Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har en fråga till de som kan det här med Cubase bättre än jag:

en orgel ligger på ett monospår och jag vill göra det till stereo---gärna via en rotator/leslie-plugg---hur aktiverar man detta?

Har försökt med sendfunktionen men där står det bara no bus etc i det svarta fältet där man brukar kunna plocka in effekter 😳

någon som vet???

Annons
Postat

Hmmm, nu har jag inte programmet framför mig just nu, men måste du inte skapa en "effekt-kanal" för att kunna skicka med send? Visserligen så tycker jag det låter mer logiskt att du borde använda effekten som en inserteffekt, eftersom jag gissar att du inte vill ha monospåret kvar när du lägger på rotatoreffekten? För att använda rotatoreffekten som en insert så routar du först monospåret till en gruppkanal och där lägger du på pluggen som insert. Kanske finns något enklare sätt också, men som sagt så sitter jag inte framför en Cubase-dator just nu...

/H.

Postat

skapa ett grouptrack i stereo,sen får du routa signalen dit. där är det fritt fram att lägga på inserts för att skapa stereoeffekt.

det är nog bästa sättet för dig.

förresten så är det bra om du skriver vad du har för version av cubase

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.