Jump to content
Annons

It´s Not Nice..


Valdez

Recommended Posts

LÅTNAMN: funky stuff - It´s Not Nice...

ARTIST/GRUPP: Valdez/Yvonne

GENRE: Funk/soul

LÅTLÄNGD: 1:01

KOMPOSITÖR: Valdez Yvonne

PRODUCENT: Valdez Yvonne

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2006

FORMAT: mp3

STORLEK: 1.40 Mb

STATUS: Skiss

Har nu nytt ljudkort och det var ju inte det lättaste att få allt att funka..hahaha

Delta 1010 Lt blev det...lite förändring blev det ju men nu gäller det ju att lära sig det nya ljudet...eftersom jag även har nya högtalare så blev det ju lite annat ljud än det jag är van vid...jösses!

Här sjunger jag i samma mic som tidigare Shure SM 58 men ska snart även testa min nya mic studio project B1..

Ja jag gjorde en lite trudelutt..började igårkväll och sen la jag lite testsång idag..

alltså bara ett utkast...

Tycker själv att sången låter dov och lite för nasal..

sen är det obalans och låter dist här o där...gitarren o pianot ska bort..eller ändras..

Vad tycker ni?

funky_stuff_or_01.mp3

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Nepp det funkar inte att skicka iväg låten...

det var väl kanske inte meningen...hehehe tror på ödet.. 😆😛

Fungerar nu!... 😛.....och tydligen inte...

Nu struntar jag i det..... 😆

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

OK!, Hörde 20 sek innan det bröts. Jag kanske inte är rätt person. Jag gillar både det det dova och det nasala. Härlig röst som kan bära iväg hur långt som helst med rätt låt. Klycha jag vet. Så är det i alla fall! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

du sjunger ju riktigt, riktigt bra... låter som en äkta disco diva (positivt alltså 😳 ).

påminner om lisa Kekaula som har sjungit en av Basement jaxx låtar (good luck). Hon är för övrigt min favorit sångerska... du har inte lust att sjunga på nån låt? 😱

Bra idéer i produktionen. Fast tråkiga ljudval. Vill att det ska smälla på lite mer och bli hårt... ;-) Gärna mer dynamiskt och lek med rythmerna mer...

Fast för att vara på skiss-stadium så funkar det.

Nån stor och massiv refräng på det där... 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

OK!, Hörde 20 sek innan det bröts. Jag kanske inte är rätt person. Jag gillar både det det dova och det nasala. Härlig röst som kan bära iväg hur långt som helst med rätt låt. Klycha jag vet. Så är det i alla fall! 😉

Tackar!..

Ja det är ju lite olika på tycke o smak när det gäller ljudet!...det nasala ljudet kan passa i vissa låtar så det är ju inte helt fel...men när det oxå blir dovt och det är svårt att få rätsida på ljudet trots försök med eq, så känns det lite segt!...vill liksom få fram ett mer klarare ljud.... 😆 .... men testar vidare...

Tack för respons.. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

du sjunger ju riktigt, riktigt bra... låter som en äkta disco diva (positivt alltså 🙂 ).

påminner om lisa Kekaula som har sjungit en av Basement jaxx låtar (good luck). Hon är för övrigt min favorit sångerska... du har inte lust att sjunga på nån låt? 😉

Bra idéer i produktionen. Fast tråkiga ljudval. Vill att det ska smälla på lite mer och bli hårt... ;-) Gärna mer dynamiskt och lek med rythmerna mer...

Fast för att vara på skiss-stadium så funkar det.

Nån stor och massiv refräng på det där... 🙂

Då tackar jag för det.. 😉 ..rösten blir så olika i vad för typ av musik man gör!

Alltså jag känner ju till en hel del röster... men har nog missat denna Lisa Kekaula...har dock kollat in henne nu... 🙂..jag är ju så van att höra mig själv så jag tänker inte så mycket på hur jag låter!...men klart att det är kul med jämförelser och tycker du att det finns likheter som du gillar så är det ju bara trevligt!...

Sång är alltid kul.. 😉

Sen jag bytte ljudkort så hörs ju rösten lite bättre nu, och inte lika mycket brus.. dock blir den en aning dov..men ska fortsätta jobba med ljudet.. 🙂

Ja jag jobbar med mina gamla ljud ...i Reason men ska väl få ordning på dem framöver!...

Denna låtskiss slängde jag ihop på en kväll..men ska jobba fram något mer seriöst om den känns tillräckligt intressant..

Jepp ett intressant stick och en stark refräng så kan det nog bli något.....

Tackar för tips!... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja rösten är ju din styrka. Tjena... fan va bra du låter, men sen så låter det ganska mycket midi, synthar, pluggar etc om ljuden. Skulle börja med trummorna och jobba på dem lite hårdare mixa det snyggare, kompressor etc, gruppspår och trycka till det ännu mer. Sen behöver du ju en fetare bas som lägger en grund till din klockrena röst! Fundera över att införskaffa en riktig elbas, (har gjort det själv och jag lovar det gör underverk på produktionerna!)

