Jump to content
Annons

Jag är Full (mel. Det gör Ont)


?  

101 röster

  1. 1. ?

    • 5 - :lol:
      51
    • 4 - :D
      12
    • 3 - <_<
      2
    • 2 - :(
      4
    • 1 - :angry:
      10


Recommended Posts

Läs forumreglerna så förstår ni säkert mycket mer, pojkar..
15. Demolåtar ska vara dina egna.

När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman, utan dennes tillstånd. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

Ok, då förstår jag. Hade missat det där med parodidelen. Sorry. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 110
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Läs forumreglerna så förstår ni säkert mycket mer, pojkar..
15. Demolåtar ska vara dina egna.

När du postar demolåtar på forumet, ska det vara dina egna och inte en cover eller remix på någon utgiven låt. Inga delar av låten får tillhöra en annan upphovsman, utan dennes tillstånd. Undantaget är om låten är en mycket tydlig parodi på en existerande låt.

Ok, då förstår jag. Hade missat det där med parodidelen. Sorry. 😆

Sen lade jag ut den där låtfan innan reglerna såg ut som de gör nu. Den är ju ASGAMMAL FÖ'FAN! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 6 månader senare...

Hitta en låt med liknande text...."full som en jävla kastrull" i höstas på dc. Med samma melodi såklart. Fast inte lika mycket skånska.

Samma textförfattare tro...??

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta en låt med liknande text...."full som en jävla kastrull" i höstas på dc. Med samma melodi såklart. Fast inte lika mycket skånska.

Samma textförfattare tro...??

Då är det nån som snott min text och sjungit in själv. Texten cirkulerade rätt mycket fritt för sig själv parallellt med mp3:an. Båda hade galen spridning när jag publicerade skiten för två år sedan. 😆

Kommer förresten ihåg att Hammagrella (här på forumet) oxå berättade om någon som snott min text och ställt upp med den i nån tävling på hans jobb. Och vunnit. 😕

Hade varit kul och höra den snodda icke-skånska versionen. Kommer du ihåg om den hade samma låttitel/filnamn?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta en låt med liknande text...."full som en jävla kastrull" i höstas på dc. Med samma melodi såklart. Fast inte lika mycket skånska.

Samma textförfattare tro...??

Då är det nån som snott min text och sjungit in själv. Texten cirkulerade rätt mycket fritt för sig själv parallellt med mp3:an. Båda hade galen spridning när jag publicerade skiten för två år sedan. :rolleyes:

Kommer förresten ihåg att Hammagrella (här på forumet) oxå berättade om någon som snott min text och ställt upp med den i nån tävling på hans jobb. Och vunnit. 😄

Hade varit kul och höra den snodda icke-skånska versionen. Kommer du ihåg om den hade samma låttitel/filnamn?

Orden som var med i filnamnet: "jag är full", "det gör ont" och "parodi".

Har för mig att den var inspelad live. Mer än så och refrängen kommer jag tyvärr inte ihåg. Hoppas du får höra hur det lät när de stal din text.

Redigerat av Zyan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nja hörrudu Hacke, 2:a på Hammagrellas jobbs snapsvisetävling kom den allt...

Edit: :rolleyes:

Ey, är ni kollegor eller är du sökmästare på forumet? Eller har du kanske minne som en elefant? 😱

Jag hade för mig Hamma sade att hon vann, men jag är inget av ovan så jag ger mig plattfall fetfrivilligt. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Hitta en låt med liknande text...."full som en jävla kastrull" i höstas på dc. Med samma melodi såklart. Fast inte lika mycket skånska.

Samma textförfattare tro...??

Då är det nån som snott min text och sjungit in själv. Texten cirkulerade rätt mycket fritt för sig själv parallellt med mp3:an. Båda hade galen spridning när jag publicerade skiten för två år sedan. :rolleyes:

Kommer förresten ihåg att Hammagrella (här på forumet) oxå berättade om någon som snott min text och ställt upp med den i nån tävling på hans jobb. Och vunnit. 😆

Hade varit kul och höra den snodda icke-skånska versionen. Kommer du ihåg om den hade samma låttitel/filnamn?

Orden som var med i filnamnet: "jag är full", "det gör ont" och "parodi".

Har för mig att den var inspelad live. Mer än så och refrängen kommer jag tyvärr inte ihåg. Hoppas du får höra hur det lät när de stal din text.

Börjar misstänka att det faktiskt var min version du hörde men har förträngt hur "skånsk" den faktiskt lät... 😱

Fan, jag tror det är dax att publicera lite färska låtar.. inser jag nu när den här surdegen bumpas. Uhhhh. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var länge sen jag hörse av dig på forumet, Hackis 😮 Kul at se att du är med 😎

Smickrad över att du märkt min frånvaro. :rolleyes: Dax för en ny IRL kanske? 🙂

Yes, yes,yes,ja,ja,da,da 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...

jag har tårar i ögonen.....inte bara för skratt men för den urkassa skånska sång inspelningen svider....fast på ett bra sätt....

...fatar inte ett jävla ord ....vet inte om det är den grötiga mixe3n eller skånskan!!

....tack för garvet...kommer leva några år till pga den!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...