Jump to content
Annons

In someones hell


rdny

Recommended Posts

Annons

Rent produktionsmässigt så skulle du kunna EQ'a bort lite botten på gitarren tycker jag.

Lätmässigt så låter det ok, men saknas en riktigt stark hook. Känns som sången skulle kunna tas upp en oktav, eller iaf att du tar i lite mer. Kanske låta en del av låten bara ha sporadiska gitarrplink och sång också, blir nästan lite jämntjockt just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Botten är ungefär detsamma som bas, ja :-) Rättare sagt, botten är de lägsta frekvenserna på instrumentet. Om man snackar om att EQ'a bort botten på en kick så blir det neråt 50Hz, ta bort botten på en bas kan vara uppåt 50-100hz, ta bort botten på en gitarr kan bli uppåt 300hz (beroende på hur man spelar). Det jag reagerade mot var att det kändes oproportionellt mycket bas i gitarren, speciellt när sången ligger i ungefär samma frekvenser. Om sången hade legat högre (som den gör runt 1 minut in) så hade det inte gjort något, men med så mycket bas i gitarren och sång med mycket information i basen så låter det rätt grötigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

melodin på sången hörs knappt, F, K och S hörs dock fint. Nu hade jag dock önskat mig några fler bokstäver, gärna nån vokal 😎

Gillar låten mycket, skulle kunna ha varit en akustisk version av något riktigt bra med mogwai.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du exciter på sången så koppla bort den eller sänk övertonerna på den eller eq:n mellan 10K o 20K. Blir lite för krispigt och "skärigt" och sångens "kropp" försvinner. Skön låt annars. Du sjunger ju super en oktav högre i refrängen!; så prova att höja låten några tonsteg eller sjung en oktav högre som arete föreslog. Tycker inte låten blir långtråkig. Detta är vemod och det ska kännas 🙁 ! Kör på!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker låten har viss potential, men den är väldigt odefinierad nu.

Du sjunger för mörkt i versen, det låter lite som att din röst inte riktigt klarar det.

Väldigt mycket mummel också.

Med en tydligare ljudbild och utan en massa reverb så skulle det kunna blir en skön låt.

Jobba på. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...