Jump to content
Annons

Min första mixning och erfarenhet av musikprogram.


Humor

Recommended Posts

LÅTNAMN: Svärmor överbord

ARTIST/GRUPP: Besättningen

GENRE: Jazz

LÅTLÄNGD: 2:53

KOMPOSITÖR:Musik: Gunno Boström, Text: Ture Rangström

PRODUCENT: Gunno Boström

EV. MEDVERKANDE: Gunno Boström: Sång, Rhodes och Hammond. Filip boström: Elbas. Hans "Kvinten" Karlsson Altsax. Ellen Boström: Altsax. Marcus Karlsson Percussion

INSPELNINGSÅR:2002

FORMAT: MP3

STORLEK: 2,64 MB

STATUS: Färdig demo

Den här låten spelade jag o farsgubben in för många år sedan. Jag var då 13 år och detta var min första erfarenhet av musikprogram. DEssvärre låter det inte lika bra nu som det gjorde då.

Det som känns bra med att lyssna på denna låt är att man påmmins av att det med enkla emdel går att få ett hyfsat bra resultat med bra musiker.

När vi spelade in detta hade vi bara ett knippe bra dynamiska mikrofoner, en skitmixer och ett ljdukort samt ngn. version av cubase.

08_Track_8.mp3

Redigerat av Humor
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hmm.. Här var det inte ifyllt å inte ens en låtlänk. Är det här studios egna dolda kamera? 😉

nu e det klart!

Okay.. Men det här var ju jazz. Hmm.. Inte min musik stil så jag vet inte vad jag ska säga. Sorry. Just därför man ska fylla i infon från början 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Här var det inte ifyllt å inte ens en låtlänk. Är det här studios egna dolda kamera? 😉

nu e det klart!

Okay.. Men det här var ju jazz. Hmm.. Inte min musik stil så jag vet inte vad jag ska säga. Sorry. Just därför man ska fylla i infon från början 🙁

läs ovanför så ser du förklaringntill detta hemska misstag 😆

trevlig kväll.

Ps. ska aldrig mer lägga upp en låt bakfull. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

putslustig text. Trevlig. Behöver nog lyssna ett tag innan jag kan värdera den. Kan säga redan nu dock att jag tycker att det är lite konstigt mixat på sina ställen. Vissa instrument är väldigt höga i mixen, och det skär i öronen när man har dragit upp för att höra vad du sjunger.

...för övrigt producerar min far liknande musik.

puss joel

Link to comment
Dela på andra sajter

Hammondspelet är härligt, kul att lyssna på för en Hammondfantast som jag 😕

Rhodesen låter väldigt ostig däremot jag gissar en kombination av hur den spelas och hur den är inställd.

Inte riktigt min typ av låt men Hammonden gör den njutningsbar 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...