värt att byta till Nuendo om man redan har inskaffat Cubase SX nytt. Det kanske går att ta ner nuendo från nätet men är det lika buggfritt som original?

Link to comment
Dela på andra sajter

Inget är 'proffsigare' än det andra egentligen. Det är ju du som användare som avgör hur bra det låter i slutänden, inte programmet (kvalitén på medföljande pluggar däremot kan vara en annan femma...). Protools etc är däremot form av standard i större studios, och det kan ju undelätta om man skall flytta över sina alster till en sån studio om man har den typen av program själv. Sålänge du använder ett program du känner dig hemma i och kan använda på ett bra sätt, så skall du inte byta till något annat för att det är 'proffsigare'. Märker du senare att du vuxit ur ditt program, vad det än må vara, så kanske du skall kolla efter andra som kan uppfylla dina krav, men föst då. Behåll du SX om du ändå har fått det att funka. (mitt tips.)

Är trött och vet nog inte vad jag skriver. 😱 Ska sova nu....

Redigerat av Neko
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...