Jump to content
Annons

Sångpålägg borta


robotapan

Recommended Posts

AJAJAJ! Flera timmars arbete med sångpålägg gick idag förlorat. Jag satt och klippte ihop lite olika fraser från de bästa tagningarna och kände mig rätt så nöjd. Sen så valde jag att rensa de filer som låg i Trash i Pool:en. Vips så försvann sånt som jag ju faktiskt ville ha kvar. Cubase kunde tydligen inte hålla reda på vilka filer som referades till i mina spår (är ni med?) och plockade således bort för mycket. Usch och fy! Får sjunga om allt imorrn och jag som redan är mer än måttligt less på låten...

I alla fall, min fråga här är: Hur gör ni om ni sitter och klipper ihop audiospår? Jag började fundera på om man kanske skulle ta och göra en mixdown på de grejer man vill ha i en fil, men det kanske finns smidigare lösningar?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Hmm. Kör ProTools LE så det kan vara lite annorlunda.

Jag kastar aldrig någonting innan jag är klar. Låter helt enkelt katalogen bara växa. PT är helt suverän på att hantera sådant. Även om man av misstag råkar spela in över ett spår som man vill spara så finns både det gamla och det nya kvar, bara att hämta fram.

Sen måste man ju köra backup ofta nog. En extern firewire disk bara för backup känns helt plötsligt himla billig när man av misstag städat bort saker man lagt ner jobb på.

Fast å andra sidan brukar jag säga att man bara lär av sina misstag, så man skall göra många.

T.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...