Jump to content
Annons

Crumble Zone - Third ticket


Fidden

Recommended Posts

LÅTNAMN: Third ticket

ARTIST/GRUPP: Crumble Zone

GENRE: Rock

KOMP./PROD. : Fredrik J

LÅTLÄNGD: 5:26

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.23Mb

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK: Third ticket

Innan jag sätter mig med det pilliga jobbet att spela in mer ofeliga gitarrer och rätta till sångdubbningarna, så vill jag ha lite kommentarer. Är det värt att jobba vidare på, eller låter det bara tråkigt? Något mer än gitarr- och sångtagningarna som behöver rättas till?

Förresten, ni kan kanske höra ett konstant oljud från gitarren. Det dyker upp när jag riktar gitarren åt vissa håll, som om det var elektriska fält som störde eller nåt. Finns det något att göra åt sånt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Burnin Sven (oregistrerad)

Har hört en halv minut bara och det kan jag säga fan det här blir bra, kanske lite mer avskalat i inledningen iofs. Lite skitigt ska det nog vara i den här låten men satsa på ett mindre spetsigt, ljud kommer tillbaka sen måste dra ett par timmar ska lyssna igen. Skitbra igen oj nu jävlar hände det nått igen häftigt det är så här dom där Kent borde låta kort sagt dom kan slänga sig i väggen 🙁 obs! inget illa om dom men kommer inte i närheten.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Trodde man var tvungen att sjunga på svenska för att bli parallellad med kent 🙁. Kul som tusan att ni gillar. Jo, sången MÅSTE nog göras om, iallafall bitvis. Jag sjunger lite för olika på spåren på vissa ställen, men det kanske bara är charmigt, vad vet jag.

Ska se vad jag kan göra åt sångsoundet också, blev kanske lite väl processat.

Fast det dröjer nog några dagar innan jag orkar fixa till det, man blir ju inte direkt sprudlande energisk av sån här musik. Snarare tvärt om. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra låt. Kanske stämmorna ligger lite för långt ifrån varandra i tajmingen i bland. Håller med om att det låter lite väl processat ibland kanske, särsklilt i början, klockrent i sista partiet dock. Annars bra sång. Sköna harmisar. Lite dova trummor kanske.

Sehr Gut 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...