Annars så var väl låten lite väl kort 😄

FredAsp

Link to comment
Dela på andra sajter

Jäkligt skön pipa på min ära. Låten tycker jag det saknas lite i på ljudbilden. Lite fetare och "stompigare" skulle jag vilja ha det på ngt vis....men som sagt; suverän röst!!

kul att det gillas!!...jodå kompet ska ju förändras...men fortfarande så är jag rätt kass på att skruva till ljuden...och snart börjar jag undra om det överhuvudtaget går att fixa bättre ljud i Reason har en gammal version och jättegammal ljudbank...hahha..men nu var det mest sångljudet jag var intresserad av att få lite tips om, men tar gladerligen emot tips om det instrumentala oxå... 😉

Thanx!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kass låt.

Kass prodd.

Jävligt bra röst.

Alltid totalt ärlig, va? 😛

Får nog hålla med. Låten skulle kunna bli bra om du jobbade om den lite, prodden är dålig. rytmiskt skum och det känns som att stämmor går i varann. det låter lite som det skulle göra om man tog två bakgrunder och spelade upp dem, på varann.

Bra låt. En låt som Disco Inferno skulle passa dig, enligt min mening.

kör hårt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, Valdez 😛 ..kul att hör att du kör vidare och i mina öron bara blir bättre o bättre..med förväntansfulla öron väntar jag på hela låten..mycket bra inledning med kraft o känsla i rösten!

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt cool röst. Påminner lite om Jamiroquai i sättet att sjunga.

Men ljuden går bort. Låter som en hög GM-synthar från 80-talet som kör nån MIDI-quantiserad historia.

Din röst förtjänar sååå mycket bättre. 😱

hmmm..Jamiroquai!. jo, det är någon som sagt det förut minns jag..men det är ju ett bra betyg...

tackar som tusan Hacke.. 😄

Vet att ljudet på musiken låter tjosan....

och så här har jag gått till väga med denna trudelutt..

Hittat ett trumbeat..i Reasons ljudbank..tyckt att det låter skit och därefter...clear pattern i Redrum och lagt om alltihop..

sedan bas i subtractor...och även i NN19...där jag även lagt gitarr och ett sk blås med hjälp av jättefattiga ljud från ljudbanken...någon qvantisering har jag inte använt mig av dock måste jag alltså uppdatera mig på ljud...eller helt enkelt börja jobba mycket mer i cubase...

tack för kritik... 🙂

Redigerat av Valdez
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja rösten är ju din styrka. Tjena... fan va bra du låter, men sen så låter det ganska mycket midi, synthar, pluggar etc om ljuden. Skulle börja med trummorna och jobba på dem lite hårdare mixa det snyggare, kompressor etc, gruppspår och trycka till det ännu mer. Sen behöver du ju en fetare bas som lägger en grund till din klockrena röst! Fundera över att införskaffa en riktig elbas, (har gjort det själv och jag lovar det gör underverk på produktionerna!)

Annars så var väl låten lite väl kort 😉

FredAsp

Hejsan och tackar så mycket.. 🙂

Jo låten är ju jättekort...1.40 är den iaf..men lyckades inte få in mer än 0:26 vad det nu berodde på vet jag inte!

Det har ju inte krånglat förut när jag postat, men det är inte hela världen heller..det var mest sångljudet jag var intresserad att får tips om ....men all kritik är välkommen..

Thanx.. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Kass låt.

Kass prodd.

Jävligt bra röst.

Kass låt

Jepp en del låtar blir aldrig bra hur man än vänder o vrider på dem!..

Kass prodd

Ja jag kan knappast påstå något annat....men med tanke på att jag slängde ihop det på en så kort stund så var det inte särskilt genomtänkt...eller bearbetat..men vikten låg på själva sångljudet..

Jävligt bra röst

Då har jag en jäkla tur kan man säga... rör jag inställningarna nu så lär jag väl skruva bort min röst oxå... 😎🙂

Thanx.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Dina höga hittar i rösten och vibratot kan få en yrvaken surbjörn som mig att vilja klösa målningen i innertaket och studsa ut i solen och få ny luft, ny vittring som spolar hjärnan ren och jag vet inte vad... 😄 Låten måste dra igång så man kan bli än mer galen men då vet jag inte vad jag gör 😄 . Det här kan bli hur tufft som helst!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kass låt.

Kass prodd.

Jävligt bra röst.

Alltid totalt ärlig, va? 😱

Får nog hålla med. Låten skulle kunna bli bra om du jobbade om den lite, prodden är dålig. rytmiskt skum och det känns som att stämmor går i varann. det låter lite som det skulle göra om man tog två bakgrunder och spelade upp dem, på varann.

Bra låt. En låt som Disco Inferno skulle passa dig, enligt min mening.

kör hårt!

Visst kan låten bli bra om man ger den en chans.. 😉

prodden ja...jag har inte lagt ner någon tid alls på den..det var sångljudet jag hade jobbat på så att säga..

tack för tips!... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, Valdez 😱 ..kul att hör att du kör vidare och i mina öron bara blir bättre o bättre..med förväntansfulla öron väntar jag på hela låten..mycket bra inledning med kraft o känsla i rösten!

Tjenare Falken... 😉

Jodå jag kör vidare..

Får se hur det blir med denna skiss, måste ju hitta lite bättre ljud.. 😉

Tackar så mycket för dina ord!...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...