Jump to content
Annons

Recommended Posts

Posted (edited)

Cubase sx3: Om man har en slinga på ex. 4 taker gitarrkomp som man vill kopiera utan att det blir "hack" i låten, hur gör man bäst då? Vet att man ska förstora upp och klippa där det är "jämt" eller vad man ska säga. Men det är inte alltid det går? Och det är risk för att det blir otajt. Ursäkta om jag förklarar otydigligt, det är trots allt lördagskväll...

Edited by Yllet
Annons
Guest Lasse Mongo
Posted

Nu kör jag en tidigare version men samma fenomen kan uppstå om jag kör för korta sekvenser på styckena, alltså fyra taker verkar vara för lite, så jag jag kör 8 takter långa sekvenser och då uppstår inte det fenomenet! kan ha med att göra vad man ställt buffertsize etc...

Kanske kan vara en lösning!

Botten upp då!

Posted

Hej!

Är ingen van SX användare men om du använder crossfade mellan klippen du kopierar ihop då?

Då borde du slippa "hacken" iaf. 😉

Mvh

Roger

Guest Danny Cort
Posted

Det blir hack om gitarrslingan inte är grymt bra spelad (faktiskt så kan jag loopa dom gitarrister jag jobbar med utan hack). Men 16-dels-crossfade kommer funka för att ta bort hacken. Om gitarrslingan inte är jävligt tight spelad så har du dock ett annat problem.

Lycka till.

//Danster

Posted
Det blir hack om gitarrslingan inte är grymt bra spelad (faktiskt så kan jag loopa dom gitarrister jag jobbar med utan hack). Men 16-dels-crossfade kommer funka för att ta bort hacken. Om gitarrslingan inte är jävligt tight spelad så har du dock ett annat problem.

Lycka till.

//Danster

Crossfade funka bra, men vad är det egentligen det gör? tack 😆

Guest Danny Cort
Posted

Lycka till.

//Danster

Crossfade funka bra, men vad är det egentligen det gör? tack 😉

fadar ut del ett samtidigt som det fadar in del 2