Jump to content
Annons

Ärlig eller bara dum?


Myrli

Recommended Posts

Jag skulle käka lunch på en restaurang och beställde dagens rätt. Tog min dricka och gick och satt mig vid bordet. Precis när jag börjde äta kom jag på att jag inte fick nån växel tillbaka och funderade på varför? Men det visade sig att killen i kassan hade glömt att ta betalt av mig,. Jag reste mig upp och gick till kassan och sa att jag inte hade betalat, han tittade på mig som om jag var totalt korkad. Men han tog betalt till slut. Sen fortsatte jag att äta min lunch, som faktiskt inte var så väldigt god. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag skickade en hundralapp till skivbolaget efter att jag laddat ner ett album som MP3 från Internet.

Redigerat av tydal
Link to comment
Dela på andra sajter

ehm... De snabbaste nu på rak arm var väl när en tjejkompis frågade mig hur hon såg ut (inför en utekväll)... Mitt svar blev: Ska du ha sådär mkt smink?...

Hon blev lite småarg sen 🙂

AJ; AJ;AJJJJ! Du har mycket att lära dig om kvinns Pazo 😄

När det gäller sådant och frågor som "Ser jag tjock ut i den här?"... LJUUUG! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

ehm... De snabbaste nu på rak arm var väl när en tjejkompis frågade mig hur hon såg ut (inför en utekväll)... Mitt svar blev: Ska du ha sådär mkt smink?...

Hon blev lite småarg sen 😛

AJ; AJ;AJJJJ! Du har mycket att lära dig om kvinns Pazo 😄

När det gäller sådant och frågor som "Ser jag tjock ut i den här?"... LJUUUG! :rolleyes:

hahahah! 🙂

jag tänkte först skita i det och ljuga. Men sen kände jag bara, Näe jag måste göra det! Det ser inte bra ut! Jag skiter i vad hon tycker sen! 😄 :D

Och det gick faktiskt bra sen dagen efter 😛. Hon tog det bra...

Annars så vet jag fan att man ska ljuga pÅ!! Med denna vare ju bara för att hon är så bra kompis att jag inte bryr mig 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är så pinsamt ibland om man käkar ute och betalar med kort så skall man fylla i totalsumman. Jag menar i Sverige är väl serviceavgiften inräknad??

Och lämnar man tomt är det ju fritt fram för dem att skriva vad de vill. Är det fler som har problem med detta eller är jag bara paranoiskt, lutheranskt jantemanglad sen barnsben?? 🙂😉

Link to comment
Dela på andra sajter

I affären där jag köper potatis och lite andra grönsaker finns det en prislista, en våg och ett fat med ca 2-400kr i olika valörer…

När man handlar väger man och sedan lägger man den summan man räknat ut på fatet, tar växel om det behövs. Jag har handlat där i 2 år, aldrig sett en kotte som jobbar i affären…

Det känns gott på något vis när någon litar på en… 😱

För att ta ansvar, måste man få ansvar 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Varför skulle jag se den här tråden för?

Jag får ju bara dåligt samvete för att jag inte kommer någonting!

EDIT: För fan, jag heter ju inte ens Marcus Rombo!

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Det ärligaste jag har gjort var när jag spöade skiten ur en snubbe som klappade till min kusin.

I ärlighetens namn så var den snubben värd att bli sönderslagen.

Jag hoppas att han kan vara helt ärlig när förklarar varför hans näsa är sned, på samma vis som jag är ärlig med alla ärren jag har på mina knogar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ärligaste jag har gjort var när jag spöade skiten ur en snubbe som klappade till min kusin.

I ärlighetens namn så var den snubben värd att bli sönderslagen.

Jag hoppas att han kan vara helt ärlig när förklarar varför hans näsa är sned, på samma vis som jag är ärlig med alla ärren jag har på mina knogar.

Ärlig betyder uppriktig, sanningsenlig, hederlig vilket man tycker borde inehålla en viss objectivitet i sin bedömning... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång för en massa år sen...alltså

ja det damp ner ett brev på hallgolvet en förmiddag....gladerligen öppnar jag brevet i hast..och upptäcker en massa pengar...öhhh..??

