Jump to content
Annons

Random madness!


Kahman (oregistrerad)

Recommended Posts

Kahman (oregistrerad)

Hejsan allihop!

Jag heter Klas Åhman. Jag är en 25 år gammal hobbymusiker (gitarr och piano). Jag bor i New Mexico /USA. Lyssnar gärna på Soul och Rock, men det går i perioder (allt från blues till techno).

Jag har en tvillingbror i Stockholm som heter Joel (Bluesman) som också precis har blivit medlem (han la upp en låt i demo-delen häromdan, –Angel of Mercy [lite reklam bara]).

Jag gillar verkligen det här forumet!!! Ser fram emot många timmars diskuterande! Kul att man kan ladda upp demos och få dem betygsatta! Det kan vara svårt att få uppriktig, konstruktiv kritik från folk man känner.

Hoppas att jag är välkommen!

/Klas

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen, gillar du soul så kolla upp The Solution med Scott Morgan och Nicke från Hellacopters. Rock är ju ett ganska brett begrepp så du får gärna precisera dig lite. 🙂

musik av scott morgan bla The Solutions bästa låt

Redigerat av sixties
Link to comment
Dela på andra sajter

Kahman (oregistrerad)

Jag har ganska bred smak...

Men Foo Fighters e bra! Lyssnar mest på lite lugnare rock, men en del Hård Rock e också bra. Gillar en del sing & song writer-grejer också typ Winnerbäck. Ed Harcourt e väldigt bra, och Kent. Listan skulle kunna bli vääääldigt lång om jag fortsatte. Jag ska kolla upp The Solution.... Håller på å laddar ner ett par låtar nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kahman (oregistrerad)

Det vore fett kul. Vet inte om jag hinner med dock. Men tack för inbjudan. Jag ska plocka upp guran å känna efter iallafall. Kanske inspirationen kommer flygande som en tegelsten. Isåfall har jag väl inget val...

Link to comment
Dela på andra sajter

vad tyckte du om The Solution? var det din typ av Soul? var i New Mexico bor du?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kahman (oregistrerad)

Sixties:

Jorå, riktigt bra! Jag hade hört en del förut. Förmodligen över internet-radio. Jag bor ju som sagt inte i Stockholm. För närvarande bor jag i Roswell, NM. (Har ni hört talas om "the Roswell incident", Area 51 och hela den svängen?)

Link to comment
Dela på andra sajter

För närvarande bor jag i Roswell, NM. (Har ni hört talas om "the Roswell incident", Area 51 och hela den svängen?)

jodå, en inspirerande miljö för text skrivning 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bor i New Mexico /USA.

Whoa!

*visar runt*

Ja, så här bor vi...

Kom in och slå dig ner! 😄

Känn dig som hemma. Men inga fötter på soffbordet. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Kahman (oregistrerad)

Kul att så många hälsar. Känner mig väldigt välkommen! 😄

Vad har folk för musikstil här? Särskilt det som ni producerar själva? Själv blir det lite blandat R&B-soul, soft rock/sing&song mm. Har försökt mig på lite hip-hop också, mest som ett experiment (fast det blev oväntat bra).

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att så många hälsar. Känner mig väldigt välkommen! 😉

Vad har folk för musikstil här? Särskilt det som ni producerar själva? Själv blir det lite blandat R&B-soul, soft rock/sing&song mm. Har försökt mig på lite hip-hop också, mest som ett experiment (fast det blev oväntat bra).

Hej å välkommen! 🙂 Jag gillar lite olika stilar men det som mest lyssnas på är väl rockmusik, gärna från 60- och 70-tal. Spelar in och spelar in, ja... lite olika blir det nog om än mest gitarrbaserat. Håller fortfarande på att försöka komma in i det här med digital inspelning och känner att jag har tappat massor sedan jag spelade lite mer seriöst (nästan 10 år sedan!).

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...