Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej pÄ er alla!

Har varit medlem hĂ€r och rĂ€tt stadig besökare i typ 1-2 Ă„r, tror jag... sĂ„ nu Ă€r det vĂ€l dags att sĂ€ga hej till er alla. Dessutom tĂ€nkte jag posta en lĂ„t (eller rĂ€ttare sagt en direkt-lĂ€nk (har jag lĂ€st uppskattas 🙁 ) samtidigt.

Vem? Jo, Micke heter jag och gillar att pilla o dona med musik. Gitarrist frÄn början (ju fler noter desto mer vÀrde för pengarna) med allt vad det innebÀr, men allt eftersom tröttnade jag pÄ det och började satsa pÄ att skriva och prodda musik i stÀllet.

Har ett litet kollektiv tillsammans med nÄgra vÀnner som heter Quadarea Productions som ni nÄr pÄ www.quadarea.com ... Med dessa har vi vÀl fÄtt in en lÄt eller tvÄ pÄ ett par plattor...

För att sÀga hej tÀnkte jag ge er en liten lÄt som skulle till ett band i Korea för ca 1 Är sedan (dÀr Linkin Park m m var / Àr superpoppis)... SÄ detta blev resultatet och till er beskÄdan dÄ vi inte hörde nÄgot mer (kanske sög det sÄ hÄÄÄrt? Vem vet?)...

Ta hand om er och fortsÀtt posta, alltid en liten kick var dag att se vad som hÀnder pÄ forumet!

LÅTNAMN: BRAKE YOU DOWN

ARTIST/GRUPP: Quadarea Productions

GENRE: Typ Linkin...

LÅTLÄNGD: 3:38

KOMPOSITÖR: Quadarea Productions

INSPELNINGSÅR: 2004?

FORMAT: mp3 160 kbit

STORLEK: 4.15 MB

STATUS: Typ fÀrdig demo

LÄNK:

Annons
Postat

Det lĂ„ter proffsigt mĂ„ jag sĂ€ga, ganska hookigt ocksĂ„... tror jag. Är inte sĂ„ dukigt pĂ„ att bedömma vad som Ă€r kommersiellt gĂ„ngbart (desto bĂ€ttre jag tycker nĂ„got Ă€r, ju lĂ€gre tycks det hamna pĂ„ listorna 😏 ) men det hĂ€r Ă€r vĂ€l gott nog för MTV eller liknande.

Postat

VĂ€lkommen! 😏

Det lĂ„ter som det Ă€r 10 Ă„r mellan versen och refrĂ€ngen 😆 RefrĂ€ngen lĂ„ter som en gammal grungedĂ€nga frĂ„n 94.

Inte min kopp the detdÀr precis. KÀnns sjÀllöst. Men det blir vÀl lÀtt sÄ nÀr man ska skriva hitar Ät andra. VÀlproddat dock.

Postat

Hej & VĂ€lkommen! Grymt maffig produktion pĂ„ lĂ„ten mĂ„ jag sĂ€ga.. kan nog bli nĂ„t! 🙂

Postat

HallĂ„jsanstjenaretjabbahallĂ„! 🙂

highfive.gif

AngĂ„ende lĂ„ten, Ă€r den rĂ€tt cool! "Koreansk Linkin Park"... 🙁

Postat

Tack sĂ„ mycket för alla svar... Ja, kan hĂ„lla med om Grunge ĂĄ la -90 o s v.... Denna lĂ„t var lixom meningen att den skulle ha en hookig (hittig, kommersiell o s v) melodi och lite rap pĂ„ verserna. Nu Ă€r det ju sĂ„ att tyvĂ€rr blev det jag som fick rappa vilket inte Ă€r det bĂ€sta vilket ni hör 🙂 men "man tager vad man haver".

Rock on...

Dessutom lurade jag med mig flickvÀnnen pÄ "sticket"... heheh....

Postat

Trevlig lÄt, helt klart.

Men nĂ€r du kör Linkin park mĂ„ste du ha mycket mer "Angst" i refrĂ€ngen. Det rĂ€cker inte bara med en hook, utan du mĂ„ste trycka in Ă€nnu mer kraft bakom kĂ€nslan i den. Skrika ut alla mörka tankar. Iallafall frĂ„n det lilla jag förstĂ„tt av genren 🙂

Postat

Oki... ska tÀnka pÄ det nÀsta gÄng det bÀr av....

Tack och bock för vÀlkomnandet frÄn er alla...!!!

Postat (redigerat)

Tack alla!

April 2005... det var dÄ jag registrerade mig, sÄ jag antar att jag Àr typ 10-11 mÄnader gammal hÀr...

Redigerat av mkringlan
Postat

HallÄ! VÀlkommen hit!

11 mÄnader Àr ju gammalt pÄ internet... :rolleyes:

Postat

*visar runt*

Ja, sÄ hÀr bor vi...

Kom in och slĂ„ dig ner! 😕

KÀnn dig som hemma. Men inga fötter pÄ soffbordet. :rolleyes:

Hoppas att du blir lite mer aktiv nu, Àn du varit det senaste Äret.

starboy (oregistrerad)
Postat

VĂ€lkommen,

Grym lÄt, fet prod.

Den hÀr kommer gÄ varm i lurarna ett bra tag framöver.

Postat
Hejs och vÀlkommen hit, öl finns i kylen (de gick ut för 11 mÄn sedan) och...

Bra lÄt hörrö!

Men sen du anlĂ€nde gĂ„r de Ă„t i en hissnande takt! 😛

SkÄl och vÀlkommen mkringlan.

...Profsigt var ordet! 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.