Vänder på kuväret och ser att det är ju inte mitt namn på????

oj kanske någon lånat pengar och betalat igen men lagt i fel låda..men hur fasiken kan man missa med 3 hus längre bort..dessutom 3 trappor upp...och helt annat namn!..

Jag slänger på mig och travar iväg med brevet till dess ägare..och ringer på dörren! ...efter en stund öppnar en tilltufsad äldre kvinna..hon förklarar att hon är sjuk!..jag förklarar mitt ärende..och hon ser oförstående ut, men tar emot kuväret med pengarna!...och sen var det adjö!...

Därefter får jag reda på att hon arbetar på skattemyndigheten...???

Tja... undra vems mutor hon tog emot...hahahah...spekulerar!

usch så ärligt!... 😳..

Link to comment
Dela på andra sajter

En gång för en massa år sen...alltså

ja det damp ner ett brev på hallgolvet en förmiddag....gladerligen öppnar jag brevet i hast..och upptäcker en massa pengar...öhhh..??

Vänder på kuväret och ser att det är ju inte mitt namn på????

oj kanske någon lånat pengar och betalat igen men lagt i fel låda..men hur fasiken kan man missa med 3 hus längre bort..dessutom 3 trappor upp...och helt annat namn!..

Jag slänger på mig och travar iväg med brevet till dess ägare..och ringer på dörren! ...efter en stund öppnar en tilltufsad äldre kvinna..hon förklarar att hon är sjuk!..jag förklarar mitt ärende..och hon ser oförstående ut, men tar emot kuväret med pengarna!...och sen var det adjö!...

Därefter får jag reda på att hon arbetar på skattemyndigheten...???

Tja... undra vems mutor hon tog emot...hahahah...spekulerar!

usch så ärligt!... 😆..

Hhahaha.....

Visst det är jättebra att vara ärlig, men man får inte va dum... 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade en hundralapp till skivbolaget efter att jag laddat ner ett album som MP3 från Internet.

??????? Jadu...

Det var i protest mot att albumet var kopieringsskyddat så jag hade inte kunnat lyssna på cd:n om jag hade köpt den. Tyckte bara det var så tokigt att skivbolaget i sin iver att försöka hindra piratkopiering hade gjort så att de som ville köpa skivan var tvungna att piratkopiera. Hade jag bara skickat ett vanligt protestbrev hade de nog inte brytt sig så mycket, men hundringen var en extra krydda som visade att jag menade allvar, att jag verkligen hade köpt skivan om den inte varit kopieringsskyddad.

Dessutom fick jag vara med på tv, så det var det värt :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade en hundralapp till skivbolaget efter att jag laddat ner ett album som MP3 från Internet.

??????? Jadu...

Det var i protest mot att albumet var kopieringsskyddat så jag hade inte kunnat lyssna på cd:n om jag hade köpt den. Tyckte bara det var så tokigt att skivbolaget i sin iver att försöka hindra piratkopiering hade gjort så att de som ville köpa skivan var tvungna att piratkopiera. Hade jag bara skickat ett vanligt protestbrev hade de nog inte brytt sig så mycket, men hundringen var en extra krydda som visade att jag menade allvar, att jag verkligen hade köpt skivan om den inte varit kopieringsskyddad.

Dessutom fick jag vara med på tv, så det var det värt :-)

Fan, du kunde väl utvecklat den kommentaren direkt. då hade man ju fattat med en gång. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Jag skickade en hundralapp till skivbolaget efter att jag laddat ner ett album som MP3 från Internet.

??????? Jadu...

Det var i protest mot att albumet var kopieringsskyddat så jag hade inte kunnat lyssna på cd:n om jag hade köpt den. Tyckte bara det var så tokigt att skivbolaget i sin iver att försöka hindra piratkopiering hade gjort så att de som ville köpa skivan var tvungna att piratkopiera. Hade jag bara skickat ett vanligt protestbrev hade de nog inte brytt sig så mycket, men hundringen var en extra krydda som visade att jag menade allvar, att jag verkligen hade köpt skivan om den inte varit kopieringsskyddad.

