Jump to content
Annons

Mylo har blivit döv!


iHz

Recommended Posts

The Daily Record kan man läsa om hur den populära dansmusikern Mylo MacInnes dragit på sig en öroninfektion, vilket orsakat dövhet.

mylo.jpg

Han fick infektionen vid jul, men flög optimistiskt till Sydafrika för att spela ett gig, i tron om att lite vila innan spelningen skulle hjälpa. Icke sa Nicke. Han blev döv av infektionen och tvungen att ställa in en stor del av sina livespelningar runt om i världen. Man vet inte ännu om han är temporärt eller permanent döv.

Just nu är han mest känd för sitt senaste album Destroy Rock & Roll (med bl.a. låtarna Drop The Pressure, Muscle Car för att nämna några).

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vad hemskt. Som musiker är ju att bli döv den värsta mardrömmen. Men hur bra är det egentligen att flyga när man redan har öroninflamation? Öronen påverkas ju redan jättemycket pga av trycket. Och om man då redan har en infektion?

Efter att jag flög i somras har jag haft ett brus, ungefär som om det distar. Och det återkommer vid vissa frekvenser. T.ex. om jag sitter å spelar piano så kan ljudet studsa på ngåot konstigt sätt och göra att det distar i mitt öra :s lite skumt. Och detta har förekommit efter flygresan.

Dock så har det blivit mycket bättre nu, men är det verklligen så bra att flyga om man har en infektion. Särskilt i örat?

Link to comment
Dela på andra sajter

Fy faen, det måste vara det jävligaste man kan råka ut för.

Till saken hör att öroninfektioner dessutom gör jävligt ont. Åkte på en i Vietnam och tänkte att det går väl över (eftersom det är lite extra läskigt när doktorn knappt pratar engelska). Efter några dagar fick det dock vara nog - trots att infektionen satt i höger öra hade jag löjligt ont i hela huvudet och ansiktet, så doktorn rensade örat på mig och ordinerade 1 gram (!) antibiotika om dagen i en vecka. Hörseln klarade sig lyckligtvis alldeles utmärkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Attans vad skadad man är.

Trodde att det var "virus" synthen som gjort honom döv.

Var tvungen att tänka efter flera gånger innan jag fattade att det var den där andra saken som också kallas virus.

🙂😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

hur har det gått för honom? vet att han har ställt in både sin USA-turné och Big Day Out Australien, men har inte hittat nån info om han är permanent döv eller om hörseln ska ha kommit tillbaka..

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade en öroninflammation i November, trodde hela tiden att den var på väg bort, så jag har pinnat på som vanligt, dock spelar jag klassisk musik mest, och hemma har det varit skitlåg volym. Nästa vecka ska jag magnetröntga huvvet och tinituset har höjts till väldigt hög nivå... läkaren tror att det är ett virus som bitit sig fast. Min hörsel har blivit sämre, men inte så mycket. Tänkte bara säga att vi är fler. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hade inte förvånat mig om detta är en PR-grej från Mylos manager, precis som de gjorde Frankie Wildes dövhet till i "It's all gone Pete Tong" 😆 När han kommer tillbaka är han större än någonsin, döv eller ej 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...