Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har följande problem: Jag har m-audio delta 1010lt, ljukortet fungerar med alla program utan cubase, såvitt jag vet är asio inställningen korrekt (tror jag). men det kommer inget ljud. vad kan felet vara? tacksam för svar

Annons
Postat

det är någon inställning i Cubase tror jag,har för mig att jag råkade ut för detta en gång för länge sedan,minns inte riktigt-men det skall finnas någon inställning för drivrutin eller val av uppspelning/asio mm mm-leta och prova,det är säkert enkelt när du väl hittar det...

Postat
såvitt jag vet är asio inställningen korrekt (tror jag)

Starta Cubase

Devices-menyn

Välj VST Multitrack

Vad har du valt på ASIO Driver?

Inte nån ASIO Multimedia Driver eller DirectX Full Duplex Driver hoppas jag?

Välj din ASIO Delta-drivrutin där, så ska det fungera.

Eftersom det var ditt första inlägg, så hälsar jag dig välkommen till forumet! 😎

Postat

Asion är inställd på delta 1010, märkligt inget ljud. Jag kan höra syntarna men cubase reagerar inte, inga midi utslag heller...

Postat

Gå igenom konfigurationen i Cubase,, sitter inte framför ngt Cubase just nu så jag kan bara "spåna" på lösningar.

Själv hade jag massa problem i början, vissa är kvar, men det löste sig efter att ha kollat ignom inställningarna. Det finns inställning för att specificera midi in/ut,, så att det verkligen är från ditt ljudkort och inte något inbyggt eller annat,, samma med ljudet.

Jag märker i princip varje gång jag använder Cubase att jag har missat saker, konfigurationen blir undan för undan bättre och mer anpassad till min studio.

• 6 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.