Jump to content
Annons

Jag är Full (mel. Det gör Ont)


?  

101 röster

  1. 1. ?

    • 5 - :lol:
      51
    • 4 - :D
      12
    • 3 - <_<
      2
    • 2 - :(
      4
    • 1 - :angry:
      10


Recommended Posts

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Vad säger man. 😆

Bugar och tackar för detta alster.

Hittade förövrigt inte trådarna

på BUZZ men det verkar som ForumWars

har startat.

Skit i buzz, det går mest ut på pubertal pajkastning... :rolleyes: Men vad är ForumWars?? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Det lär knappast bli färre downloads för låten nu när även sveriges största forum (flest antal aktiva medlemmar) Flashback länkat hit...

Så pass... 😆 flashback är en av mina gamla favoriter, kul att hamna med där... men jag hittar inte någon länk därifrån och hit... var hittade du den?? :rolleyes:

edit: flashback+buzz kanske förklarar att denna tråd har 8500 visningar... 😲

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Grym text!! :rolleyes:

Synd bara att sången blir lite grötig.. (lite lågt mixad) + att den låter distad...

Skulle gärna vilja ha den lite renare, så att sången verkligen kommer fram...

Annars jättebra låt!

/mig

Redigerat av eckan
Link to comment
Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
Grym text!!  😄

Synd bara att sången blir lite grötig.. (lite lågt mixad) + låter distad...

Skulle gärna vilja ha den lite renare, så sången verkligen kommer fram...

Annars jättebra låt verkligen!

/mig

Tack för det! 🙂

Jag vet att sången låter för dj-vligt, är dåligt mixad, inte alls mastrad, och att skånska i sig låter grötigt gör det ju inte bättre... 🙂

Men låtfan är redan nerladdad i 5-siffrigt antal ggr från min hemsida (!), den har spelats på fester, pubar o klubbar runt om i landet, så det känns lite sent att göra något åt det hela nu... :rolleyes: Så jag har valt att se det som att det ska låta lika dj-vligt som det gjorde när idén uppstod... 😆

Edit: Jag sjunger dessutom in i samma 150 kronors headset som alltid, så därför blir det distat när jag gapar på som värst... 😲

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
Postat (redigerat)
BOINK,

mina Damer och Herrar

BOINK på er !

😉

Huh? 😆

edit: ahh.. *gick upp ett ljus* har 40 graders feber och lunginflammation så jag fattar trögt... 😮

*kryper tillbaka under täcket*

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Chillyson (oregistrerad)

😆😉😮😆😆

Har missat denna, denna får vi bumpa då och då.

Mucho bra.

Det bästa jag hört på länge.

😆😆😆😆😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bengan (oregistrerad)

Hackeman: Du har lyckats nåt jävla bra med distributionen på den här får man nog konstatera. Fick precis låten via mail från en kollega som garanterat ALDRIG har varit inne på ngt studioforum. Varning för massmail innan midsommar således! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeman: Du har lyckats nåt jävla bra med distributionen på den här får man nog konstatera. Fick precis låten via mail från en kollega som garanterat ALDRIG har varit inne på ngt studioforum. Varning för massmail innan midsommar således! 🙂

Jo jag har märkt det. 🙂 Den laddades ner från min hemsida 13,000 ggr den första veckan, men sedan dess har det antalet "bara" drygt dubblats. Istället verkar den fortfarande distribueras mycket via email; en polare mailade mig precis med subject "sluta plåga mig" där han klagade över att han får min låt gång på gång per email från olika avsändare. 😉 Sen har jag oxå sett den uppladdad på andra ställen än min egen hemsida.. 😄

Mao - man ska inte underskatta den alternativa marknadsföringen! Visst att jag gjorde denna cover på skoj, men det var inte utan en viss medveten strategi jag publicerade den här samma dag som Schlagerfestivalen samt delade ut den till DJs på Lunds inneställen samma kväll. Likaså att jag veckan därpå, på fredagseftermiddagen när alla skickar "en-kul-grej-och-ha-en-trevlig-helg" via mail till varandra, då skickar jag ut låten till ett hundratal vänner och önskar dem en skön helg. Skulle vara intressant att kartlägga mailflödet därifrån. 🙂

