Jump to content
Annons

Mikrofonpaket för trummor


henning

Recommended Posts

Annons

Bandet jag spelar i har köpt ett JJlabs mikpaket. Funkar skitbra. Låter bra. Inte för tunt ljud heller. Tycker inte att det blir så mycket läck heller.

Kan varmt rekomenderas, man får mycket för pengarna.

MVH Johan Nordin, JELL

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Nu vet jag ju itne hur stor budget du ahr men jag skulle nog hellre lagt nån tusenlapp till och satt ihop ett eget paket...

Typ 2 st SM57or (eller någon bra kopia), 1st Baskaggemick (finns i olika prisklasser), 2 OH-mickar (ex ADK SC-1 två för en tusenlapp på musikbörsen).

Köper du begagnat blir det itne särskilt mycket dyrare. Då har du ett paket som ljusmässigt slår det mesta i den prisklassen.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB).

Vi kör med studioinspelning.

Hur funkar ditt Shure-paket? Är lite nyfiken på det! Kompletterar du med andra mickar också?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB).

Vi kör med studioinspelning.

Hur funkar ditt Shure-paket? Är lite nyfiken på det! Kompletterar du med andra mickar också?

Det funkar över förväntan, kan jag säga. Jag trodde inte det skulle vara ett sånt tryck i mickar som kom från PG-serien.

Det enda vi använder extra är en Beta 57'a till virveln.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 år senare...
Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB).

Vi kör med studioinspelning.

Kan tänka mig att dem andra paketen funkar okej vid live, men jag har aldrig testat dem själv.

http://www.4sound.se/ säljer ju även ett annat mickpaketet för 1895:-

Jag funderar också på det paketet men jag undrar om du kan lägga upp ett smakprov så att jag kan få höra 😉🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst, mikrofnerna i all ära men du planerar väl inte att köpa någonting på JAM? Det är ju som musikbranshens SIBA. Usch och fy...Jag hänvisar hit.

Vad är det för fel på Jam?

Jag kollade själv på paketen men bestämde mig att köpa Shure PGDMK6 (artikelnummer: 116875 på MB).

Vi kör med studioinspelning.

Kan tänka mig att dem andra paketen funkar okej vid live, men jag har aldrig testat dem själv.

http://www.4sound.se/ säljer ju även ett annat mickpaketet för 1895:-

Jag funderar också på det paketet men jag undrar om du kan lägga upp ett smakprov så att jag kan få höra 🙂😆

Personligen gillar jag inte PG serien, tycker den är väldigt platt och livlös. Beta serien är mycket bättre, tyvärr märks ju det även på priset. Men som någon sa tidigare, lägg ett par extra slantar och plocka ihop ett eget paket, ett par 57'or och nån kaggemik + OH, köp beggat så går det inte lös på så mycket. Audix mickar är inte allt för dyra och är trevliga på trummor.

Men smaken är ju som baken och naturligtvis så finns det massor av folk som kommer tycka att jag är mongo som inte gillar PG serien 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...