Dessutom fick jag vara med på tv, så det var det värt :-)

Fan, du kunde väl utvecklat den kommentaren direkt. då hade man ju fattat med en gång. 😆

Ja, eller så tänker man lite bara?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skickade en hundralapp till skivbolaget efter att jag laddat ner ett album som MP3 från Internet.

??????? Jadu...

Det var i protest mot att albumet var kopieringsskyddat så jag hade inte kunnat lyssna på cd:n om jag hade köpt den. Tyckte bara det var så tokigt att skivbolaget i sin iver att försöka hindra piratkopiering hade gjort så att de som ville köpa skivan var tvungna att piratkopiera. Hade jag bara skickat ett vanligt protestbrev hade de nog inte brytt sig så mycket, men hundringen var en extra krydda som visade att jag menade allvar, att jag verkligen hade köpt skivan om den inte varit kopieringsskyddad.

Dessutom fick jag vara med på tv, så det var det värt :-)

Fan, du kunde väl utvecklat den kommentaren direkt. då hade man ju fattat med en gång. 😆

Ja, eller så tänker man lite bara?

Den kommentaren är ju lätt när man fått svaret serverat redan!! Eller?

Du vet, jag är ingen tankeläsare..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två saker som jag kommer på såhär på rak arm:

1. Bussresa. Betalar kontant. Får en tiokrona för mycket tillbaka. När jag går av bussen går jag via chaufören och lämnar tillbaka den. Visserligen bara 10 kronor, men han sken upp 😱

2. Krogen. Betalar 100 kr. Får 440 ca tillbaka. Säger: Du, dom här vill du nog behålla, och räcker över 400 kronor till bartendern. Först tittar han frågande på mig, sen utbrister han: Oj, tack! All min dricks hade försvunnit där annars. Drinkarna jag beställde därefter kändes faktiskt något starkare, vilket i mitt fall inte gör någonting 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har två saker som jag kommer på såhär på rak arm:

1. Bussresa. Betalar kontant. Får en tiokrona för mycket tillbaka. När jag går av bussen går jag via chaufören och lämnar tillbaka den. Visserligen bara 10 kronor, men han sken upp 😆

2. Krogen. Betalar 100 kr. Får 440 ca tillbaka. Säger: Du, dom här vill du nog behålla, och räcker över 400 kronor till bartendern. Först tittar han frågande på mig, sen utbrister han: Oj, tack! All min dricks hade försvunnit där annars. Drinkarna jag beställde därefter kändes faktiskt något starkare, vilket i mitt fall inte gör någonting 😆

Hehe.. jo det lönar sig att vara ärlig 😱

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Satt på Carmen och drack öl i söndags, hade precis beställt två öl åt några kompisar, och upptäckte att jag hade råd med en öl själv också, så när servitören kom tillbaka med växel beställde jag en själv, som levererades fort som faen. Någon minut senare kommer han tillbaka och frågar om jag har fått min öl, varvid jag inte tänker utan säger "eh, ja..."

Inte det mest ärliga, tror jag, men det jag kommer på så här på rak arm.

Mest oärliga jag har gjort, även om det var ren klantighet från min sida, var för en massa år sen när jag skulle dricka öl med några kompisar. Vid tidpunkten var bara en kille i bekantskapskretsen arton, och det hela var lite oplanerat, så vi knallade in på ICA för att köpa folköl. Alla plockade på sig ett par-tre sexpack var, allt som allt kanske 12 sexpack och går till kassan. Upp med ölen på bandet och jag ställer mig och börjar packa. Under tiden ska han som var arton betala. När transaktionen är utförd tar jag en kasse i varje hand och går. Väl ute förklarar de andra att kassörskan varit mycket bestämd med att han som var arton bara fick köpa åt sig själv, och max två sexpack. Där står jag med två kassar innehållandes ca trettio liter gratisöl...

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Krogen. Betalar 100 kr. Får 440 ca tillbaka. Säger: Du, dom här vill du nog behålla, och räcker över 400 kronor till bartendern.

