Jump to content
Annons

Störigt hack


Jon Rinneby

Recommended Posts

Cubase sx3: Om man har en slinga på ex. 4 taker gitarrkomp som man vill kopiera utan att det blir "hack" i låten, hur gör man bäst då? Vet att man ska förstora upp och klippa där det är "jämt" eller vad man ska säga. Men det är inte alltid det går? Och det är risk för att det blir otajt. Ursäkta om jag förklarar otydigligt, det är trots allt lördagskväll...

Redigerat av Yllet
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

Nu kör jag en tidigare version men samma fenomen kan uppstå om jag kör för korta sekvenser på styckena, alltså fyra taker verkar vara för lite, så jag jag kör 8 takter långa sekvenser och då uppstår inte det fenomenet! kan ha med att göra vad man ställt buffertsize etc...

Kanske kan vara en lösning!

Botten upp då!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Är ingen van SX användare men om du använder crossfade mellan klippen du kopierar ihop då?

Då borde du slippa "hacken" iaf. 😉

Mvh

Roger

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Det blir hack om gitarrslingan inte är grymt bra spelad (faktiskt så kan jag loopa dom gitarrister jag jobbar med utan hack). Men 16-dels-crossfade kommer funka för att ta bort hacken. Om gitarrslingan inte är jävligt tight spelad så har du dock ett annat problem.

Lycka till.

//Danster

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir hack om gitarrslingan inte är grymt bra spelad (faktiskt så kan jag loopa dom gitarrister jag jobbar med utan hack). Men 16-dels-crossfade kommer funka för att ta bort hacken. Om gitarrslingan inte är jävligt tight spelad så har du dock ett annat problem.

Lycka till.

//Danster

Crossfade funka bra, men vad är det egentligen det gör? tack 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Det blir hack om gitarrslingan inte är grymt bra spelad (faktiskt så kan jag loopa dom gitarrister jag jobbar med utan hack). Men 16-dels-crossfade kommer funka för att ta bort hacken. Om gitarrslingan inte är jävligt tight spelad så har du dock ett annat problem.

Lycka till.

//Danster

Crossfade funka bra, men vad är det egentligen det gör? tack 😉

fadar ut del ett samtidigt som det fadar in del 2

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...