mkringlan Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Hej pĂ„ er alla! Har varit medlem hĂ€r och rĂ€tt stadig besökare i typ 1-2 Ă„r, tror jag... sĂ„ nu Ă€r det vĂ€l dags att sĂ€ga hej till er alla. Dessutom tĂ€nkte jag posta en lĂ„t (eller rĂ€ttare sagt en direkt-lĂ€nk (har jag lĂ€st uppskattas đ ) samtidigt. Vem? Jo, Micke heter jag och gillar att pilla o dona med musik. Gitarrist frĂ„n början (ju fler noter desto mer vĂ€rde för pengarna) med allt vad det innebĂ€r, men allt eftersom tröttnade jag pĂ„ det och började satsa pĂ„ att skriva och prodda musik i stĂ€llet. Har ett litet kollektiv tillsammans med nĂ„gra vĂ€nner som heter Quadarea Productions som ni nĂ„r pĂ„ www.quadarea.com ... Med dessa har vi vĂ€l fĂ„tt in en lĂ„t eller tvĂ„ pĂ„ ett par plattor... För att sĂ€ga hej tĂ€nkte jag ge er en liten lĂ„t som skulle till ett band i Korea för ca 1 Ă„r sedan (dĂ€r Linkin Park m m var / Ă€r superpoppis)... SĂ„ detta blev resultatet och till er beskĂ„dan dĂ„ vi inte hörde nĂ„got mer (kanske sög det sĂ„ hÄÄÄrt? Vem vet?)... Ta hand om er och fortsĂ€tt posta, alltid en liten kick var dag att se vad som hĂ€nder pĂ„ forumet! LĂ TNAMN: BRAKE YOU DOWN ARTIST/GRUPP: Quadarea Productions GENRE: Typ Linkin... LĂ TLĂNGD: 3:38 KOMPOSITĂR: Quadarea Productions INSPELNINGSĂ R: 2004? FORMAT: mp3 160 kbit STORLEK: 4.15 MB STATUS: Typ fĂ€rdig demo LĂNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag
Hellpig Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Det lĂ„ter proffsigt mĂ„ jag sĂ€ga, ganska hookigt ocksĂ„... tror jag. Ăr inte sĂ„ dukigt pĂ„ att bedömma vad som Ă€r kommersiellt gĂ„ngbart (desto bĂ€ttre jag tycker nĂ„got Ă€r, ju lĂ€gre tycks det hamna pĂ„ listorna đ ) men det hĂ€r Ă€r vĂ€l gott nog för MTV eller liknande.
rainydays Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 VĂ€lkommen! đ Det lĂ„ter som det Ă€r 10 Ă„r mellan versen och refrĂ€ngen đ RefrĂ€ngen lĂ„ter som en gammal grungedĂ€nga frĂ„n 94. Inte min kopp the detdĂ€r precis. KĂ€nns sjĂ€llöst. Men det blir vĂ€l lĂ€tt sĂ„ nĂ€r man ska skriva hitar Ă„t andra. VĂ€lproddat dock.
Richie76 Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Hej & VĂ€lkommen! Grymt maffig produktion pĂ„ lĂ„ten mĂ„ jag sĂ€ga.. kan nog bli nĂ„t! đ
Micke H Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 HallĂ„jsanstjenaretjabbahallĂ„! đ AngĂ„ende lĂ„ten, Ă€r den rĂ€tt cool! "Koreansk Linkin Park"... đ
mkringlan Postat 1 mars 2006 TrĂ„dstartare Postat 1 mars 2006 Tack sĂ„ mycket för alla svar... Ja, kan hĂ„lla med om Grunge ĂĄ la -90 o s v.... Denna lĂ„t var lixom meningen att den skulle ha en hookig (hittig, kommersiell o s v) melodi och lite rap pĂ„ verserna. Nu Ă€r det ju sĂ„ att tyvĂ€rr blev det jag som fick rappa vilket inte Ă€r det bĂ€sta vilket ni hör đ men "man tager vad man haver". Rock on... Dessutom lurade jag med mig flickvĂ€nnen pĂ„ "sticket"... heheh....
Lethal Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 Trevlig lĂ„t, helt klart. Men nĂ€r du kör Linkin park mĂ„ste du ha mycket mer "Angst" i refrĂ€ngen. Det rĂ€cker inte bara med en hook, utan du mĂ„ste trycka in Ă€nnu mer kraft bakom kĂ€nslan i den. Skrika ut alla mörka tankar. Iallafall frĂ„n det lilla jag förstĂ„tt av genren đ
mkringlan Postat 1 mars 2006 TrÄdstartare Postat 1 mars 2006 Oki... ska tÀnka pÄ det nÀsta gÄng det bÀr av.... Tack och bock för vÀlkomnandet frÄn er alla...!!!
johahl Postat 1 mars 2006 Postat 1 mars 2006 VĂ€lkommen! VĂ€rsta hiten du postar! Jag diggar det đ Rappen var inte helt pjĂ„kig den heller.
mkringlan Postat 1 mars 2006 TrÄdstartare Postat 1 mars 2006 (redigerat) Tack alla! April 2005... det var dÄ jag registrerade mig, sÄ jag antar att jag Àr typ 10-11 mÄnader gammal hÀr... Redigerat 1 mars 2006 av mkringlan
Gote Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 HallÄ! VÀlkommen hit! 11 mÄnader Àr ju gammalt pÄ internet...
Dark Of Light Postat 2 mars 2006 Postat 2 mars 2006 Hejs och vÀlkommen hit, öl finns i kylen (de gick ut för 11 mÄn sedan) och... Bra lÄt hörrö!
Linus Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 *visar runt* Ja, sĂ„ hĂ€r bor vi... Kom in och slĂ„ dig ner! đ KĂ€nn dig som hemma. Men inga fötter pĂ„ soffbordet. Hoppas att du blir lite mer aktiv nu, Ă€n du varit det senaste Ă„ret.
starboy (oregistrerad) Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 VÀlkommen, Grym lÄt, fet prod. Den hÀr kommer gÄ varm i lurarna ett bra tag framöver.
Lilleman Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 Vilken entrĂ©... đ Grymt bra lĂ„t och produktion... đ
dede Postat 4 mars 2006 Postat 4 mars 2006 Hejs och vĂ€lkommen hit, öl finns i kylen (de gick ut för 11 mĂ„n sedan) och... Bra lĂ„t hörrö! Men sen du anlĂ€nde gĂ„r de Ă„t i en hissnande takt! đ SkĂ„l och vĂ€lkommen mkringlan. ...Profsigt var ordet! đ
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.