😮😉

Altså, hade jag varit du... 😄

Jag jobbar i bar ibland.

jag blev blåst av en kille typ första gången jag jobbade i baren.

han hävdade bestämt att han hade lämnat en femhundring till mig trots att jag va ganska säker på att det va en enkel hundring.

efter ett tags diskussion fick jag serviceinriktat ge honom växel på en femhundring och bara jobba vidare...

när jag skulle hjälpa nästa kund hör jag hur hans kompis frågade om han hade lurat mig, det hade han svarade han malligt.

Jag går fram till honom och berättar att jag hört vad som sas och att ord står mot ord, han förnekar ju givetvis och vinglar därifrån.

Jag jobbar på en hämd 😄:rolleyes:

men gällande de 400 kronorna i detta fallet...

jag hade gladerligen tagit dom =)

Redigerat av Sonnert
Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Dessutom fick jag vara med på tv, så det var det värt :-)

Hahaha, det var som fan! Var det Kent - Vapen & Ammunition eller minns jag fel? :rolleyes:

/Majken

Ja, visst var det det?

Häftigt med en sådan aktivist bland oss! 😉

EDIT: Eller vadå aktivist?! Äsch, jag hittar inte ordet jag letar efter...

Redigerat av MarcusRombo
Link to comment
Dela på andra sajter

1.Jag hittade en gång en oskrapad trisslott samt nån trav kupong på golvet i den affär jag handlar, och gav sedan det till Kassören och sa att det måste vara någon som tappat det. Tänk om det var högvinst på de. Frågan är om man skulle haft rent samvete att utnyttja en eventuell vinst en sådan gång.

2.Jag har ett arbete där all möjlig post kommer in för skanning och det är allt från värdepapper till männskors sjukskrivningar etc etc... men det brukar dimpa in felsända kuvert med pengar etc, men trots pengarna har det ej funnits en tanke på att ta de, jag tänker mig bara hur ledsen jag skulle blivit om det gällt mina pengar...

Visst finns det saker man gjort som ej är lika ärliga men det handlar om helt andra saker (alla har vi varit unga) =P

Link to comment
Dela på andra sajter

2. Krogen. Betalar 100 kr. Får 440 ca tillbaka. Säger: Du, dom här vill du nog behålla, och räcker över 400 kronor till bartendern.

😮😉

Altså, hade jag varit du... 😄

Jag jobbar i bar ibland.

jag blev blåst av en kille typ första gången jag jobbade i baren.

han hävdade bestämt att han hade lämnat en femhundring till mig trots att jag va ganska säker på att det va en enkel hundring.

efter ett tags diskussion fick jag serviceinriktat ge honom växel på en femhundring och bara jobba vidare...

när jag skulle hjälpa nästa kund hör jag hur hans kompis frågade om han hade lurat mig, det hade han svarade han malligt.

Jag går fram till honom och berättar att jag hört vad som sas och att ord står mot ord, han förnekar ju givetvis och vinglar därifrån.

Jag jobbar på en hämd 😄:rolleyes:

men gällande de 400 kronorna i detta fallet...

jag hade gladerligen tagit dom =)

Lite laxermedel kanske 🙂 Det hade jag kunnat med om jag vore du utan att skämmas 😄 Fast det kan ju bli äckligt om han inte riktigt hinner ta sig från krogen... Och fel om hans kompis tar drinken istället.

Är medveten om att många hade behållt dom 400 kronorna, är ju dessutom ganska lätt att komma undan med. Blir ju också ord mot ord om bartendern skulle komma på det, samt att man är ju inte nykter så det är svårt för bartendern att veta.. Men för mitt egna samvetes skull, då jag faktiskt tycker att det hade varit fel att medvetet behålla pengarna, så hade jag gjort likadant igen.

Har dock gjort en motsvarande grej åt andra hållet. Var iväg i en annan stad och partade rejält. Stoppade kortet i "fel" fack i plånboken. När jag skulle hem till en kompis med taxi hittade jag inte kortet, och ringde därför och spärrade det (och betalade taxin med ett annat kort). Resultatet blev att krogen inte fick betalt ett öre för mig den kvällen. Det var visserligen inte medvetet, men man kanske borde meddelat dom vad som hänt och att det var ok att debitera mig 😉 Förstår inte riktigt hur krogen tänkt heller, eftersom jag trots allt skrev under på alla kvitton. Kortet kom fram en vecka senare...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...