Florian le Sage Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Har en fråga till de som kan det här med Cubase bättre än jag: en orgel ligger på ett monospår och jag vill göra det till stereo---gärna via en rotator/leslie-plugg---hur aktiverar man detta? Har försökt med sendfunktionen men där står det bara no bus etc i det svarta fältet där man brukar kunna plocka in effekter 😳 någon som vet???
henning Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Hmmm, nu har jag inte programmet framför mig just nu, men måste du inte skapa en "effekt-kanal" för att kunna skicka med send? Visserligen så tycker jag det låter mer logiskt att du borde använda effekten som en inserteffekt, eftersom jag gissar att du inte vill ha monospåret kvar när du lägger på rotatoreffekten? För att använda rotatoreffekten som en insert så routar du först monospåret till en gruppkanal och där lägger du på pluggen som insert. Kanske finns något enklare sätt också, men som sagt så sitter jag inte framför en Cubase-dator just nu... /H.
Itzhak Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 skapa ett grouptrack i stereo,sen får du routa signalen dit. där är det fritt fram att lägga på inserts för att skapa stereoeffekt. det är nog bästa sättet för dig. förresten så är det bra om du skriver vad du har för version av cubase
Florian le Sage Postat 19 februari 2006 Trådstartare Postat 19 februari 2006 SX 2,återkommer i frågan...
henning Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 ja, nu var vi visst två som sa samma sak. Va bra. Det tyder ju på att vi har rätt!!! 😳 /H.
Itzhak Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 SX 2,återkommer i frågan... ja, ett rejält tacktal förväntas.
Majken Postat 19 februari 2006 Postat 19 februari 2006 Skapa ett nytt stereoljudspår, lägg mono ljudfilen där och lägg på en lezlie plugg 😕 /Majken
Florian le Sage Postat 19 februari 2006 Trådstartare Postat 19 februari 2006 Tack Majken,verkar smidigast hittills-provar i morrn och meddelar resultat-har suttit och skapat hela dan-gäsp... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.