pjotor Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 om ni flyger in någon gång när ni spelar in. hur gör ni för att få tagningar att gå ihop volymmässigt?
joachime Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 (edited) Flyger in, som i flyttar filer från en dator till en annan? Den andra delen om hur man gör får att få tagningar att gå ihop volymmässigt Edit: Sorry, klickade på skicka innan jag skrev klart... Hursomhelst, om jag har mpnga olika sångtagningar som jag vill klippa ihop så förutsätter det på något sätt att jag köper klippen trots att tagningarna kanske är gjorda vid olika tidpunkter, olika rum, olika mickar etc... Volymskillnaderna mellan klippen blir ett ganska litet problem då. Det är bara att förstärka de svagare klippen och dämpa de starkare. Edited February 16, 2006 by joachime
djonas Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 om ni flyger in någon gång när ni spelar in. hur gör ni för att få tagningar att gå ihop volymmässigt? (klippa i audiospåren)
axeman Posted February 16, 2006 Posted February 16, 2006 Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du utveckla lite?
saverman Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Jag förstår ingenting av vad det här handlar om...! 😳
Hemluth Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Problemet tror jag löses som sångaren står ungefär lika långt från micen vid varje tagning. Sedan är kompressering alltid positivt.
Moberg Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Flytta mickrofonen närmare recordknappen.... 😳 ...Moberg
saverman Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Sedan är kompressering alltid positivt. För att blåsa bort det man inte vill ha eller? IIIIHIHIHIHI!! ... ... Den var låg... 🙂
Danabacken Posted February 18, 2006 Posted February 18, 2006 Sedan är kompressering alltid positivt. För att blåsa bort det man inte vill ha eller? IIIIHIHIHIHI!! ... ... Den var låg... 😳 🙂
Recommended Posts