Jag menar inte att låta kaxig, utan snarare till att inspirera folk som tänker "jag vill inte gå ut stort innan jag funnit min egen stil" etc etc. Den här covern är såklart inte min stil, men jag tror ändå dess publicitet kan hjälpa mig sprida det som egentligen är min stil. T.ex har den här covern lett många nya lyssnare till min hemsida. 😉

All publicitet är bra publicitet, heter det ju. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde en liknande grej en gång när den finske Zigenaren Leifi var i ropet. Klippte ihop en liten mix där jag lade samplingar på en FatBoy-slim låt. Sen skickade jag runt den till lite polare.

Ett år senare sökte jag på skoj på DC++ på låten o fick ett lass träffar.

Det var iofs ingen marknadsförings-grej från min sida - det står ingenstans vem som har gjort den - det var iofs bara snodda grejor, så det var väl inte så mycket att skryta med, men ändå...internet är rätt fräckt ibland 🙂

//Jesper

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett år senare sökte jag på skoj på DC++ på låten o fick ett lass träffar.

Sånt är kul för egot! 😉

Jag testade det samma nu och blev först förvånad när jag bara fick upp min låt ett par gånger på sökningen "jag är full"... men kom sedan på att jag använde filnamn utan åäö så jag sökte istället på "jag + full" och fick då oxå ett helt lass med träffar. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

men kom sedan på att jag använde filnamn utan åäö så jag sökte istället på "jag + full" och fick då oxå ett helt lass med träffar.  😄

undrar vad som skulle hända om du gjorde en engelsk översättning.. 😕.. 😎 ..... 😆

Edit: tillgägg

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon får skynda sig att göra en engelsk version efter som jag sticker på tågluff på söndag och ute i Europa kan man ju inte spela den på Svenska då förstår ju ingen.

Glömde att jag måste säga att den var grymt bra. Jag gick och sjöng på den redan när jag bara hade sätt texten, nu lär det väll bli ännu mer.

Redigerat av Tobbe
Link to comment
Dela på andra sajter

Någon får skynda sig att göra en engelsk version efter som jag sticker på tågluff på söndag och ute i Europa kan man ju inte spela den på Svenska då förstår ju ingen.

MikeR har faktiskt redan bjudit på en engelsk text tidigare i denna tråd... 😛

Glömde att jag måste säga att den var grymt bra. Jag gick och sjöng på den redan när jag bara hade sätt texten, nu lär det väll bli ännu mer.

Ja jag blev först idag varsle om att det även finns en mailvariant med enbart text som snurrar runt... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha, nu fick även jag låten via e-mail till jobbet, typisk "fredags-lyssna-på-den-här!" Självklart från en Skåne-kollega 😄 !

Fusk, varför får alla andra den och inte jag... 😆

Men du... gör gärna fwd på den till min email adress, alltid lika kul och se dess ursprung och vilken väg det tagit... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm, den här var ingen forward utan direktskickad från en snubbe på vårt företag. Jag ska kolla med honom var han hittade den.

Förresten Hacke, det går inte att PM:a dig här på forumet, din mejlbasket är full eller nåt säger systemet! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Förresten Hacke, det går inte att PM:a dig här på forumet, din mejlbasket är full eller nåt säger systemet!  😆

Misstänkte det. Den blir f-n full hela tiden. Men det är ok, då tvingas folk skicka till min email adress istället och det är precis så jag vill ha det. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jösses, nu får jag gratis marknadsföring i Norge oxå... 😆

Saxat från http://magasinet.startsiden.no/magasinet/c...view/full/41814

--------8<-----------

Grand Prix for fulle

Svenske Lena Philipsson sjarmerte med sitt bidrag «It Hurts» i Melodi Grand Prix. I Sverige heter låten ikke uventet «Det gör ont» og har blitt en stor hit. Nå har låten også fått sin egen parodi «Jag är full», komponert av en anonym fan med navn «Hackmann».

Last ned låten her

--------8<-----------

Så nu vet jag vad mitt alias blir på norska... Hackmann. 😛 Lika lite visste jag att jag var ett anonymt fan till Ph. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...