Jump to content
Annons

sonar 2.0 till salu!


davand

Recommended Posts

Sitter & funderar på om jag skulle sälja mitt sonar 2.0. Ni kanske tycker jag är konstig men funderar på att byta till cubase se.

Det flesta plugins görs ju som VST men sonar 2.0 stödjer inte det & jag känner att jag inte har råd eller behov av att uppgradera till 3.0. Jag sitter bara och pular lite grann i min hemma studio & vill jobba med zyntar, därför funderar jag på att skaffa cubase se i stället. Mina frågor lyder:

Vad kan man tänka sig för pris på sonar 2.0 ?

Jag tänkte mig 2900 kr låter det rimmligt?

Tycker ni att detta låter sunt att byta ner sig på detta sätt?

Vill någon köpa mitt sonar?

Redigerat av davand
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Futuro (oregistrerad)

Det finns andra wrappers också som fixar det där med pluggarna. Kanske någon annan är billigare.

Här är två:

www.spinaudio.com

www.tonewise.com/directixer

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vad säger ni om mitt resonemang?

Hur fungerar sonar jämfört med cubase när man skall använda sig av bla. mjukvaru zyntar mm. vad jag förstår är sonar anpassat mycket för rena audio inspelningar & inte så mycket för midi bla.

Jag tycker det är svårt att veta vilket program som passar för mig. Fins det något att tänka på när man väljer program?

Link to comment
Dela på andra sajter

Futuro (oregistrerad)

I mitt tycke är det liten skillnad mellan Cubase och Sonar vad gäller funktionalitet, oavsett om det är midi eller ljud man jobbar med. Cubase är kanske smidigare med plugins och så eftersom man inte behöver nån wrapper men annars är det en smaksak bara. Det är defintivt värt att uppgradera till 3.0. Mycket stabilare och snyggare dessutom, bara plus. Tråkigt svar...jag har fastnat för Sonar men även prövat Cubase. Ser inte några uppenbara skillnader i arbetssätt etc. Kanske är Sonar lite enklare vad gäller gränssnitt, inte fullt lika kryptiskt som Cubase.

Uppgradera! är mitt svar alltså. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag sitter med ungefär samma problem. Fast tvärtom. Jag har en Cubase VST licens som jag kan uppgradera till SX2 för under 2000 kr! Det är bara det att jag tycker mycket bättre om Sonar och använder nu den testversion som följde med på studio skivan. Kanske vi kunde hitta på nå´t byte om du gillar Cubase bättre. Är det någon som vet om det går att "crossgrade" uppgradera till Sonar från VST?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...