pjotor Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 om ni flyger in någon gång när ni spelar in. hur gör ni för att få tagningar att gå ihop volymmässigt?
joachime Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 (redigerat) Flyger in, som i flyttar filer från en dator till en annan? Den andra delen om hur man gör får att få tagningar att gå ihop volymmässigt Edit: Sorry, klickade på skicka innan jag skrev klart... Hursomhelst, om jag har mpnga olika sångtagningar som jag vill klippa ihop så förutsätter det på något sätt att jag köper klippen trots att tagningarna kanske är gjorda vid olika tidpunkter, olika rum, olika mickar etc... Volymskillnaderna mellan klippen blir ett ganska litet problem då. Det är bara att förstärka de svagare klippen och dämpa de starkare. Redigerat 16 februari 2006 av joachime
djonas Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 om ni flyger in någon gång när ni spelar in. hur gör ni för att få tagningar att gå ihop volymmässigt? (klippa i audiospåren)
axeman Postat 16 februari 2006 Postat 16 februari 2006 Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du utveckla lite?
saverman Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Jag förstår ingenting av vad det här handlar om...! 😳
Hemluth Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Problemet tror jag löses som sångaren står ungefär lika långt från micen vid varje tagning. Sedan är kompressering alltid positivt.
Moberg Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Flytta mickrofonen närmare recordknappen.... 😳 ...Moberg
saverman Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Sedan är kompressering alltid positivt. För att blåsa bort det man inte vill ha eller? IIIIHIHIHIHI!! ... ... Den var låg... 🙂
Danabacken Postat 18 februari 2006 Postat 18 februari 2006 Sedan är kompressering alltid positivt. För att blåsa bort det man inte vill ha eller? IIIIHIHIHIHI!! ... ... Den var låg... 😳 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.